سجاد استکی: به خاطر این گل از هندبال ایران متنفر بودم.

[ad_1]

به گزارش “ورزش سه”، شاید هندبال یک دهه اخیر در والیبال و بسکتبال دوام بیاورد و نتوانسته محبوبیتی را که این دو رشته در بین مردم و حتی مسئولان کسب کرده است حفظ کند. این در حالی است که تیم ملی هندبال ایران برای اولین بار در سال 2015 به جام جهانی رسید و حالا دومین صعود خود را در عربستان جشن می گیرد.

با وجود غیبت تعداد زیادی از ستاره های هندبال در جام ملت های آسیا 2022 عربستان، سجاد استکی به عنوان کاپیتان در کنار این تیم خواهد بود. بازیکنی که با وجود مصدومیت، در همه بازی ها با تمام وجود بازی کرد و در نهایت در آخرین ثانیه های بازی با بحرین گلی را زد تا به جام جهانی برسد.

سجاد استکی، کاپیتان تیم ملی هندبال می گوید که این تیم پتانسیل کسب مدال قهرمانی آسیا را نیز دارد.

60 دقیقه با کویت جنگیدیم.

بازی با کویت که به ما حمله کرد بسیار سنگین بود. هر دو تیم برای رسیدن به نیمه نهایی و کسب سهمیه جام جهانی مبارزه خواهند کرد. صعود برای تیم بازنده سخت بود. بازی پر تنش بود و واقعاً 60 دقیقه در زمین جنگیدیم. خدا را شکر که بچه ها متحد ماندند و این اتحاد را تا آخر حفظ کردند. با یک برد شیرین به جام جهانی رسیدیم و حالا باید به فکر مدال آوری در آسیا باشیم.

در ثانیه آخر شوت زدم تا حداقل بازی نکنم

در روز جهانی هندبال، بازیکنان باتجربه تا آخرین ثانیه که توپ را در اختیار دارند و نتیجه مساوی می شود، توپ را نگه می دارند تا حتی اگر گلی روی توپ نباشد، توپ به حریف داده نشود. ما در شرایط مشابهی قرار داشتیم و تساوی برای ما بهتر از شکست بود. توپ را گرفتیم و من 5 ثانیه قبل از اتمام ضربه ریسک کردم که خدا را شکر تبدیل به گل شد. اگر گلی به ثمر نمی رسید، بازی تمام می شد و ما شانس بیشتری برای ادامه بازی داشتیم.

همه با گل های من اشک ریختند.

ما تحت فشار زیادی بودیم تا بتوانیم برای دومین بار به جام جهانی صعود کنیم. متاسفانه فصل گذشته این اتفاق نیفتاد و هندبال خیلی عقب بود. از این به بعد برای مدال می جنگیم و به طلای آسیا هم فکر می کنیم. همه متوجه گلی که در ثانیه های آخر زدم شدند. البته این گل کار کل تیم بود و با انرژی کل تیم توانستم آن را به ثمر برسانم. همه بازیکنان با جان وودل بازی می کنند. بسیاری از بازیکنان گریه کردند و بسیاری نیز فریاد زدند. واقعا از این گل متنفرم

مقایسه گلم با گل های خداداد جالب بود.

برایم جالب بود که گل من را با گل خداداد عزیزی به استرالیا مقایسه کردند. امیدوارم مردم هم خوشحال باشند. فکر می کنم این پیروزی برای هندبال ایران بسیار مهم و کلیدی بود و در تاریخ ماندگار خواهد شد.

اولین بار است که این اتحاد را در تیم ملی می بینم.

بعد از 8 سال تیم ملی به جام جهانی رسید و بار سنگینی از روی دوش ما برداشته شد. فقط به خاطر همدلی و اتحاد بازیکنان بود. بعد از این همه سال اولین بار است که دارم تیم ملی را تماشا می کنم، تیم اینقدر همدل است. همه بازیکنان پشت هم هستند و فرقی نمی کند چه کسی در زمین باشد. وقتی عقب می افتیم، برای برگرداندن نتیجه می جنگیم. در سه بازی مقابل عربستان، عراق و کویت عقب افتادیم و توانستیم به بازی برگردیم و پیروز شویم.

قطر یک تیم جهانی است.

ما با بحرین جلسه گروهی داشتیم و می دانستیم کار سختی داریم. خلأ ایجاد شده در نیمه اول قابل جبران نبود. حالا باید با تیم اول این گروه که قطر است بازی کنیم. با این حال قطر یک تیم در سطح جهانی با بازیکنان است. امیدوارم بتوانیم یک کار بزرگ دیگر در نیمه نهایی انجام دهیم.

جای خدا برای ما خالی است.

اینطور نیست که ما از قبل بازنده باشیم. من می گویم کدام تیم بهتر از ایران در مسابقات است؟ ما بازیکنان خیلی خوبی در ایران داریم که برخی از آنها اینجا در کنار ما نیستند. جای برادر من واقعا خالی است. بعد از بازی با بحرین با او صحبت کردم و او خیلی خوشحال بود. امیدوارم میزبانانی داشته باشیم که برای جام جهانی در عربستان در کنار ما نبودند.

مانوئل ارتباط عمیقی با بازیکنان دارد.

مطمئنا سرمربی تیم تاثیر زیادی روی بازیکنان دارد. فصل گذشته با سرمربی اسپانیایی به جام جهانی رفتیم. اسپانیایی ها در مقابل حریفان بسیار خوب عمل می کنند. مانوئل هم با 5 برد در 6 بازی خوب کار کرده و ارتباط عمیقی با بچه ها برقرار کرده است. او می تواند بازیکنان را از نظر روحی بسیار خوب شارژ کند.
هندبال با این صعود زنده می شود.

هندبال پتانسیل بالایی از خود نشان داده است.

ببینید چند بازیکن ایرانی در لیگ های معتبر اروپایی بازی می کنند. امیدوارم با این صعود دوباره هندبال احیا و احیا شود. مسئولان نیز باید توجه ویژه ای به فوتبال دستی داشته باشند. ما باید در این راه حمایت شویم و هدف ما فقط صعود به جام جهانی نیست. باید به زمانی برگردیم که به راحتی در جمع 4 تیم برتر آسیا قرار گرفتیم و حتی در دنیا حرف های زیادی برای گفتن داریم.

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما