علائم کلسترول بالا در پاها چیست؟

[ad_1]

متخصص: وجود کلسترول می تواند نشانه بیماری عروق تحتانی باشد.

به گفته انجمن قلب و عروق آمریکا، درد در پاها هنگام راه رفتن می تواند نشانه کلسترول بالا در بدن باشد.

هنگامی که سطح کلسترول خون افزایش می یابد، تاندون آشیل در پاهای فرد را تحت تأثیر قرار می دهد که می تواند علائمی را در پاها ایجاد کند. علائم کلسترول بالا در پاها عبارتند از: احساس درد در پاها. وقتی رگ های پا بسته می شوند، خون اکسیژن دار نمی تواند به قسمت پایین برسد. در این شرایط فرد احساس سنگینی و خستگی در پاها می کند. اکثر افراد مبتلا به کلسترول بالا از کاهش سوزش سر دل شکایت دارند.

درد عضلات پا پا درد شدید در هنگام خواب یکی دیگر از علائم رایج سطح کلسترول بالا است که به شریان های تحتانی آسیب می رساند. درد یا گرفتگی اغلب در پاشنه پا یا انگشتان پا احساس می شود. این وضعیت در شب و هنگام خواب بدتر می شود.

رنگ پوست و ناخن. کاهش جریان خون همچنین می تواند رنگ ناخن و پوست را تغییر دهد زیرا کاهش جریان خون باعث از دست دادن مواد مغذی و اکسیژن سلول ها می شود.

پاهای سرد کلسترول بالا باعث می شود فرد در تمام طول سال حتی در تابستان احساس سرما کند.

قابل ذکر است که سالانه 5 میلیون نفر به دلیل مشکلات قلبی ناشی از کلسترول و کلسترول بالا جان خود را از دست می دهند. کلسترول یک ماده روغنی و مومی شکل است که فقط در غذاهای حیوانی یافت می شود. گیاهان تحت هیچ شرایطی نمی توانند کلسترول بسازند.

انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که افراد 20 ساله یا بیشتر سطح کلسترول خود را حداقل هر چهار تا شش سال یکبار بررسی کنند. در بیشتر موارد، کلسترول بالا یک مشکل “بی صدا” است زیرا معمولاً هیچ علامتی ندارد.

مصرف غذاهای سرشار از کلسترول، چربی های اشباع شده و چربی های ترانس خطر ابتلا به کلسترول بالا را افزایش می دهد. سایر عوامل سبک زندگی نیز می توانند در افزایش کلسترول نقش داشته باشند، از جمله کم تحرکی و سیگار کشیدن، و همچنین ژنتیک فرد بر خطر ابتلا به کلسترول بالا تأثیر می گذارد.

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما