رکاب ترکیه به خریداران ملک ایرانی

[ad_1]

متأسفانه سال هاست که تجارت خرید و فروش خانه در ترکیه در کشور ما سکه شده است، بدون اینکه فروشندگان صحبت کنند که فروش ملک در آینده چه مشکلاتی برای خریدار ایجاد می کند.

به گزارش خراسان، سود حاصل از فروش ملک در ترکیه برای بنگاه های معاملات ملکی به قدری بالاست که می خواهند به هر طریقی سرمایه ایرانیان را در آن سوی مرز جذب کنند، هرچند خودشان می دانند که این قرارداد فقط برای آنهاست. امروزه فروش آنها دشوار است. البته قبل از آن در 8 دسامبر گزارشی در همین ستون از ضرر 3 میلیارد دلاری خریداران ملک در ترکیه در سال های اخیر نوشتیم. بر اساس اظهارات اخیر رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه، دولت ترکیه تصمیم گرفته است که ایرانیانی که در ترکیه ملک یا آپارتمان خریداری کرده اند، مجبور به فروش املاک خود به برخی دفاتر شوند که این امر مشکلاتی را برای صاحبان املاک ایرانی ایجاد می کند. بوقلمون. در این گزارش سعی کردیم مشکلاتی را که افراد پس از خرید خانه در ترکیه با آن مواجه می شوند، بنویسیم تا اگر تصمیم به خرید ملک در این کشور گرفتید، بیشتر نمایان شود.

ماجرا از این قرار است که به دلیل وضعیت نامناسب اقتصادی کشور، عده ای از سرمایه گذاری خود صرف نظر کردند و برای سرمایه گذاری به ترکیه رفتند و طبق آمار منتشر شده از سوی ترکیه، امروز ایرانی ها اولین خریداران ملکی در این کشور هستند. . البته تا چند سال پیش ایرانی ها علاقه ای به خرید ملک در ترکیه نداشتند، اما بر اساس گزارش مرکز آمار اقتصادی ترکیه، از سال 2018 هر ساله ایرانی ها یکی از بزرگترین خریداران ملک در ترکیه بوده اند. در سال 2018، ایرانیان 3652 ملک در کشور خریدند که این رقم در سال 2019، 5423 بوده است. سال گذشته اما بیش از 7000 ملک در ترکیه توسط ایرانی ها خریداری شد. به گزارش یانگ، در سال 2021، ایرانی ها بیش از 13 هزار ملک در کشور برای سرمایه گذاری یا مسکن خریداری کردند. ایرانیان تاکنون بیش از 10 میلیارد دارایی در ترکیه خریداری کرده اند.

ایجاد فضا برای خرید ملک و نقل مکان به ترکیه در بین ایرانیان رواج پیدا کرده است که بسیاری از آنها از خطرات و خطرات سرمایه گذاری در املاک ترکیه بی اطلاع هستند. در اینجا برخی از خطرات و معایب سرمایه گذاری خوب آورده شده است.

1- روند موج تورم سالانه: اگر هدف از خرید خانه در ترکیه اقامت در آنجا است، در نظر داشته باشید که هزینه زندگی در این کشور حداقل سه برابر ایران است (تقریباً 9 برابر بنزین، 4 برابر مترو و … اتوبوس 4 بار، تغذیه 3 بار، گاز خانگی بیش از 10 بار و غیره). در کنار این موضوع باید به موج تورم اخیر نیز توجه کرد. بر اساس گزارش مرکز آمار ترکیه، در آخرین ماه سال گذشته (دسامبر 2021) نرخ تورم سالانه به بیش از 36 درصد رسید که بالاترین نرخ تورم در این کشور در دو دهه اخیر است، بنابراین نمی توانید زندگی کنید و پیدا کنید. . با درآمد ایرانی در ترکیه. آنها همچنین محدودیت های خاص خود را برای مشاغل در ترکیه دارند و اکنون جوانان خود این کشور به دنبال کار هستند.

2- کاهش ارزش لیر در برابر واحد پول کشورمان: اولین هدف ایرانیانی که در ترکیه خانه می خرند، «سرمایه گذاری با بازده مثبت» است. با این حال نگاهی به اقتصاد ترکیه و کاهش ارزش پول ترکیه ضررهای هنگفتی را متوجه سرمایه گذاران مسکن در این کشور کرده است. در حال حاضر ارزش لیر در برابر دلار به پایین ترین سطح خود رسیده است و دلار را به 13.85 در برابر لیر رسانده است. نرخ مبادله در مهرماه امسال 9.2 بود و ارزش لیر در برابر دلار طی یک سال گذشته بیش از 43 درصد کاهش یافته و منجر به افزایش ارزش دلار در برابر لیر شده است. اکنون هر لیر دو هزار و 270 تومان است در حالی که پارسال هر لیر سه هزار و 500 تومان بود و این یعنی ارزش لیر نسبت به واحد پول کشورمان در سال گذشته 35 درصد کاهش یافته است.

3- بازده منفی سرمایه گذاری در رابطه با املاک ایرانی: میانگین قیمت مسکن در ترکیه نسبت به سال قبل حدود 30 درصد افزایش یافته است. در همین حال ارزش لیر در برابر دلار در مدت مشابه حدود 45 درصد کاهش یافته است. به عبارت دیگر، سرمایه گذاران مسکن ترکیه نه تنها سود کرده اند، بلکه 15 درصد ضرر نیز داشته اند. علاوه بر این، هنگام فروش ملک خریداری شده در ترکیه، علاوه بر مالیات بر فروش 35 درصدی، باید ملک خود را 40 تا 50 درصد ارزانتر از قیمت فعلی بفروشید. (دلیل قانون تبعیض آمیز املاک و مستغلات را برای مهاجران توضیح داده ایم.) از سوی دیگر طبق اعلام بانک مرکزی میانگین قیمت هر مترمربع خانه در کشور ما در گذشته بیش از 55 درصد افزایش یافته است. سال ها؛ بنابراین سرمایه گذاری در املاک داخلی سودآورتر شده است.

4- وجود قوانین تبعیض آمیز املاک علیه مهاجران: رئیس اتاق مشترک ایران و ترکیه در سخنانی در خصوص توقیف اخیر فرش و بازار املاک توسط ترکیه در سال های اخیر، از آخرین تصمیمات این کشور در خصوص املاک و مستغلات ایران صحبت کرد. : اگر ملک یا آپارتمانی خریده باشند، تنها در صورت فروش می توانند به ارگانی که دولت تعیین کرده مراجعه کنند. این نهادها دارایی های ایران را 40 تا 50 درصد کمتر از قیمت فعلی می فروشند. این اتفاق برای چینی هایی افتاد که چند سال پیش در ترکیه ملک خریداری کردند و آنها به چینی ها در مورد سرمایه گذاری در املاک ترکیه بیشتر هشدار دادند.

5- هزینه بالای نگهداری و فروش ملک: هزینه نگهداری و شارژ سالانه خانه ها در ترکیه بسیار بالاست و مالیات هنگفتی در زمان خرید و فروش وجود دارد که مبلغ کمی نیست. پس از خرید ملک، باید سالانه 2 مالیات به ازای هر هزارم ارزش ملک بپردازید. به عنوان مثال، ملکی به ارزش 400000 لیر ترکیه باید سالانه 800 لیر ترکیه مالیات پرداخت کند. بیمه زلزله نیز اجباری است که البته هزینه آن با توجه به توان مالی مالک متفاوت است. علاوه بر این، ساکنان برای حفظ مناطق مشترک باید هزینه ای را به عنوان درآمد یا هزینه ساختمان بپردازند که از 300 تا 500 لیر در سال متغیر است. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، دولت ترکیه باید بابت فروش 35 درصد از ارزش ملک مالیات بر عایدی سرمایه بپردازد.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما