ستون فقرات ایمپلنت؛ امید تازه برای درمان کامل فلج

[ad_1]

در رفتن یکی از جدی ترین عوارضی که انسان باید با آن دست و پنجه نرم کند، فلج شدن نخاع است که متأسفانه قبل از این رویکرد برای نامزدها در نظر گرفته نشده بود. با این حال، گروهی از دانشمندان تاکنون یافته‌های تحقیقاتی را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد با استفاده از روش جدید کاشت ستون‌های ستون فقرات مجهز به سیاست‌های الکتریکی، می‌توانند این عارضه را درمان کنند.

طبق گزارشات فرارو، در سال سوم، فردی به نام میشل روکاتی با موتور تصادف کرد، قسمت پایین بدن کاملاً فلج شد، اما در سال سوم، او از یک آسیب نخاعی جدید لذت برد و توانست برگردد. این روش جدید شامل یک ایمپلنت ستون فقرات است که تکانه های الکتریکی را در ماهیچه ها کاشته و عملکرد مغز را تقلید می کند. دانشمندان می گویند نتایج نشان می دهد کسانی که آسیب های شدید نخاعی دارند ممکن است قادر به راه رفتن، راه رفتن و ورزش باشند.

نتایج یک مطالعه طولانی مدت با استفاده از سیاست های الکتریکی برای بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به ضایعات نخاعی، از جمله یک مطالعه یک ساله، به توانبخشی افراد فلج کمک کرد. روکاتی با اشاره به اولین باری که ایمپلنت های الکتریکی فعال و فعال شده اند، به خبرنگاران گفت: این یک تجربه بسیار احساسی بود. یکی از سه بیمار شرکت کننده در این مطالعه گفت که پس از یک تصادف قادر به حرکت بدن خود نبودند. اما این سه نفر پس از مدت کوتاهی کاشت شش سانتی متری کاشتند و توانستند اقدامات دقیقی برای تنظیم آن انجام دهند.

ستون فقرات ایمپلنت؛  امید تازه برای درمان کامل فلج

جوسلین بلوخ، جراح و جراح مغز و اعصاب در دانشگاه لوزان که به هدایت این آزمایش کمک کرد، گفت: “این الکترودها طولانی تر و بزرگتر از الکترودهایی بودند که قبلاً رشد کرده ایم، و با کمک آن می توانیم فناوری جدیدی را توسعه دهیم. ” البته تحمل این گام‌های اولیه، در عین اینکه برای محققان و بیماران مستقل است، دشوار بوده و نیازمند توجه و حمایت قابل توجهی است. اما جالب بود بدانید که این بیماران بلافاصله توانستند روند توانمندسازی را آغاز کنند و به درخواست چهار ماه خودداری، فقط با یک چوب برای تعادل حرکت کردند.

گرگور کورتین، عصب شناس در موسسه فناوری فدرال سوئیس که این تحقیقات را رهبری می کرد، هشدار داد: «البته، این بدان معنا نیست که با این سرعت به معجزه خواهیم رسید، اما این معجزه دور از دسترس نیست. سد راه هنوز دو ساعت است و می‌توانیم حدود یک کیلومتر را بدون توقف پیاده‌روی کنیم و این نشان می‌دهد که به‌طور معجزه‌آسا دور هستیم.» توضیح اینکه اگر ایمپلنت همچنان بتواند چشمان مشتری را زیر نظر داشته باشد، نوشیدنی روی میز نمی ایستد و متوقف می شود. اینها لذت هایی است که فقط یک فرد فلج می تواند درک کند. او و سایر افراد حاضر در مطالعه نیز توانستند از پله ها بالا بروند، بالا بروند و بالا بروند.

دانشمندان می گویند که این پیشرفت ها با حرکت الکتریکی مرتبط است که انگیزه آن نظراتی است که مردم را بیمار می کند و سیاست های جداگانه ای را فعال می کند. دو نفر از بیماران اکنون می توانند ماهی خود را بدون پالس الکتریکی فعال کنند، اما فقط در مقادیر کم. این سه مرد حداقل یک سال قبل از مطالعه مجروح شدند و بلوچ گفت که تیم امیدوار است بتواند این فناوری را در فاصله کوتاهی و به طور تصادفی روی مجروحان آزمایش کند. او گفت: «آنچه همه ما معتقدیم این است که اگر بتوانیم این ایمپلنت را با سرعت بیشتری انجام دهیم، تأثیر بیشتری بر افرادی که آسیب دیده اند خواهد داشت.

به هر حال، این رویکرد درست مانند هر رویکرد دیگری با چالش های جدید است. در وهله اول ظرفیت بیمار همچنان در نوسان است که تعیین مبنای پیشرفت را دشوار می کند. در عین حال، درمان دارویی و درد مزمن می تواند در عملکرد شما اختلال ایجاد کند. با این حال، ایمپلنت فقط برای افرادی مناسب است که در بالای نخاع آسیب نخاعی دارند، به این معنی که قسمتی که از پایه تا شکم امتداد دارد مناسب است، زیرا این کار به شش سانتی‌متر نخاع سالم نیاز دارد.

ستون فقرات ایمپلنت؛  امید تازه برای درمان کامل فلج

ایده استفاده از سیاست های الکتریکی برای تسکین فلج منجر به استفاده از فناوری برای تنظیم درد شده است و محققان می گویند که این فناوری می تواند برای اهداف پزشکی بیشتری مورد استفاده قرار گیرد. آنها همچنین نشان می دهند که این تکنیک می تواند فشار خون پایین را در بیماران مبتلا به آسیب نخاعی تنظیم کند. علاوه بر این، آنها قصد دارند با استفاده از این فناوری، مطالعات را برای گسترش بیماری پارکینسون تسریع کنند. با این حال، این تیم هشدار می دهد که هنوز کار زیادی باید انجام شود تا بتوانیم از نخاع برای درمان افراد در مطالعات فضایی فرازمینی استفاده کنیم. در واقع، این رویکرد هنوز به طور کامل تایید نشده است و هنوز در مراحل اولیه است. بلوچ گفت که او و کورتین به دنبال پنج پیام روزانه از بیمارانی هستند که به فلج شدن خود کمک می کنند. وی افزود که می‌داند این افراد چه می‌خواهند، اما باید تا تایید نتایج صبور بود.

این دانشمندان در مرحله بعدی قصد دارند با فعال کردن سیاست ها، آنها را کوچکتر کنند تا بتوانند بیماران را بکشند و عاقلانه آنها را از طریق تلفن کنترل کنند. آنها انتظار دارند که این امر در سال جاری امکان پذیر باشد و برنامه های آزمایشی در مقیاس بزرگ شامل 3 تا 4 بیمار بیمار در ایالات متحده و سپس اروپا تصویب شده است. کورتین در بیانیه ای گفت: “ما معتقدیم آینده روشنی برای مغز وجود دارد.” ما تمام تلاش خود را می کنیم تا این روش در اسرع وقت در دسترس بیماران قرار گیرد.» نتایج این مطالعه در مجله دوشنبه منتشر شد طب طبیعت منتشر شده.

منبع: Sciencealert

ترجمه: مصطفی جرفی-فرارو

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما