سوال آب و غذا از زبان یک بچه وزنه بردار طلایی!

[ad_1]

به گزارش “ورزش سه”، رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان در روزهای پایانی سال 2021 در تاشکند ازبکستان به پایان رسید و رسول معتمدی با رکورد 177 یک ضرب، 220 دوضرب و 220 دوضرب تنها دارنده مدال طلای تیم ملی ایران در این رشته بود. مجموع 397 کیلوگرم. وزنه بردار 23 ساله 102 کیلوگرمی ایران را در اولین تجربه جهانی خود به ستاره جدیدی در وزنه برداری جهان امیدوار کرد.

در اولین تجربه ام طلای جهان را به دست آوردم

برای اولین بار در گروه بزرگسالان قهرمانی جهان را تجربه کردم و خدا را شکر توانستم مدال طلا بگیرم و تیم ملی نایب قهرمان جهان شود. برای رسیدن به این مهم تلاش زیادی کردیم و با وجود اینکه تنها دارنده مدال طلای تیم بودیم، همه دست به دست هم دادند تا چنین رقابت مهمی را برای وزنه برداری ایران رقم بزنیم.

در اردوی آخر مشکلات عجیبی داشتیم

متاسفانه در آخرین اردویمان در تهران که سه هفته به طول انجامید با مشکلات عجیبی مواجه شدیم. از فدراسیون گرفته تا کادر فنی و ماساژور تیم همه زحمت کشیدند اما امکانات اولیه را نداشتیم. هنوز مشخص نیست که تیم دو روز قبل از اعزام می رود یا خیر. فکر نمی کنم مسئولانی که باید به وزنه برداری کمک کنند و همیشه قبل از المپیک یا بازی های آسیایی مدال های وزنه برداری را درخواست می کنند از ما حمایت نکرده باشند. البته رئیس کمیته ملی المپیک در روزهای آخر به اعزام تیم ها کمک کرد.

فکر نمی کنم اردوی تیم ملی برای آب و غذا بود!

مشکلات غذایی داشتیم. ما توقع نداریم که در خارج از کشور کمپ بزنند یا پول زیادی به ما بدهند. بچه های وزنه برداری حداقل در اردو حق دارند خوب غذا بخورند. اگر می خواهید حمایت کنید، باید قبل از مسابقه باشد. در آخرین اردو مشکلی نداشتیم. من هرگز در زندگی ام چیزی شبیه به آن ندیده بودم و هرگز فکر نمی کردم در اردوی تیم ملی غذا بخوریم. شاید این چیزها را به تیم ها و بازیکنان دیگر در جام جهانی بگوییم، باور نکنند!

هر 10 وزنه بردار نایب قهرمان هستند

بچه ها مشتاق بودند و نمی گذاشتند کاستی ها زیاد روی کارشان تاثیر بگذارد. کسب سه مدال و هفت مدال نه تنها روی صحنه رفت، بلکه به عنوان تیمی نیز چشمگیر بود. در واقع نایب قهرمانی حاصل کار تیمی بود.

می خواستم این رکورد را در دو ضرب بشکنم

مردمی که مرا دوست داشتند و قبل از رفتن می گفتند ما از تو طلا می خواهیم. با دعای خیرشان خدا را شکر شرمنده نشدم. در یک حرکت به دلیل بی تجربگی وزن اول را به راحتی از دست دادم و عقب افتادم. در حالی که می توانم طلا بگیرم. در دونفره متاسفانه دومی وزن کم کرد. با اینکه طلای دوبل را کسب کردم اما از رکوردم راضی نیستم. قصد داشتم بعد از تثبیت مدال طلا برای شکستن رکورد جهانی 232 کیلوگرم روی کشتی بروم، اما یک حرکت را از دست دادم تا در حرکت سوم 220 بزنم و مدال طلا را کسب کنم.

من برای رفتن به المپیک آماده هستم

من اولین نفر هستم و امیدوارم به آرزوهای بزرگم برسم. بعد از مشورت با کادر فنی وزنه 102 کیلوگرمی را اضافه کردم و خدا را شکر که این وزن هم المپیکی شد. وزن 102 کیلوگرم در مسابقات قهرمانی پاریس 2024 یکی از اوزان وزنه برداری است. البته کار دشوارتر می شود، زیرا مدعیان 96 کیلوگرمی و 109 کیلوگرمی نیز در وزن 102 کیلوگرم به میدان می آیند. به هر حال الان المپیک است و من سه سال فرصت دارم تا آماده شوم و روی صحنه بروم. من شخصاً پیش بینی کرده بودم که وزنم المپیکی شود. البته اگر بخواهم در بازی های آسیایی سال آینده شرکت کنم باید در دسته 109 کیلوگرم شرکت کنم.

تمرکز روی وزنه برداری مختص المپیک نیست

می خواهم از همه کسانی که من را در مسیر طلای جهانی حمایت کردند تشکر کنم. از مسئولان می خواهم به وزنه برداری توجه بیشتری داشته باشند. وزنه برداری قبل از المپیک و بازی های آسیایی را به یاد نمی آورد.

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما