سه مرد خطرناک کتابی درباره شهید قاسم سلیمانی در آمریکا

[ad_1]

کتاب جدیدی در ایالات متحده منتشر شده است که به بررسی استراتژی های نظامی سه کشور رقیب روسیه، ایران و چین می پردازد که منافع و امنیت ملی ایالات متحده را به چالش می کشد. سه کشور که ایالات متحده را به چالش می کشند.

به گزارش اسرایران، «سه مرد خطرناک: روسیه، ایران و چین و ظهور جنگ های فاسد» عنوان کتاب جدید «اس جی جونز» نویسنده و کارشناس علوم سیاسی آمریکایی است.

سه مرد خطرناک

ست جی جونز یک دانشگاهی، دانشمند علوم سیاسی و نویسنده است. جونز به دلیل مطالعات امنیتی ضد تروریسم شناخته شده است. بسیاری از کتاب های او در مورد استراتژی ایالات متحده در افغانستان و پاکستان و جنگ با القاعده است.

در جدیدترین اثر این نویسنده آمریکایی سه ژنرال ایرانی، چینی و روسی حضور دارند که همگی در به چالش کشیدن منافع و امنیت ملی آمریکا و شکل دادن به سیاست های نظامی و خارجی این کشور نقش دارند. دو دهه اخیر کشورهای مربوطه مورد بررسی قرار گرفته است.

این سه ژنرال عبارتند از: ژنرال قاسم سلیمانی از ایران، ژنرال ژانگ یوشیا، معاون کمیسیون مرکزی نظامی چین و ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه.

دو سال پیش آمریکا سلیمانی را در یک عملیات ویژه در خاک عراق به دستور مستقیم دونالد ترامپ به هلاکت رساند.

ست جونز در کتاب جدید خود تجربه کاری این سه رهبر نظامی و اینکه چگونه هر یک در شکل‌دهی سیاست‌های نظامی و خارجی کشورهای متبوع خود در دو دهه گذشته نقش داشته‌اند را شرح می‌دهد. از دیدگاه آمریکایی به خوانندگان ارائه شده است.

بیشتر مطالب و اطلاعات مربوط به این سه ژنرال از منابع مرکزی چین، روسی و ایرانی به عاریت گرفته شده است و منابع کلیدی کتاب نیز ذکر شده است.

جونز در این کتاب استدلال می کند که وجه مشترک این سه رهبر نظامی این است که آنها ایالات متحده را منبع اصلی بی ثباتی در سیستم بین المللی و تهدیدی مستقیم برای منافع ملی کشورهای خود می دانند. با این حال، ایالات متحده نقاط مشترک زیادی دارد.

به گفته نویسنده آمریکایی کتاب «سه مرد خطرناک»، پیچیده‌ترین عملیات اطلاعاتی روسیه، جنگ نیابتی ایران علیه آمریکا و متحدانش در منطقه غرب آسیا، و عملیات‌های نفوذی حساب‌دار چین، نه فقط روسیه، امنیت ایران است. و چین، بلکه برای رقابت استراتژیک، ایالات متحده آنقدر مهم بوده است که نقش کلیدی در شکل دادن به استراتژی های نظامی قرن بیست و یکم ایفا کرده است.

جونز استدلال می کند که وجه مشترک دیگر بین این سه رهبر نظامی این بود که همه آنها احساس می کردند نمی توانند در یک جنگ متعارف با ایالات متحده رقابت کنند و بنابراین از تاکتیک های “جنگ نامتناسب” برای مقابله با ارتش ایالات متحده استفاده کردند. – جنگ کلاسیک (ایران) و سان جونگ زانفا (سه جنگ) علیه چین.

سه مرد خطرناک

ژنرال روسی “والری گراسیموف” / عکس آرشیو

به عقیده نگارنده، اگرچه این سه راهبرد با قابلیت ها و واقعیت های ژئوپلیتیکی سه کشور متفاوت است، اما شباهت های زیادی بین آنها وجود دارد.

رویکرد نامتناسب روسیه، جنگ را یک مبارزه مداوم و اعلام نشده می‌بیند که شامل استفاده از کمپین‌های اطلاعاتی برای سردرگمی و تفرقه انداختن مخالفان روسیه و سپس افزایش نفوذ و قدرت روسیه است.

ایران از فضای ناپایدار سیاسی منطقه برای افزایش نفوذ خود استفاده می کند. جونز توضیح می دهد که چگونه سپاه قدس طی 25 سال گذشته به طرز ماهرانه ای از نیروهای نیابتی برای دستیابی به اهداف ایران در افغانستان، لبنان، عراق، سوریه و یمن استفاده کرده است که منجر به درگیری حزب الله در جنگ 33 روزه لبنان شده است. از (1385) استراتژی منطقه ای ایران در عراق، سوریه، لبنان و یمن.

در نهایت، این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه چین از ابزارهای سیاسی، روانی و حقوقی برای تحت فشار گذاشتن و نفوذ سایر کشورها برای پیگیری منافع پکن استفاده می‌کند. جونز از جاسوسی، دزدی، اجبار اقتصادی و برنامه های کمک به زیرساخت در کشورهای در حال توسعه برای افزایش نفوذ و پیشبرد منافع خود در کشورهای بدهکار چین در آسیا و آفریقا استفاده می کند.

سه مرد خطرناک

ژنرال چینی “” ژانگ یوشیا “/ عکس: ویکی پدیا

جونز در کتاب جدید خود نشان می دهد که چگونه رقبای آمریکایی به طور نامتناسبی از موقعیت ایالات متحده در سیستم جهانی سوء استفاده می کنند. او توصیه های واضح و عملی در مورد چگونگی تدوین استراتژی شورای امنیت ملی در این محیط ارائه می دهد و در کتاب خود به شدت به سیاستمداران و تصمیم گیرندگان آمریکایی توصیه می کند که درک بهتری از محیط داخلی رقبای خود داشته باشند.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما