طرز تهیه کیک زعفرانی; طعم معطر زعفران و گلاب

[ad_1]

فراد کیک ها یکی از خوشمزه ترین و لذت بخش ترین دسرها و شام های دنیا هستند که در انواع میوه ها، خامه ها، شکلات ها، پنیرها، کره و … هر کدام طرفداران خاص خود را دارند. کیک زعفرانی یکی از انواع کیک عصرانه است که به دلیل ترکیب زعفران و گل رز عطر و طعم بسیار مطبوعی دارد و می توانید آن را برای صبحانه یا شام تهیه کرده و همراه با چای در کنار خانواده و دوستان میل کنید.

به گزارش فرارو، در این مطلب با طرز تهیه کیک زعفرانی با نکات و نکات مهم برای تهیه کیک خوشمزه همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک زعفرانی

آرد شیرینی سفید: دو پیمانه پر
تخم مرغ متوسط: 4 عدد
شیر: 1 لیوان
شکر: یک و نیم لیوان
روغن مایع: 1 لیوان شراب قرمز
زعفران آماده: نصف پیمانه
گل رز: 1 قاشق غذاخوری
بکینگ پودر: 2 قاشق غذاخوری
وانیل: یک قاشق چایخوری

قبل از تهیه هر نوع کیک و شیرینی، باید نکات زیر را در مورد مواد اولیه برای بهترین نتیجه رعایت کنید:
1- برای تهیه کیک، مواد اولیه را به دمای محیط برسانید. پس سعی کنید حداقل نیم ساعت قبل از شروع همه مواد را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید به دمای محیط برسند.

2- معمولا دما و زمان پخت در فرهای مختلف متفاوت است. برای مثال اگر در دستور پخت دمای 175 درجه به مدت 45 دقیقه ذکر شده باشد، با این دما و مدت زمان به نتیجه دلخواه در فر خود نخواهید رسید. البته نگرانش نباش با چندین بار استفاده از فر متوجه خواهید شد که چه دما و زمان برای پخت کیک در فر شما مناسب است.

البته توجه داشته باشید که دمای ذکر شده در دستورالعمل معمولا بر اساس فر برقی است. اگر از فر گازی استفاده می کنید، دما را بین 10 تا 20 درجه سانتیگراد تنظیم کنید. اما هنوز هم دما بستگی به فر دارد. شما باید مراقب فر باشید. با چندین بار تلاش می توانید دما و زمان پخت را پیدا کنید.

همیشه بعد از اینکه مواد اولیه را تمام کردید قبل از شروع کار فر را روشن کنید و روی میز کار بگذارید. زیرا برای تهیه هر نوع کیک یا شیرینی باید فر را از قبل روشن کنید تا زمانی که کیک قرار است در فر قرار گیرد، فر کاملا گرم شود.

تعادل دیجیتال3. سعی کنید مقیاس دیجیتال و مقیاس پخت استاندارد را بدست آورید. زیرا هنگام تهیه کیک و شیرینی، اندازه دقیق مواد اولیه بسیار مهم است.

4- همیشه در حین هم زدن تخم مرغ ها، همزن را چند بار خاموش کنید و با کمک یک لام تمیز دور ظرف قرار دهید و داخل ظرف قرار دهید تا ذرات تخم مرغ در کیک مخلوط نشود. در غیر این صورت، حتی اگر از وانیل یا اسانس استفاده کنید، کیک بوی تخم مرغ می دهد.

5- برای پخت هر کیک همیشه آرد و سایر مواد خشک مثل پودر کاکائو را 3 بار الک کنید. این باعث می شود آرد سبک تر و هواگیرتر شود. در نتیجه بافت کیک شما بهتر می شود. نکته مهم دیگری که در مورد آرد باید به آن توجه کرد، کیفیت آردهای موجود در بازار است که متفاوت هستند. به همین دلیل بسته به کیفیت خمیر ممکن است مقدار آن بیشتر یا کمتر از مقدار ذکر شده در دستور پخت باشد. پس هنگام اضافه کردن آرد به این نکته توجه داشته باشید.

اگر به نظر می رسد محتویات کیک در حال سفت شدن است. اما هنوز مقداری آرد باقی مانده است. یعنی آردی که اضافه می کنید کافی است و بقیه آرد را اضافه نکنید. اگر دستورالعمل ها را دنبال کنید؛ اما احساس می کنید که مواد کیک هنوز به آن غلظت نرسیده اند. یعنی باید کمی بیشتر آرد اضافه کنید. بنابراین، همیشه باید آرد را مطابق دستور تهیه کنید. حالا این مقدار بسته به کیفیت آرد می تواند کم و بیش باشد.

6- هنگام تهیه انواع کیک، یک نکته بسیار مهم را که باید در نظر داشته باشید این است که درب فر نباید قبل از 30 دقیقه باز شود. انجام این کار تمام تلاش شما را هدر می دهد. چون کیک شما پف نمی کند.
قالب کیک
7- در انتخاب قالب کیک دقت کنید. اگر قالب کوچکتر یا بزرگتر از محتوا باشد، به نتیجه دلخواه نخواهید رسید. همیشه باید قالبی انتخاب کنید که وقتی مواد کیک را داخل آن می گذارید 1/3 خالی باشد. البته برای همه اینها تجربه لازم است. ممکن است برای اولین بار ندانید کدام فرمت مناسب است. باید چند بار کیک را درست کنید تا چشمتان به شکل آن عادت کند و بتوانید به سرعت قالب مناسب را انتخاب کنید.

8- وقتی می خواهید کیک را در قالب قرار دهید، هر از چند گاهی آن را بریزید. سپس به اطراف پخش کنید. سعی کنید داخل قالب کیک بریزید تا مواد به طور یکنواخت در همه جا پخش شوند.

9- نکته مهم دیگر در پخت کیک، انتخاب مواد قالب است. فرمت های مختلف و گران قیمت زیادی در بازار موجود است. هنگام خرید قالب ممکن است به دلیل تنوع در انتخاب قالب دچار سردرگمی شوید. یکی از بهترین قالب ها برای تهیه کیک که قیمت آن نسبت به سایر قالب ها بیشتر است، قالب های گالوانیزه هستند که معمولا در تمامی لوازم قنادی می توانید آن را پیدا کنید. این قالب ها در طرح ها و اندازه های مختلف موجود هستند.

طرز تهیه کیک زعفرانی

کیک زعفرانی

۱- ابتدا آرد + بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و سه بار الک کنید.

2- فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا کاملا گرم شود و آماده شود.

3- تخم مرغ + وانیل + شکر را در ظرفی ریخته و حدود 5 الی 7 دقیقه در همزن برقی هم می زنیم و ابتدا هم می زنیم و سپس کمی هم می زنیم تا مواد کاملا با هم مخلوط شده و رنگ کرمی و شفاف به دست آید.

4- روغن را اضافه کنید و 30 ثانیه هم بزنید. سپس شیر + گلاب + زعفران را اضافه کنید و 30 ثانیه دیگر هم بزنید. حالا همزن را خاموش کنید و کنار بگذارید.

5- در این مرحله مخلوط آرد و بکینگ پودر را کم کم و در سه مرحله به مایه کیک اضافه کنید و با کمک همزن یا همزن دستی آرد را به صورت دورانی هم بزنید تا آرد کاملا مخلوط شود. مواد و آرد در آن وجود ندارد. شکل توپ.

6- کف قالب را با کره چرب کنید و مقداری آرد روی آن بپاشید. سپس داخل قالب مایه کیک بریزید و قالب را چند ضربه به کابینت یا میز بزنید تا هوای اضافی از مایه خارج شود. حالا قالب را در فر قرار دهید و کیک را به مدت 45 دقیقه بپزید و پف کنید. بعد از این مدت حتما یک ورقه یا سیخ چوبی به کیک اضافه کنید و اگر چیزی به خلال نچسبید کیک را از قالب خارج کرده و بگذارید کیک خنک شود. سپس کیک را در ظرف سرو برگردانید و سرو کنید.

توجه داشته باشید

در صورت تمایل می توانید مقداری گردو یا کشمش خرد شده را به مایه کیک اضافه کنید.

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما