زنان باید با مردان چه کنند!

[ad_1]

در رفتن دکتر باربارادی آنجلس، روانشناس، مشاور روابط و نویسنده یک متخصص رشد شخصی است. آثار این نویسنده یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های روان‌شناسی است که به بیش از بیست زبان مختلف در سراسر جهان ترجمه و منتشر شده است. یکی از مهم ترین کتاب های این نویسندگان دو کتاب «رازهایی درباره زنان که هر مردی باید بداند» و «رازهایی درباره مردان که هر زنی باید بداند» است که با ترجمه خانم سمیه محدی در ایران منتشر شده است.

به گزارش فرارو، دکتر آنجلس در مقدمه کتاب می گوید: یکی از اهداف نگارش این کتاب درک بهتر این کتاب است و ما جدایی خود را توجیه خواهیم کرد. در همین راستا مروری کوتاه بر کتاب «رازهایی درباره مردان» تقدیم شما کارکنان گرامی می شود که در رابطه زن و مرد و رفاه زنان متاهل از اهمیت بالایی برخوردار است.

تصور غالب از وجود زنان این است که زنان سابقه طولانی و ثابتی در ایجاد روابط سخت با مردان دارند و به هر زبانی که صحبت می کنند، معنای کلمات خود را درک نمی کنند. برای حفظ رابطه با مردان باید از تأثیر این آگاهی بر زندگی مشترک افرادی که به افکار و احساسات خود آگاه هستند آگاه بود.

رازهایی که برای برقراری ارتباط مناسب با مردان باید حفظ شود

انی ـ مردان زمان می توانند با تمرکز بر گفتگو ارتباط خوبی برقرار کنند.

بهتر است بدانید که آقایان هر کاری را هدف قرار می دهند و از زمانی که اقدام می کنند احساس لذت می کنند، موضوع گفتگو را می دانند و اطلاعات کافی در مورد آن دارند. تنها در صورتی که رفتار خود را کنترل کنند و زمانی که با شما صحبت می کنند، می توانند روی صحبت های شما تمرکز کنند. مردان می خواهند بدانند هدف شما چیست. اشتباهی که به راحتی می تواند ادعای شما را رد کند، شکست خوردن است. مثلاً می گویند «بیا دوباره با هم صحبت کنیم» یا «نمی توانم تصور کنم که باید دوباره با هم صحبت کنیم».

بهتر است بدانید که این نوع اپلیکیشن ها بسیار مبهم هستند و ممکن است مفاهیم متفاوتی داشته باشند و انگیزه خاصی برای شروع گفتگو برای آقایان ایجاد نکنند. مردی که در این شرایط قرار دارد فکر می‌کند آنچه شما از او می‌خواهید انجام دهید و او نمی‌خواهد، به شما می‌دهد، شما را می‌بیند و راه حل را به شما نشان می‌دهد، در حالی که آنچه واقعاً از شما می‌خواهد انجام دهید. گنگ است مردان در این شرایط خود را تحت فشار و اجبار می بینند و هیچ گونه سلطه ای در گفتگو ندارند و امکان شروع بحث وجود دارد. این فریاد باعث فرار مردان از صحبت با شما می شود. منشأ این مشکل این است که زنان بر خلاف مردان بیشتر به محور هدف علاقه دارند تا محور.

راه حل

هنگامی که می خواهید با شریک زندگی خود صحبتی را شروع کنید، شروع به صحبت در مورد هدف مکالمه خود کنید. یعنی موضوع گفتگو چیست و قصد شما چیست، عواقب آن چیست و منتظر چه هستید؟ حتما برای شما هم پیش آمده است که در حین بیان افکار و احساسات خود با صدای بلند، شوهران با بی حوصلگی می گویند: این جمله به این معنا نیست که مرد زندگی شما علاقه ای به گوش دادن به حرفه شما ندارد و برای احساسات شما ارزش قائل نیست. در هر مورد، با وجود موانعی که به سختی می‌توانیم تصور کنیم، آن را تصرف کرده‌اند.»

یک اسب فقیر بهتر از بی اسبی است. من یک دوست دارم که امشب با او صحبت کنم. فکر می کنم یک هفته قبل از آمدن مادرم به خانه، دلم برایش تنگ شده بود. در این مدت حتی با هم صحبت نکردیم. اول از همه به من بگو، بعداً به تو خواهم گفت.» به خاطر داشته باشید که هر آرزویی که دارید، بهتر است. زنان معمولاً با صحبت مستقیم با مردان مرعوب می شوند. به جای خداحافظی، با همسالان خود صحبت کنید. به این ترتیب مردان هدف مکالمه شما را درک می کنند و آمادگی بیشتری برای گفتگو با شما دارند.

ـ مردانی که فکر می کنند ملکه ذهن خود هستند و فقط نتیجه نهایی را بیان می کنند.

حتما به این نکته توجه داشته باشید که مردها طوری به صحبت های شما پاسخ می دهند که نترسید و حتی به خودتان اعتماد نداشته باشید. لذا تصمیم می گیرند و در ذهن خود نتیجه می گیرند و بیان می کنند. اگر چیزی را که به دنبالش هستید پیدا نکردید، فقط بپرسید. بنابراین فراموش نکنید که مردان محور راه حل هستند. به این معنا که وقتی مردها راه حل مناسبی برای شما دارند، تمایل دارند با شما صحبت کنند و نشان دهند که در سکوت و آرامش این کار را انجام می دهند و می گویند: “صبور باش، به آن فکر می کنم.”

این به این دلیل است که زنان با صدای بلند فکر می کنند و مراحل ابراز وجود را پشت سر می گذارند. زنانی که بدون فکر، مدام با صدای بلند شکایت می‌کنند، باعث می‌شوند مردان آنها را چشم‌بند یا چشم‌بند تصور کنند. چون مردها درون هستند و تمام گلایه ها و شکایت های خود را پنهان می کنند.

راه حل
به همسالان خود بگویید که اگر با صدای بلند در مورد مشکلات صحبت کنید، تا حدودی ویژگی های وجود خود را درک خواهید کرد و سپس این ویژگی شخصی را خواهید فهمید. در عین حال در مورد مشکل با همسالان خود صحبت کنید، تا راه حل مناسبی بیابید و این فرصت را خواهید داشت که بدون نیاز به پاسخ دادن به سؤال بدون ترس، با دقت کافی فکر کنید. در عین حال، همسالان شما حق انتخاب دارند زمانی که فرصت پاسخگویی دارید، احساس آزادی را در دیگران ایجاد کنید و از سوی دیگر احساس کنترل یا فشار نمی کنید. شما حتی عصبانی نمی شوید. قبل از شروع شکایت از هر موقعیتی، به شوهرتان بگویید که می خواهید ناراحتی خود را در مورد این موضوع خاص ابراز کنید تا عصبانی نشود.

دان ـ مردان نمی توانند به راحتی احساسات خود را به زنان بیان کنند
بهتر است این راز مهم در مورد مردان را بدانید زیرا برای اکثر مردان دنیا احساسات درونی آن مکان عجیب و ترسناک است. احساسات دنیوی برای کسانی که فقیر و ناآشنا هستند. گفته می شود که مردان مشروط هستند که از عقل خود پیروی کنند نه از قلب خود. بنابراین، آنها عادت به تخلیه ساده احساسات را ندارند. توجه به این نکته ضروری است که انسان با چیزهایی که برای او آشناتر است راحت تر است. ورود به عواطف دنیوی باعث می شود که مردان حس تسلط و کنترل خود را از دست بدهند. اگر انسان احساس خودکفایی نکند، فکر می کند تحت کنترل است و در نتیجه کنترلی بر اوضاع ندارد، تحت کنترل و نفوذ نیز هست.

این احساس مردان را می ترساند و آنها را فراری می دهد.» بنابراین، مردان تمایل به صحبت در مورد احساسات خود ندارند. زیرا آنها مهارت کافی برای کسب آن را ندارند. مردان در طول مکالمه احساس مقاومت در برابر خود را نشان می دهند و در طول مکالمه از خود دفاع می کنند آنها در این زمینه مهارت کافی ندارند. بنابراین اصرار بیشتر بر گفت‌وگو درباره احساسات با مردان، باعث ایجاد ترس و اضطراب در چشم‌ها و حتی تمایل به بیان نیازها و کمبودها می‌شود. برای مثال، ممکن است وسوسه انگیز باشد که از همسالان خود بپرسید: “الان چه احساسی دارید؟” از ترس حماقت یا اعتراف به جهل می گویید: «هیچی».

در این شرایط، زنان این مردان ناآشنا را بدیهی می دانند و آنها را سرزنش می کنند. من می خواهم این راز مهم را در بریتانیا برملا کنم که مردان نسبت به زنان احساساتی ترند و تفاوت این است که زنان با این تفاوت نمی توانند به احساسات خود دسترسی پیدا کنند. انتظار می رود که زنان نیز مانند مردان با احساسات خود ارتباط برقرار کنند و این انتظار کاملاً اشتباه است. در این شرایط شما همسالان خود را متهم به بی احساسی می کنید و تصور می کنید که متوجه نمی شوید و در گذر زمان نسبت به خود سردی عاطفی خواهید داشت.

در این حالت ممکن است:

ـ شروع به حمله کنید و جلو بروید.
ـ حاضر نیستند با شما صحبت کنند.
وقتی مرد واقعاً از احساسات خود آگاه نیست، فکر می کند که از طرف شریک زندگی خود تحت فشار است و سعی می کند با او صحبت کند و گاهی اوقات در موقعیت سرکشی قرار می گیرد تا بتواند با احساسات خود ارتباط برقرار کند.

راه حل
بهتر است یکباره به همسرتان حمله کنید تا اینکه احساسات و عواطف خود را ابراز کنید و تحت فشار نباشید تا مجبور شوید سریع پاسخ دهید. کافی است فرصت را از دست بدهید، صبور باشید و زیاد حرف نزنید. با خیال راحت احساسات خود را بیان کنید تا مرد از شما آگاه شود و سپس سکوت کنید تا فرصت ابراز احساسات خود را داشته باشید. وقتی همسالان شما ساکت هستند، به این معنا نیست که شما کلمات را نمی شنوید یا نادیده می گیرید. بلکه ذهن و محیط منبع اطلاعاتی است که شما و جاسوسانتان به شما می دهند. در عین حال سعی کنید با مرد زندگی صحبت کنید و احساسات خود را در آغوش بگیرید، دستان خود را باز کنید و سر خود را در آغوش بگیرید تا بتوانید از ذهن خود خارج شوید و به قلب و احساسات خود بازگردید.

این نکته مهم را فراموش نکنید که بسیاری از مردان هویت و شخصیت خود را بدیهی می دانند. بنابراین تماس بدنی می تواند او را از حالت منطقی، تحلیلی و روانی خارج کند و به احساسات دنیوی نزدیک کند. وقتی به این فکر می کنید که شریک زندگی تان به شدت احساسات شما را جریحه دار می کند یا به احساسات شما گوش می دهد، احساس قوی و قوی می کنید، او را در سکوت بغل کنید. همچنین آنها را به رفتارهای خوب و پرهیز از بروز برخی رفتارهای ناپسند راهنمایی کنید.

در آخر توجه داشته باشید که هیچ تعهد واقعی در ازدواج، قرارداد یا تعداد سالهای زندگی وجود ندارد. بلکه روشی است که شما و همسرتان هر روز این تعهد را ایجاد می کنید.

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما