صنعت نفت و گاز روسیه غاز طلایی پوتین!

[ad_1]

صنعت نفت و گاز روسیه غاز طلایی پوتیندر رفتن فرید زکریا یک مفسر سیاسی CNN، مفسر و برنامه‌نویس تلویزیونی و ستون‌نویس واشنگتن پست در تحلیلی نوشت:

به گزارش فرارو به نقل از واشنگتن پست، رئیس جمهور بایدن نه تنها غرب، بلکه بیشتر جهان را گرد هم آورده است. این کشور تحریم هایی را بسیار گسترده تر از تحریم های اعمال شده بر هر اقتصاد بزرگی اعلام کرده است. نتایج از قبل مشخص است. بازار سهام روسیه و روبل در حال سقوط هستند.

با وجود آثار تحریم ها، واقعیت این است که تحریم های اقتصادی به ندرت می تواند یک کشور را مجبور به تغییر مسیر کند، نه تغییر نظام سیاسی خود.

در معدود مواردی که به نظر می‌رسد تحریم‌ها مؤثر هستند، مانند رژیم نژادپرست در آفریقای جنوبی یا غنی‌سازی برنامه هسته‌ای ایران، تحریم‌ها عموماً گسترده و جامع هستند.

از آنجایی که بعید است تحریم‌ها علیه روسیه توسط کشورهای کلیدی مانند چین، هند و کشورهای خلیج‌فارس اعمال شود، رویکرد مشابه برای تحریم‌ها علیه آفریقای جنوبی و ایران در بلندمدت بعید به نظر می‌رسد.

با این حال، راهی برای تغییر نظر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه وجود دارد: تحریم صنعت نفت و گاز روسیه. این صنعت منبع “غاز طلایی” پوتین و ثروت دولت او است.

پوتین با تکیه بر این صنعت فکر می کند می تواند بر هر طوفانی غلبه کند. تاکنون نه تنها این صنعت جان سالم به در برده است، بلکه تحریم های مالی نیز با دقت طراحی شده است تا روسیه را از فروش انرژی به جهان باز دارد.

دلیل سنتی این است که غرب نمی‌تواند انرژی روسیه را تحریم کند، زیرا بحران انرژی مشابه دهه 1970 ایجاد می‌کند که نارضایتی زیادی در داخل ایالات متحده ایجاد کرد. با این حال، وضعیت فعلی به هیچ وجه شبیه به وضعیت دهه 1970 نیست. امروزه ایالات متحده بزرگترین تولید کننده نفت و گاز در جهان است.

ایالات متحده می تواند تولید و صادرات انرژی خود را افزایش دهد و به ایجاد جهش در سایر کشورها کمک کند. پرزیدنت بایدن از وضعیتی مشابه وضعیت جیمی کارتر رئیس جمهور سابق ایالات متحده ناراحت است، در حالی که در واقع موقعیت او شبیه وضعیت پادشاه عربستان سعودی است.

بایدن باید اعلام کند که با تسریع تولید و صادرات نفت ایالات متحده برای تبدیل انرژی روسیه، با این چالش بزرگ برای سیستم بین المللی مقابله خواهد کرد. در مورد گاز طبیعی، بایدن باید از قانونگذاران خود بخواهد که تولید را تسهیل کنند و برای ارسال انرژی به اروپا، گاز طبیعی مایع بیشتری را تأمین مالی کنند.

همچنین باید کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی را تشویق کند که گاز طبیعی مایع خود را به اروپا هدایت کنند (آنها منابع انرژی جایگزین دارند). ممکن است مدتی طول بکشد، اما بازارها به سیگنال ها و منابع انرژی جدید پاسخ می دهند و این باعث کاهش قیمت انرژی می شود.

با این حال، این کافی نخواهد بود. بایدن همچنین باید به افتتاح دو چاه بزرگ نفتی کمک کند که در حال حاضر به این سرعت یا به مقدار زیاد وارد بازار نمی شوند.

او باید تحریم های دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا علیه ونزوئلا و ایران را تعلیق کند. در صورت امکان، واشنگتن باید با ایران برای پر کردن شکاف های باقی مانده و ورود مجدد به توافق هسته ای که تمام نفت ایران را به بازار بازگرداند، همکاری کند.

بایدن شخصاً با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و محمد بن زاید حاکم ابوظبی در امارات متحده عربی (که هر دو این روزها خشونت واشنگتن را احساس می کنند) تماس بگیرد و روابط با آنها را بهبود بخشد.آنها می خواهند تولید را افزایش دهند. در کوتاه مدت، کشورهای حوزه خلیج فارس با تامین انرژی بیشتر می توانند عملکرد بهتری داشته باشند.

بایدن باید آماده شنیدن انتقادات جمهوری خواهان و دموکرات ها باشد. به هر حال به چند مورد اشاره می کنم. بسیاری از این نفت و گاز که تنها جایگزین انرژی روسیه خواهد شد (ممنوع) دارای مزایای زیست محیطی نیز خواهد بود.

گاز آمریکا متان کمتری نسبت به گاز روسیه منتشر می کند و تولید نفت آمریکا نسبت به تولید روسیه آسیب کمتری برای محیط زیست دارد.

در بسیاری از مناطق، افزایش گاز طبیعی می تواند به این معنی باشد که کشورهایی مانند آلمان می توانند زغال سنگ کمتری مصرف کنند، سوختی که از هر نظر آلوده تر از سایر سوخت ها است.

در واقع بهترین راه برای کاهش انتشار کربن در کوتاه مدت با فناوری های فعلی جایگزینی زغال سنگ با گاز طبیعی است. همه این اقدامات جنبه های منفی نیز دارد، برخی نمادین و برخی واقعی.

به هر حال حکمرانی به معنای انتخاب است و حکمرانی در بحران انتخابی سخت و دردناک است. کشوری که این را بهتر درک می کند آلمان است.

این کشور خط لوله گاز نورد استریم 2 خود را به حالت تعلیق درآورده است و برنامه های خود را برای ساخت دو پایانه جدید برای استخراج گاز طبیعی مایع اعلام کرده است و اذعان دارد که باید از زغال سنگ بیشتر استفاده کند و نیروگاه هسته ای خود را بسازد. عمر نیروگاه ها باید ادامه یابد. تمدید شده. افزایش دادن.

این سیاست ها توسط دولت ائتلافی، دومین شریک بزرگ حزب سبز، که در طول تاریخ در دستیابی به اهداف زیست محیطی خود ثابت قدم بوده است، دنبال می شود.

دولت بایدن گفته است که سطح خطر را نمی توان افزایش داد. خوب است، اما اگر حمله پوتین به اوکراین با موفقیت انجام شود، ما در دنیای دیگری خواهیم بود. پس بیایید مطمئن شویم که او موفق نمی شود.

هنگامی که آدولف هیتلر به اتحاد جماهیر شوروی حمله کرد، وینستون چرچیل، یک ضد کمونیست مادام العمر، گفت که اگر هیتلر به جهنم حمله کرده بود، او (چرچیل) چیز خوبی برای گفتن در مورد شیطان پیدا می کرد.

تنها کاری که ما باید انجام دهیم این است که در حمایت از همه انرژی های غیر روسی عمل کنیم و این تغییر سیاست به سلاحی مرگبار تبدیل خواهد شد که به پاشنه واقعی پوتین ضربه خواهد زد.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما