وضعیت شغلی و کاریابی در تبریز زیر لنز

[ad_1]

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چند صنعت مختلف به شغل شما در تبریز نیاز دارند؟ طبیعتاً هر منطقه به دلیل ویژگی های خاص خود از نظر اقلیمی، جغرافیایی، صنایع فعال و منابع طبیعی، نسبت به سایر مشاغل به فرصت های شغلی بیشتری برای رشد و توسعه اقتصادی نیاز دارد. از این رو برخی از فرصت های شغلی نسبت به سایر مشاغل برای مشاغل تبریز و استان آذربایجان شرقی اهمیت بیشتری دارد. اما کارجویان در جستجوی کار به این موضوع توجه چندانی ندارند و با وجود داشتن تحصیلات لازم و مهارت های کافی ممکن است در یافتن شغل مناسب دچار مشکل شوند. به همین منظور در این مقاله ضمن معرفی صنایع فعال در شهر تبریز، شرایط شغل و کاریابی در تبریز زیر ذره بین قرار گرفته است.

تبریز در یک نگاه

تبریز یکی از شهرهای پرجمعیت ایران، مرکز استان آذربایجان شرقی و مرکز مهم توسعه صنعتی و اقتصادی کشور است. شهر تبریز به دلیل زیرساخت های مناسب مانند راه آهن و حمل و نقل جاده ای یکی از مهمترین مناطق صادرات و حمل و نقل کالا به خارج از کشور است. همچنین حضور کنسولگری های ترکیه و آذربایجان در شهر تبریز می تواند در تسریع و تسهیل تجارت و بازرگانی منطقه بسیار موثر باشد.

صنعت فعال در شهر تبریز

برای یافتن شغل و اشتغال در تبریز باید به انواع و تعداد واحدهای تولیدی و صنعتی منطقه نگاهی بیندازیم که در این قسمت به معرفی مهمترین صنایع و واحدهای تولیدی تبریز می پردازیم. صنایع نساجی، پالایشگاهی، پتروشیمی، ماشین سازی و خودروسازی، سیمان و داروسازی از جمله صنایع سنگین و فعال تبریز هستند.

از دیگر صنایع این منطقه می توان به صنایع غذایی و صنایع شیمیایی اشاره کرد. برای آشنایی با توانمندی های کاریابی تبریز، چند واحد صنعتی کلیدی این شهر را به شما معرفی می کنیم:

  • پالایش نفت تبریز
  • شرکت پتروشیمی تبریز
  • شرکت ماشین سازی تبریز
  • گروه صنعتی تراکتورسازی ایران

عوامل موثر بر کاریابی در تبریز

اما چه معیارهایی می تواند بر فرصت های شغلی در تبریز تاثیر بگذارد؟ اگرچه در قسمت قبل وجود صنایع فعال به عنوان مهم ترین عامل در بهبود شرایط اشتغال زایی و اشتغال ذکر شد، اما عوامل دیگری نیز بر شرایط اشتغال تأثیرگذار هستند. برخی از عوامل کلیدی که ممکن است بر وضعیت اشتغال در تبریز تأثیر بگذارد:

  • رونق نواحی تولیدی و صنعتی موجود
  • نسبت سرمایه گذاری داخلی و خارجی
  • بهبود حمل و نقل جاده ای و ریلی
  • انتظارات جویای کار مانند حقوق، مزایا و نوع قرارداد
  • میزان ورود کالای قاچاق به بازار مصرف داخلی

به عنوان مثال اگر پوشاک قاچاق وارد بازار شود، انتظار نمی رود تولیدکنندگان در این زمینه سرمایه گذاری زیادی کنند. در نتیجه فرصت های شغلی طراحان لباس، طراحان پارچه، خیاطان ماهر و سایر مرتبط با این حوزه قطعا تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

بنابراین اگر به دنبال افزایش تقاضا برای یک فرصت شغلی خاص مانند استخدام رانندگان در شرکت ها و موسسات دولتی و خصوصی هستیم، باید همه عوامل مختلف را در کنار هم برای ایجاد آن فرصت های شغلی در نظر بگیریم.

فرصت های شغلی در تبریز مورد نیاز است

با توجه به سرمایه گذاری انجام شده در بخش های مختلف صنعتی و تولیدی در شهر تبریز، فرصت های شغلی مختلفی در اختیار متقاضیان کار در تبریز قرار گرفته است. استخدام کارگر ساده، منشی، کارشناس فروش و حسابدار از فرصت های شغلی رایج در آگهی های استخدامی تبریز است. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آگهی های روز استخدام تبریز اینجا کلیک کنید.

البته لازم به ذکر است که وجود سازمان ها و شرکت های دولتی در شهر تبریز منجر به افزایش آگهی های استخدامی در برخی فرصت های شغلی مانند کادر اداری و نیروی انسانی متخصص شده است. همچنین بیش از 10 دانشگاه و مؤسسه آموزشی معتبر در سطح شهر مانند دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دانشگاه تبریز و دانشگاه آزاد اسلامی تبریز را می توان از ملزومات این واحدهای آموزشی در نظر گرفت.

نتیجه

وضعیت اشتغال تبریز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز اقتصادی ایران، همواره می‌تواند گویای سنجش نرخ بیکاری کشور باشد. به همین دلیل در این مقاله وضعیت شغل و کاریابی در تبریز زیر ذره بین قرار گرفت تا علاوه بر آشنایی بیشتر با واحدهای صنعتی مهم و فعال این شهر، در مورد مشاغل مورد توجه نیز اطلاعاتی بدست آوریم. کارفرمایان . اگرچه هیچ شغلی در شهر تبریز را نمی توان بیهوده دانست، اما نیازهای شغلی صنایع و بخش های مختلف تبریز، اهمیت فرصت های شغلی در این شهر را مشخص می کند. مهمترین نکته این است که افراد جویای کار برای یافتن شغلی سریع و آسان باید ضمن اخذ مدرک به نیازهای شغلی شهر خود توجه ویژه ای داشته باشند.

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما