سرنخ های جدیدی از منشا حیات روی زمین کشف کنید.

[ad_1]

محققان به سرنخ جدیدی از منشا حیات روی زمین دست یافته اند.

محققان دریافته‌اند که پپتیدها می‌توانند تحت شرایط خاصی مانند مواردی که در خارج غالب هستند، روی گرد و غبار تشکیل شوند.

همه انواع زندگی که ما می دانیم از واحدهای شیمیایی یکسانی تشکیل شده اند. این واحدها شامل پپتیدهایی هستند که عملکردهای مختلفی در بدن دارند، از جمله انتقال مواد، تسریع واکنش یا تشکیل تکیه گاه های پایدار در سلول. پپتیدها از اسیدهای آمینه منفرد تشکیل شده اند که به ترتیب خاصی چیده شده اند. توالی صحیح خواص نهایی پپتید را تعیین می کند.

چگونگی به وجود آمدن این زیست مولکول های همه کاره یکی از سوالات اولیه زندگی است. اسیدهای آمینه مختلف، نوکلئوبازها و قندهای موجود در شهاب سنگ ها نشان می دهد که منبع حیات ممکن است فرازمینی باشد.

با این حال، برای اینکه پپتیدها حاوی یک اسید آمینه منفرد باشند، شرایط بسیار خاصی لازم است، که قبلا تصور می شد احتمال بیشتری برای روی زمین وجود دارد.

مرحله اول نیاز به آب دارد در حالی که مرحله دوم نیازی به آب ندارد.

دکتر سرژ کراسنوکیتسکی از آزمایشگاه اخترفیزیک موسسه ماکس پلانک در نجوم گفت که آب نقش کلیدی در تشکیل پپتیدها دارد.

در این فرآیند، مولکول‌های اسید آمینه منفرد با هم ترکیب می‌شوند و یک زنجیره تشکیل می‌دهند. برای این کار لازم است هر بار یک مولکول آب استخراج شود. محاسبات شیمیایی کوانتومی ما نشان می دهد که اسید آمینه گلیسین می تواند توسط یک پیش ماده شیمیایی به نام آمینو کتون که با یک مولکول آب ترکیب می شود، تشکیل شود.

به زبان ساده، در این حالت برای مرحله اول واکنش باید آب اضافه کرد و برای مرحله دوم باید آب استخراج کرد.

با دانستن این موضوع، تیمی به رهبری کراسنوکوتسکی اکنون موفق شده‌اند راهی برای پاسخ‌دهی بیابند که می‌تواند در شرایط کیهانی و بدون نیاز به آب انجام شود.

کراسنوکوتسکی می گوید: به جای بررسی مسیرهای انحراف شیمیایی که در آن اسیدهای آمینه تشکیل می شوند، می خواستیم ببینیم که آیا مولکول های اسید آمینه موجود در کاتچین ها می توانند مستقیماً به پپتید تبدیل شوند یا خیر.

ما این کار را در شرایط ابرهای مولکولی جهان انجام دادیم، یعنی روی ذرات غبار خلاء که حاوی مقادیر فراوانی از مواد شیمیایی مرتبط مانند کربن، آمونیاک و مونوکسید کربن هستند.

در محفظه خلاء، بستر به عنوان مدلی برای سطح ذرات گرد و غبار با کربن، آمونیاک و مونوکسید کربن با فشار تقریباً چهار میلیاردم فشار هوای معمولی و دمای منفی 263 درجه سانتیگراد قرار داده شد.

کراسنوکوتسکی می گوید: «تحقیقات نشان می دهد که تحت این شرایط، پپتید پلی گلیسین از مواد شیمیایی ساده تشکیل شده است. بنابراین اینها زنجیره های اسید آمینه گلیسین بسیار ساده هستند و طول آنها متفاوت است. طولانی ترین نمونه شامل 11 واحد اسید آمینه بود.

در این آزمایش، تیم آلمانی موفق به شناسایی آمینو کتون ها نیز شدند. این واقعیت که واکنش می تواند در چنین دمای پایینی رخ دهد به دلیل واکنش زیاد مولکول های آمینو کتون است.

اکنون که کشف شده است که نه تنها اسیدهای آمینه، بلکه زنجیره های پپتیدی نیز می توانند در شرایط کیهانی تشکیل شوند، می توانیم در حین تحقیق در مورد آغاز حیات، به جای زمین، چشمان خود را به فضا معطوف کنیم.

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما