زلنسکی خواستار مذاکره با پوتین شد.

[ad_1]

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در پیامی ویدئویی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، از ولادیمیر پوتین، همتای روس خود دعوت کرد تا برای گفت وگو بنشیند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از زلنسکی، من می خواهم یک بار دیگر از رئیس جمهور فدراسیون روسیه بخواهم که برای جلوگیری از مرگ مردم پای میز مذاکره بنشیند. وی همچنین از اروپایی‌هایی که تجربه جنگی دارند خواست تا به صفوف اوکراین در برابر روسیه بپیوندند.

این درخواست برای گفتگو یک روز پس از آن صورت می گیرد که زلنسکی اعلام کرد کی یف روابط دیپلماتیک خود را با مسکو قطع کرده است. وی روز گذشته در یک کنفرانس خبری گفت: امروز صبح در تاریخ ثبت شد اما این تاریخ برای کشور ما و روسیه کاملا متفاوت است و روابط دیپلماتیک خود را با روسیه قطع کرده ایم.

در همین حال، ظاهرا پوتین با رئیس جمهور چین تماس تلفنی داشته و آمادگی روسیه را برای گفت و گوهای سطح بالا با اوکراین اعلام کرده است. پیش از این، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرده بود که مسکو در هر لحظه و به محض تسلیم شدن ارتش اوکراین، آماده مذاکره درباره اوکراین است.

رئیس جمهور اوکراین صبح جمعه با انتقاد شدید از کشورهای غربی گفت: ما در جنگ علیه روسیه تنها ماندیم. اوکراین در دفاع از خود تنها ماند. غرب فقط در حمایت از آن صحبت می کند و می گوید کیف را ترک نکرده است.

زلنسکی همچنین صبح جمعه با انتشار پیامی ویدیویی خواستار مقاومت در برابر روسیه شد و بار دوم از متحدان اوکراین انتقاد کرد. وی با اشاره به آمریکا که به نظر می رسد منظور آمریکاست، گفت: امروز صبح ما به تنهایی از کشور خود دفاع می کنیم. قدرتمندترین کشور دنیا مثل دیروز از دور تماشایش کرد.

زلنسکی درباره مذاکرات با روسیه گفت: “دیر یا زود، روسیه باید در مورد پایان دادن به این عملیات نظامی، این تجاوز و به محض شروع این گفتگوها با ما صحبت کند.” روسیه آسیب کمتری خواهد دید.

وی همچنین مدعی شد که نیروهای روسیه مناطق غیرنظامی را هدف قرار می دهند و از روس ها خواست تا علیه جنگ اوکراین اعتراض کنند. زلنسکی گفت که در ساعت 4 صبح، نیروهای روسیه به حملات موشکی خود به خاک اوکراین ادامه دادند. آنها می گویند که آنها فقط تاسیسات نظامی را هدف قرار می دهند، اما این یک دروغ است. در واقع آنها نمی دانند کجا کار می کنند. در آسمان کیف (امروز صبح) باران بارید. آتش سوزی در یک آپارتمان مسکونی رخ داد. از سال 1941 چنین حملاتی به پایتخت ما صورت نگرفته است.

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما