غذاهایی که برای مشکلات گوارشی موثر هستند.

[ad_1]

همه افراد گهگاهی دچار ناراحتی معده می شوند که کاملا طبیعی است و می تواند ناشی از مصرف غذا، استرس، انگل ها، آلرژی ها و آلرژی های غذایی باشد. در اینجا چند غذای مفید برای ناراحتی معده آورده شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سوپ های رقیق مانند سوپ مرغ به راحتی هضم می شوند و ویتامین ها، پروتئین ها و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین می کنند. اگر از استفراغ یا اسهال رنج می برید، سوپ ها می توانند به هیدراته نگه داشتن بدن شما کمک کنند.

نان ساده با توجه به اینکه فرد بد معده زیاد احساس گرسنگی نمی کند، می تواند با خوردن غذاهای سبک و آسان هضم نیاز روزانه بدن خود را تامین کند.

زنجبیل اگر از حالت تهوع رنج می برید، زنجبیل می تواند به کاهش علائم کمک کند. تحقیقات نشان می دهد که زنجبیل دارای خواص آنتی اکسیدانی است و آنتی اکسیدان ها به محافظت از سلول های سالم در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد و جلوگیری از بیماری های مزمن کمک می کنند.

برخی از گیاهان دارویی مانند شیرین بیان، بابونه و نعناع نیز برای آرامش معده مفید هستند، زیرا بابونه دارای خواص ضد تهوع و ضد التهابی است و به کاهش گاز و ناراحتی معده کمک می کند. علاوه بر این، ریشه شیرین بیان خاصیت تقویت کننده سیستم ایمنی دارد و به درمان دردهای شکمی کمک می کند. برنج سفید ساده به راحتی هضم می شود و انرژی را تامین می کند زیرا حاوی کربوهیدرات است.

مرغ، بوقلمون یا ماهی های بدون پوست که پخته یا کبابی می شوند به راحتی هضم می شوند و پروتئین و سیری ایجاد می کنند. تخم مرغ می تواند پروتئین و کربوهیدرات های بدن را تامین کند.

بلغور جو دوسر و غلات کامل به طور کلی می توانند به عنوان یک آرام بخش عمل کنند. جو دو سر منبع فیبر محلول است که می تواند حرکات روده را عادی کند و بهتر از گندم که منبع مهم فیبر نامحلول است تحمل می شود.

جویدن آدامس بدون قند نیز می تواند برای ناراحتی معده مفید باشد. برخی تحقیقات نشان می دهد که جویدن آدامس به مدت 30 دقیقه بعد از غذا ممکن است مفید باشد. جویدن آدامس ترشح بزاق را افزایش می دهد و اسید را به معده باز می گرداند. بهتر است از جویدن آدامس با طعم نعناع که می تواند باعث سوزش سر دل شود خودداری کنید.

پوره بدون سیب شیرین می تواند یک غذای کوتاه مدت مفید برای افرادی باشد که از ناراحتی معده رنج می برند. پوره سیب برای معده ملایم است، اگرچه حاوی مقداری فیبر است. این فیبر می تواند در صورت اسهال مفید باشد.

ماست منبع بسیار خوبی از پروبیوتیک ها است که باکتری های مفیدی هستند که می توانند به هضم سالم کمک کنند و همچنین منبع عالی از مواد مغذی مهم مانند پروتئین و کلسیم است.

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما