روسیه حملات خود را به شهرهای اوکراین افزایش داده است.

[ad_1]

در رفتن روسیه حملات خود را به شهرهای اوکراین افزایش داده است و به گفته آژانس مدیریت اضطراری اوکراین، تمام نقاط این کشور زیر آتش توپخانه روسیه قرار دارد. روسیه هشدار داده است که هر کاروانی که تسلیحات به اوکراین حمل کند، “هدف قانونی” برای کرملین خواهد بود، زیرا ایالات متحده متعهد شده است 200200 میلیون تسلیحات و کمک نظامی به اوکراین ارائه کند. روزنامه کی‌یف ایندیپندنت گزارش داد که صدای آژیر حملات هوایی در تمام نقاط اوکراین شنیده می‌شود.

به گزارش فرارو، در همین حال رئیس جمهور اوکراین گفته است که از آغاز تهاجم روسیه تاکنون حدود 1300 سرباز اوکراینی کشته شده اند.

نیروهای روسی در نزدیکی ماریوپل در جنوب شرقی اوکراین پیشروی کردند و حومه شرقی شهر محاصره شده را تصرف کردند.

تصاویر ماهواره ای که توسط یک شرکت آمریکایی گرفته شده است، آسیب شدید به زیرساخت های شهری و مناطق مسکونی ماریوپل را نشان می دهد.

مقامات اوکراینی تایید کرده اند که نیروهای اوکراینی شهر کوچک ویلنوواخا در نزدیکی ماریوپل را تخلیه کرده اند، زیرا با خاک یکسان شده است.

شهروندان در شهر اشغالی میلیشیا در اعتراض به ربوده شدن شهردار خود توسط نیروهای روسی به خیابان ها آمدند. آقای زلنسکی ربودن شهردار میلیتوپل را “جنایت جنگی” خواند.

در دیگر نقاط اوکراین، مقامات نیروهای روسی را متهم کرده اند که به کاروانی از زنان و کودکان که روستایی در نزدیکی کیف را ترک می کردند تیراندازی کردند و هفت نفر را کشتند. مسکو در مورد این اتهامات اظهار نظری نکرده است.

مرزبانان لهستانی می گویند که از زمان آغاز جنگ بیش از 1.6 میلیون سرباز اوکراینی وارد لهستان شده اند.

در همین حال، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در گفت و گوی تلفنی 75 دقیقه ای میان رهبران فرانسه، آلمان و روسیه گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هیچ نشانه ای از تمایل به پایان دادن به جنگ در اوکراین از خود نشان نداده است. و معاون وزیر خارجه روسیه به غرب هشدار داده است که کاروان تسلیحات و تجهیزات نظامی برای اوکراین یک “هدف قانونی” برای نیروهای روسیه خواهد بود.

توانایی مولداوی برای پذیرش جانبازان جنگ اوکراین تمام شده بود.

وزیر خارجه مولداوی به بی بی سی گفته است که ظرفیت کشورش برای اسکان قربانیان جنگ اوکراین به پایان رسیده است.

نیکو پوپسکو می‌گوید کشور به مکانی نزدیک است که در آن ساختمانی برای زندگی قربانیان جنگ وجود ندارد یا راهی برای گرم و امن نگه داشتن آنها وجود ندارد.

تعداد جنگجویان فراری از اوکراین به مولداوی در مقایسه با سایر همسایگان اوکراین کمتر از 100000 نفر است، اما یک مقام مولداوی به بی بی سی گفت که کشورش همسایه ضعیف اوکراین است و منابع مالی، امنیت دارد. مهارت های پزشکی و آموزشی بسیار محدود است.

پوپسکو گفته است که اگر روسیه یک عملیات تمام عیار علیه شهر بندری اودسا انجام دهد، یک فاجعه انسانی رخ خواهد داد.

اودسا در 30 کیلومتری مرز مولداوی قرار دارد. حدود 100000 جنگجوی اوکراینی از مولداوی گریخته اند.

شورای شهر خرسون اشغالی حاضر به جدایی از اوکراین نیست.

شورای منطقه ای شهر اشغالی خارکف به قطعنامه ای رای مثبت داده است مبنی بر اینکه این شهر “اوکراینی” باقی خواهد ماند.

این رای گیری پس از آن صورت گرفت که مقامات اوکراینی اعلام کردند روسیه خواستار برگزاری «رفراندم» در خرسون برای جدایی از این شهر است.

یوری سوبولوفسکی، معاون شورا در حساب اینستاگرام خود گفت که اعضای شورا با 44 رای به “اوکراینی” ماندن خارسون رای دادند.

سوبولسکی نوشت که اعضای شورا هرگز تلاش برای ایجاد “جمهوری خلق” در منطقه خرسون و اشغال بخشی از خاک اوکراین را نمی پذیرند.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما