فرار مالیاتی خودرو چیست؟

[ad_1]

در رفتن بر اساس قانون جدید مالیاتی، ارزش مالیات و محاسبات مالیاتی بر اساس رتبه انرژی مصوب سازمان ملی استاندارد ایران اعم از مالیات و مالیات سبز به صورت خودکار محاسبه می شود. کارشناسان این حوزه معتقدند خودروسازانی هستند که می خواهند خطر ابتلا به بیماری های خودایمنی را کاهش دهند و چرا مردم و مصرف کنندگان باید این مالیات ها را بپردازند.

به گفته فرارو، نرخ مالیات بر اساس سطح انرژی خروجی از صفر تا پنج درصد برای خودروهای سواری و دو کابین محاسبه می شود. همچنین طبق ماده 2 قانون مالیاتی جدید ارزش افزوده، انتقال گواهی خودرو از سازنده به سازنده شامل مالیات خریدار خواهد بود. البته اگرچه مالیات توسط خودروساز اخذ می‌شود، اما اغراق‌آمیز دریافتی‌های مشتری مربوط به قوانین سازمان رسانه‌ای امور مالیاتی بوده و در نهایت توسط خزانه‌داری کل کشور بررسی می‌شود.

انواع مختلف مالیات معمولاً بر نقل و انتقالات مالیاتی، مالیات بر شمارش، مالیات بر مصرف سوخت و مالیات بر خودروهای لوکس و … از خودروها و وسایل نقلیه ای که همگی توسط مصرف کننده پرداخت می شود، اخذ می شود.

اما هدف از اخذ برخی از این مالیات ها علاوه بر افزایش درآمدهای مالیاتی کشور، تنظیم سرعت مصرف کنندگان و فعالان اقتصادی است که با توجه به توسعه ابزارهای مالیاتی در کشور برای کاهش آلودگی، افزایش استفاده از خود -استفاده از دستگاه های کم هزینه و کم حجم موتور و … استفاده می کند.

صنعت خودرو به دلیل رقابت پذیری، تعداد زیادی از بازاریابان خودرو را به خود جذب کرده است و مصرف کنندگان حق انتخاب دارند. مصرف کنندگان می توانند از بین انواع خودروها و خودروهای با آلایندگی کمتر و در نتیجه پرداخت مالیات کمتر یکی را انتخاب کنند که به نوبه خود در مواجهه با تغییر تقاضای بازار، مالیات مذکور را به تولیدکنندگان منتقل می کند.

البته در انحصار بازار خودرو در ایران، عملاً بار مالیات و شمارش موضوع مقاله است.

دو برابر شدن بار مالیاتی بر خریداران خودرو؛  مردم باید جریمه خودروهای داخلی را بپردازند!مردم نباید برای خودرو مالیات بدهند
فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو به زودی با شما صحبت کنید و مطالب خوب را ادامه دهید وی با اشاره به اینکه از تعداد زیادی از کشورهای دنیا مالیات خودرو گرفته شده است، گفت: اما چه نوع مالیاتی از ایران گرفته شده است، سوار شوید و مالیات خود را پرداخت کنید یا با کم مصرف یا کم رانندگی کنید. هزینه سواری و بدون مالیات

وی افزود: اما در کشور ما با توجه به شرایطی که در صنعت خودرو وجود دارد، یعنی از یک سو خودروهای داخلی مصرف می شود و آلایندگی آن بیشتر از تولیدات سایر کشورهاست و از سوی دیگر واردات خودرو به دلایل مختلف ممنوع است.» مالیات‌ها الزامی است، مشروط بر اینکه موضوع مربوط به اعراب نباشد، زیرا دولت در آن زمان می‌توانست مالیاتی را وضع کند که مشتریان صنعت خودرو حق انتخاب داشتند. و از انواع مدل های اتوماسیون موجود در بازار انتخاب و در حال حاضر با توجه به نوع و مدل خودرو، مالیات خود را پرداخت نکنید.

زاوه گفت: بنابراین در مورد اول مالیات با توجه به انطباق هایی که در کشورهای دیگر برای آن وجود دارد، مشمول هیچ گونه ملاحظه ای نمی شود و در ایران بازار خودرو ظرفیت این کار را ندارد و مشتریان هم ندارند. حق انتخاب، چه این مالیات ها گرفته شود یا نه، مکان ارزشمند است و از اهمیت بالایی برخوردار است.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در حالی که در کشورهای دیگر این نوع مالیات معمولا فقط برای اصلاح سوخت خودروها یا به عبارتی تحقیق و توسعه در صنعت خودرو و یا در جهت گسترش حمل و نقل عمومی و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر انجام می شود. انرژی، پاک.» استفاده از انرژی های تجدیدپذیر با کشوری که این مالیات ها در آن وضع می شود بسیار فاصله دارد، اما دولت برای جبران کسری بودجه، انواع و اقسام مالیات ها را افزایش می دهد تا بتواند کسری را خودش جبران کند.

وی افزود: متاسفانه به دلیل عملکرد ضعیف اقتصادی، تورم و نقدینگی، دولت در چند سال گذشته مالیات های سنگینی را بر مردم تحمیل کرده است و در بودجه آینده دولت درآمدهای مالیاتی خود را افزایش خواهد داد. ساخت و ساز چهره به چهره در این حوزه خودرو و بازار و همچنین مکان های ویژه ای برای دریافت مالیات بیشتر دولت از مردم گرفته شده است.

همجنس گرایی خودروهای لوکس را از نظر مالیاتی نیز توصیف می کند: این نوع مالیات نیز به دلیل ناکارآمدی دولت در مدیریت اقتصاد کشور است، در حالی که خودروهایی مانند سانتافه یا خام در دنیا لوکس محسوب نمی شوند، در ایران به دلیل افزایش است. در تورم و افزایش قیمت ملت ایران با نرخ فعلی خود یک میلیاردی قیمت ها را بالا برده است پس مردم نباید هزینه این ناکارآمدی را متحمل شوند، بلکه دولت برای جبران هزینه ها کسری بودجه می خواهد. از جیب مردم

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما