روش مطالعه برای کنکور – چندمنظوره

در زمان مطالعه، از تستها با آرایههای تکی استفاده کنید تا یادگیری بهتر و در قالب سوال صورت گیرد. برای یادگیری این بخش بهتر است ابتدا با کلیات آرایههای ادبی آشنا شوید که این موضوع در کتابهای پایهای به صورت کاملاً ساده توضیح داده شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا تکنیک تست زنی قرابت معنایی را در ادبیات کنکور بررسی کنیم و همچنین منابع بسیار مطرح و مهم برای هر سطحی که در آن هستید به شما معرفی روش مطالعه ادبیات فارسی برای کنکور کنیم. گنجینه مطالعه سایر دروس: برای دیدن روش مطالعه سایر دروس روی لینک زیر بزنید و برای درس دینی به مطالعه این صفحه ادامه دهید. با این روش نیاز نیست زمان زیادی رو در طول روز برای این درس اختصاص بدید.

روش مطالعه درس ادبیات برای کنکور تجربی

همان روز تدریس یک تعداد از تست های آن مبحث را می زدم. برای تاریخ ادبیات که درسی حفظی محسوب میشه بهتره بلافاصله بعد از مطالعه تست نزنید و تست زدن رو به یک روز یا دو روز بعد موکول کنید تا کاملاً مطمئن بشید مطالب توی ذهنتون ماندگار شدند و اون ها رو یاد گرفتید. پس بهتره اینجور آرایه ها رو دو به دو با هم بخونید تا کنار هم خوب بررسیشون کنید. پس بهتره با یه روش اصولی اون رو مطالعه کنید تا به بهترین نتیجه برسید. اصلا به این شکل نیست… البته بعضی دانش آموزا با شرکت در مؤسسههای آموزشی، انگلیسیشون رو تقویت میکنند که خیلی خوب هست، اما اگر شما هم جزو این گروه هستید باید حواستون جمع باشه که به خودتون مغرور نشید. یعنی برای پاسخگویی هر تست ۴۳ ثانیه زمان نیاز دارید و اگر به هر سوال درست جواب بدید ۴% کسب میکنید. برای این بخش پیشنهاد می کنیم مطالب را بصورت هفتگی و در هر جلسه چند آرایه را از آسان به سخت مطالعه کنید.

روش مطالعه ادبیات در کنکور

پس اگر شما موفق بشید توی این درس درصد خوبی رو کسب کنید چند پله جلو می افتید و این روی رتبه و تراز کلیتون تاثیر خیلی مثبتی میگذاره. اگر میخواهید به سوالات بخش زبان فارسی به درستی پاسخ دهید یادگیری بخشهایی مانند واج، تکواژه، واژه، گروه اسمی، گروه فعلی، مشتق و مرکب بسیار مهم است. اما اگر خودتان را به قدر کافی قوی میبینید، از همان ابتدا مطالعه مبحثی را آغاز کنید. از طرف دیگه روش انتخابی شما باید به اندازه کافی هوشمندانه، موثر و قدرتمند باشه تا فرآیند خوندن بخش های مختلف این درس، تا حد ممکن سریع باشه. حتی از زمان های مرده، مثل وقت انتظار در صف اتوبوس، برای مرور مطالب استفاده شود. برای این سوال ها شما باید به متن درس های کتاب درسی تسلط کافی داشته باشید. اکثر مشاوران تحصیلی به این موضوع اعتقاد دارند که چون قالب کلی دین وزندگی یک درس حفظی بوده، پس تست زنی کنکور و تمرین نباید بلافاصله بعد از مطالعه ی متن کتاب درسی اتفاق بیافتد.

روش مطالعه درس ادبیات برای کنکور

یکی از مهمترین بخشهای ادبیات عمومی، قرابت معنایی با 9 سوال در کنکور است. چون دیگر باید بیخیال درسنامه برای این بخش شوید؛ زیرا برای تقویت روش تشخیص قرابت معنایی باید درک ادبی بالایی داشته باشید که با درسنامه خواندن ممکن نیست، حتما خبر دارید که بیتهایی که برای قرابت معنایی میآیند تقریبا خارج از کتاب درسی هستند پس درسنامه خاصی برای این مبحث وجود ندارد. برای مرور در آینده، استفاده از این یادداشت ها در کنار تست های تالیفی و سراسری به یادآوری سریع کمک می کند. این روش شاید یکم طولانی به نظر برسه اما اگه شما براش وقت کافی رو بذارید ۱۰۰% جواب عالی می گیرید. تیپ اول، طراح تست فقط راجع به نام اثر و صاحب اثر سوال می پرسه. برای آنکه بتوانیم ادبیات کنکور را ۱۰۰ بزنیم باید شناخت درستی از مباحث و تعداد تست هایی که از هر قسمت در درس ادبیات در کنکور مطرح می شود.

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما