فرآیند تبدیل یک سند تا شده به یک سند تک برگ

[ad_1]

اسناد
در رفتن همانطور که می دانید برای معاملات انجام شده از سال 90 سند تک برگی صادر می شود که نسبت به اسناد گره قدیمی مزایای زیادی دارد. به همین دلیل است که بسیاری تصمیم گرفته اند اسناد ابلاغی قدیمی خود را به اسناد تک صفحه ای تبدیل کنند. اما سوالی که این افراد همیشه می پرسند این است که چگونه می توان یک صفحه را به سند تبدیل کرد؟

برای تبدیل اسناد تاسل به یک برگ چه مدارکی لازم است؟ در این مقاله می خواهیم به این سوالات پاسخ دهیم. اما قبل از پاسخ به این سوالات باید بدانیم که تعاریف Noted Document و Single Leaf Document چیست و دلیل تبدیل Noted Document به Single Leaf Document چیست؟

تعریف سند سردرگم

سند محضری، دفترچه ای است که توسط سردفتر با نخ و یک تکه شیشه مهر و موم می شود. در صورتی که سند مهر و موم نشده باشد، لازم به ذکر است که معتبر نیست. دلیل پلمپ این سند حفظ صحت و اعتبار آن است. این سند دست نویس و در یک کتابچه حاوی تعداد زیادی جزوه تنظیم شده است.

تعریف سند تک صفحه ای

از سال 90 نوع دیگری از اسناد انحصاری با فرمت مشخص با اعتبار و رسمیت سند تاسل مکانیزه و در یک برگه مدیریت می شود. این مدارک فاقد مهر سربی به مدارک دفترچه هستند. این سند مالکیت باید پس از هر معامله توسط خریدار به اداره ثبت مربوطه تحویل شود تا پس از ابطال سند جدید به نام خریدار صادر شود. این اسناد جدید نقشه موقعیت ملک را در مقیاس هزار و دو هزار در سند ملک در پایین صفحه نشان می دهد.

مزایای تبدیل سند ندولار به سند تک برگ

1- مهمترین ویژگی اسناد تذکری نسبت به اسناد تک برگی این است که در صورت وجود شریک یا شرکا در ملک، هر مالک سند جداگانه ای خواهد داشت. به عنوان مثال اگر دو نفر در یک ملک 3 دانگ 3 دانگ مشترک باشند برای هر کدام یک سند صادر می شود.
اما در مورد مال مشاع اگر قرار باشد سند مالکیت صادر شود برای همه شرکاء قرارداد تضامنی صادر می شود. اگر یکی از شرکا می خواست سند جداگانه بگیرد، باید یک پروسه بسیار طولانی را برای گرفتن سند جداگانه طی می کرد و با مشکلات زیادی مواجه می شد.

2- صدور اسناد تک برگی در اداره ثبت به صورت کاملاً مکانیکی و الکترونیکی انجام می شود. یکی از ویژگی های اصلی این سند ثبت دقیق و کامل اطلاعات و مشخصات مالک و ملک به صورت خوانا می باشد که مطالعه و کنترل آن برای همه افراد آسان است. این ویژگی جعل اسناد را دشوار می کند. گویی اسناد شیطنت با دست ساخته می شد.

3- اسناد تک برگی حاوی کروکی های دقیق و اطلاعات دقیق تری نسبت به اسناد پیچیده قدیمی است و در صورت استناد به این اسناد، مشکلات دیگری مانند ابهام در حریم ملک و تعدی به اراضی و املاک مجاور ایجاد نمی شود. .

4. ساخت اسناد جعلی اسناد دفترچه قدیمی بسیار آسانتر از اسناد تک صفحه ای بود، در حالی که اسناد تک صفحه ای به گونه ای طراحی شده بودند که به راحتی قابل جعل نیستند. هولوگرام تک صفحه ای متعلق به سند است. اگر سند دفترچه این ویژگی را ندارد. بنابراین رسیدگی به اسناد تک صفحه ای به افراد بسیار ماهر و با تجربه نیاز دارد که همه نمی توانند این کار را انجام دهند.

5- یکی دیگر از ویژگی های مهم اسناد تک برگی صرفه جویی روی کاغذ است. همانطور که می دانید اسناد قدیمی صفحات زیادی داشتند و باید اسناد زیادی تهیه می شد. اما با کمک اسناد تک صفحه ای این تعداد مدارک به حداقل رسیده است.

6- اسناد تک برگی حاوی جزئیات و نقشه های دقیق ملک می باشد. این ویژگی در سند یادداشت شده یافت نمی شود. اطلاعات دقیق در مورد مساحت ملک را می توان با کمک جزئیات در یک سند یک صفحه ای به دست آورد. علاوه بر این، می توان از تجاوز به املاک مجاور جلوگیری کرد.

7. یکی دیگر از مزیت های سند تک برگ نسبت به سند بهم ریخته این است که این اسناد درب منزل تحویل داده می شود.

8- یکی از نکات بارز و خاص در سند یک برگی نسبت به سند دفترچه ای که در آن نوع ملک (طلاق…)، کاربری (ساکن…)، نوع مالکیت و نشانی ملک و کدپستی ذکر شده است. اموال برای شناسایی اموال بسیار مهم است.

مراحل تبدیل سند تافتی به سند تک برگ

1- به دفتر اسناد رسمی یا اداره ثبت مراجعه نمایید

افرادی که برای سند تک صفحه ای درخواست می کنند یا مالک یک ملک قدیمی با سند مالکیت هستند یا اخیراً ملکی را خریداری کرده اند که باید نام و تاریخ جدیدی به آن داده شود. اگر جزو دسته اول هستید باید مستقیماً برای پیگیری کار خود به سردفتر مراجعه کنید و نیازی به مراجعه به سردفتر ندارید.

در نتیجه روند کار شما کوتاه تر می شود. پس از مراجعه به دفتر املاک باید درخواست سند یک صفحه ای را پر کرده و طبق دستور ارسال کنید. درخواست ارسالی توسط کارشناس بررسی می شود. در این مرحله از شهرداری و سایر مراکز ذیربط استعلام می شود.

اگر در گروه دیگری هستید، قبل از هر کاری باید به یکی از دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید. می دانید بعد از عقد اولیه در هر معامله باید به اداره ثبت مراجعه کنید. در این صورت هر دو طرف معامله باید در اداره ثبت حضور داشته باشند و مدارک شناسایی خود را متناسب با اسناد به همراه داشته باشند.

2- استعلام مدارک قبلی

سردفتر قبل از اقدام به انتقال سند، فهرستی از استعلامات را از فروشنده یا صاحب فعلی سند دریافت می کند. اولین پرس و جو در مورد سند است. این استعلام توسط دفتر گزارش می شود و به صورت مکانیکی انجام می شود.
پاسخ به این سوال 2 روز طول می کشد. با کمک این استعلام می توان تأیید کرد که ملک مورد نظر قبلاً به شخص دیگری فروخته نشده است یا بانک آن را رهن نکرده است. اسنادی که بانک در اختیار دارد تا زمانی که صادر نشده باشند قابل انتقال نیستند. در صورتی که پس از استعلام مشخص شود که چنین اشکالی در ملک مورد نظر وجود دارد، انتقال تا رفع این موارد به تعویق می افتد.

3- تسویه حساب شهرداری و پرداخت مالیات نقل و انتقال املاک به اداره دارایی

در مرحله بعد باید کلیه بدهی های ملکی به شهرداری بازپرداخت و گواهی پایان کار اخذ شود. این گواهی نشان می دهد که کلیه بدهی ها و مالیات های مربوط به ملک تسویه شده و مشکلی در سند وجود ندارد. اگر ملک تجاری یا اداری است، باید نامه ای از سازمان نوسازی دریافت کنیم که شرایط استفاده از ملک را به طور دقیق مشخص کند.

همانطور که می دانید برای انتقال و انتقال ملک خود و صدور سند تک سند، فروشنده باید همیشه مالیات این انتقال را به دفتر املاک محل وقوع ملک پرداخت کند و گواهی را به دفترخانه ارائه کند. .

4– انتقال سند

در این مرحله خریدار و فروشنده با حضور در اداره ثبت، نقل و انتقال انجام شده و اداره ثبت خلاصه ای از اسناد نقل و انتقال را از طریق سامانه مکانیکی به اداره ثبت محدوده مورد نظر ارسال می کند.

5- به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه نمایید

در این مرحله باید به اداره ثبت ملک مربوطه مراجعه کرده و درخواست خود را برای صدور سند مالکیت واحد به دقت تکمیل و ارسال نمایید. تمام اطلاعاتی که در این اپلیکیشن وارد می کنید یکی از اصول اولیه وارد کردن اطلاعات در سند تک صفحه ای شماست.

لازم به ذکر است جهت دریافت اسناد جدید باید مدارک قبلی ملک را به نمایندگی ثبت اسناد ارائه نمایید. اسناد جدید را نمی توان بدون اسناد قبلی به دست آورد. پس اگر سند شما مفقود شده یا به هر دلیلی در دسترس شما نیست، ابتدا باید برای سند تکراری اقدام کنید و سپس به سراغ تبدیل سند بروید.

6– مراجعه به اداره پست در اداره ثبت

برای صدور و دریافت سند تک برگی باید به اداره پست در اداره ثبت مراجعه و با پرداخت هزینه مورد نیاز فرم مشخصات و همچنین بسته تحویل سند توزیع را تکمیل نمایید.

7– دریافت سند تک صفحه ای

تبدیل یک دفترچه به سند یک صفحه ای حدود 50 روز طول می کشد. حدود 20 روز طول می کشد تا یک سند صفحه ای را دریافت کنید که باید صفحه ای دیگر باشد. مدارک شما توسط پستچی به منزل شما و به آدرسی که در اداره ثبت به مامور پست داده شده است ارسال می شود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت سند تک صفحه ای

1- همراه با کپی شناسنامه خریدار و فروشنده
۲- قبض تلفن ملک مورد نظر با کپی
3- ترسیم دقیق ملک
4- ارائه پایان شهرداری
5- مبدا سند ملک قبلی
6- کد پستی ملک
7- رسید پرداخت
8- استعلام مدارک
9- داشتن گواهی تسویه حساب از سازمان تامین اجتماعی (در مورد املاک تجاری یا صنعتی)

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما