هشدار چای کهنه ننوشید / فرمول استفاده صحیح از چای

[ad_1]

چای در واقع یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی ها در خانواده های ایرانی است که برای نوشیدن آن قوانین خاص خود را دارد.

متأسفانه بسیاری از افراد به دلیل عادات بد یا ارزان، چای می نوشند، شب قبل را دوباره گرم می کنند و چیزی شبیه به «چای کهنه» میل می کنند، اما این دسته از افراد باید بدانند که مصرف چای قدیمی است و باعث تولید سموم در بدن می شود و غیر قابل برگشت خواهد بود. عواقب سلامتی

حقایق مهم در مورد چای کهنه و اثرات مضر آن

رطوبت اسید

نوشیدن چای کهنه یکی از عواقب جدی و جبران ناپذیر برای سلامت جسمانی معده است که می تواند باعث دفع اسید در معده شود که می تواند منجر به عوارضی مانند زخم معده، رفلاکس و مشکلات گوارشی شود.

افزایش خستگی

نوشیدن چای رقیق و کهنه مانند آسپرین عمل می کند و سمومی را در بدن تولید می کند که می تواند خستگی، سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و بی خوابی را افزایش دهد.

افزایش کلسترول خون

نوشیدن چای کهنه و نوشیدن مجدد آن می تواند کلسترول خون را افزایش داده و گردش خون را مختل کند.

دیابت

دیابت یعنی وجود قند اضافی در بدن که گاهی با پرخاشگری، کسالت، بی حالی و ضعف سیستم ایمنی همراه است و نوشیدن چای کهنه به راحتی می تواند دیابت را در بدن افزایش دهد.

اگر چای بیش از 10 دقیقه پخته شود، می توان آن را کهنه نامید. به گفته دانشمندان، چای تازه خستگی را کاهش می دهد اما چای کهنه خستگی را 13 درصد افزایش می دهد.

چه مقدار چای در روز مجاز است؟

چای، قهوه و نسکافه از نوشیدنی‌های ایرانی مورد علاقه ما هستند که نوشیدن آن‌ها را هرگز فراموش نمی‌کنیم، اما باید روزانه 4 تا 6 لیوان چای بنوشیم، در غیر این صورت مصرف بیش از حد آن می‌تواند خطرات جبران‌ناپذیری مانند سکته قلبی را به همراه داشته باشد. حمله قلبی و سکته کوتاه مدت یا طولانی مدت، اما اگر کمتر از 6 فنجان چای در روز بنوشید، نمی توانید آن را کنترل کنید. نوشیدن انواع دمنوش های گیاهی و معطر مانند: چای نعناع، ​​چای آویشن، گل گاو، کوکتل، زنجبیل و … را توصیه می کنیم. همچنین به یاد داشته باشید که چای به هیچ وجه جایگزین آب نیست.

نکاتی برای استفاده صحیح از چای

بهتر است چای کیسه ای را جایگزین چای دم کرده و کمتر از چای با طعم مصنوعی استفاده کنید. حتماً 10 دقیقه بعد از پخت چای بنوشید، از چای کهنه در فلاسک و قوری پرهیز کنید، از چای سبز به دلیل خواص آنتی اکسیدانی بالای آن استفاده کنید. بلافاصله بعد از غذا چای ننوشید.

خوب است بدانید که نوشیدن چای بیش از 24 ساعت از زمان زود رسیدن چای باعث تولید سموم در بدن می شود و باعث مسمومیت و سرطان می شود. بنابراین توصیه می کنیم از قرار دادن چای در فلاسک به کلی خودداری کنید و برای نوشیدن چای در مواقع حساس مانند مسافرت و پیک نیک، به جای ریختن چای در قمقمه، آب جوش به آن اضافه کنید و در زمان نوشیدن آن را رعایت کنید. . چای درست کن

این را هم در نظر داشته باشید که اگر یک تا دو ساعت از پختن چای گذشت، در صورت تمایل به نوشیدن آن، باید آن را صاف کرده و تفاله چای را جداگانه بنوشید.

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما