رئیس شورای اجرایی شورای اجرایی اطلاعات فنی منصوب شد

[ad_1]

رئیس جمهور در احکام جداگانه اخوان بهابادی، خوانساری و کاظمی فرد را به عنوان اعضای شورای اجرایی فناوری اطلاعات منصوب کرد.

به گزارش تسنیم، آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور با استناد به ماده 18 ماده 4 اساسنامه شورای اجرایی فناوری اطلاعات که به ترکیب اعضای این شورا اشاره دارد، با عنوان «اعضای واقعی شورای اجرایی طرح فناوری اطلاعات.

شورای اجرایی فناوری اطلاعات و وظایف عملکردی دستورالعمل های اجرایی در زمینه توسعه فناوری اطلاعات و استقرار وضعیت الکترونیک و ایجاد زمینه و بستر فعالیت های فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور و برنامه های توسعه در چارچوب های مختلف فضای مجازی و قوانین مرتبط

نظارت مستمر بر روند پیشرفت برنامه های توسعه دولت الکترونیک و گسترش استفاده از فناوری اطلاعات در کشور و ارائه گزارش های دوره ای به مجلس شورای اسلامی، شورای عالی فضای مجازی و هیئت وزیران.

با توجه به انتصاب رئیس جمهور از سوی رئیس جمهور خطاب به این افراد، باید تلاش شود تا زمینه برای گسترش کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور فراهم شود.

در سوابق اخوان بهابادی که هم اکنون اولین مدیرعامل است، «هیئت مدیره با اولین کمیته مدیریت»، «رئیس بومی سازمان صداوسیما در امور فناوری های نوین و رسانه» آمده است. فضای مجازی عالی، «دستیار وزیر آموزش و پژوهش، ارتباطات و فناوری اطلاعات» و «وزارت مرکز تحقیقات مخابرات ایران» در کانون توجه قرار دارند.

محمد خوانساری هم اکنون معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات ایران است.

وی دارای دکترای مهندسی کامپیوتر از دانشگاه شریف و پژوهشگر گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات، دستیار برنامه نویسی و فناوری اطلاعات و همچنین ریاست گروه فناوری اطلاعات و مرکز فضای مجازی دانشگاه تهران را بر عهده دارد.

محمد کاظمی فرد که هم اکنون رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات است، ریاست قوه قضائیه را بر عهده دارد و در واقع عیسی زارع پور (سرپرست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات) در این نیرو حضور دارد.

وی پیش از این معاونت امور قضایی و شعور مرکز آمار و فناوری اطلاعات بود.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما