مردم کره جنوبی به محافظه کاران سیاسی به عنوان رئیس جمهور جدید رأی می دهند.

[ad_1]


یون سوک یول، رئیس جمهور منتخب کره جنوبی، صبح پنجشنبه پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، در یک کنفرانس خبری در مجلس ملی در سئول سخنرانی کرد.

KIM HONG-JI / POOL / AFP توسط Getty Images


زیرنویس ها را پنهان کنید

تغییر عنوان

KIM HONG-JI / POOL / AFP توسط Getty Images


یون سوک یول، رئیس جمهور منتخب کره جنوبی، صبح پنجشنبه پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، در یک کنفرانس خبری در مجلس ملی در سئول سخنرانی کرد.

KIM HONG-JI / POOL / AFP توسط Getty Images

سئول – رای دهندگان کره جنوبی یک رئیس جمهور محافظه کار بی تجربه سیاسی را به عنوان سخت ترین رقابت در این کشور انتخاب کردند. یون سوک یول قول داده است که موضع سخت تری در قبال کره شمالی و اتحاد نزدیک تر با ایالات متحده اتخاذ کند.

یون، 61 ساله، از حزب محافظه کار قدرت خلق، لی جائه مونگ، نامزد حزب حاکم لیبرال را با کمتر از 1 درصد شکست داد. این هشتمین انتخابات ریاست جمهوری از زمان از سرگیری انتخابات دموکراتیک در سال 1987 پس از چندین دهه حکومت نظامی بود. میزان مشارکت، 77 درصد، برابر با آخرین رای پنج سال پیش بود.

وعده رئیس جمهور منتخب برای سرکوب کره شمالی می تواند با سیاست های دولت لیبرال در حال خروج تغییر کند.

یون در اولین کنفرانس مطبوعاتی خود به عنوان رئیس جمهور منتخب روز پنجشنبه گفت: “من به اقدامات غیرقانونی و غیرمنطقی کره شمالی پاسخی اصولی و قاطع خواهم داد، اما همیشه درب گفتگوی بین دو کره را باز خواهم داشت.”

سپس یون در خانه با موانع زیادی روبرو می شود. حزب دموکرات همچنان اکثریت پارلمان را در اختیار دارد و افکار عمومی به شدت دچار اختلاف شده است. نتایج انتخابات علاوه بر تقسیم‌بندی‌های دیرینه ایدئولوژی و جغرافیا، ایدئولوژی‌های مختلف بین نژادها و جنسیت‌ها را نیز برجسته کرد.

رئیس جمهور مستعفی مون جائه این سه نشست با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی برگزار کرده است، اما پس از نشست ناموفق بین کیم و دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در هانوی در سال 2019، مذاکرات به بن بست رسیده است.

یون می‌گوید اگر حمله هسته‌ای قریب‌الوقوع باشد، کره جنوبی باید یک حمله زودهنگام علیه کره شمالی انجام دهد.

دولت مون خواستار پایان جنگ 1950-1953 کره برای متقاعد کردن کره شمالی برای بازگشت به میز مذاکره شد. اما یون به صراحت اعلام کرد که پیونگ یانگ باید قبل از جستجوی هرگونه تضمین امنیتی یا کمک اقتصادی، تلاش های فعالی برای خلع سلاح هسته ای انجام دهد.

چانگ کوون، دانشمند علوم سیاسی در دانشگاه ملی کانگ وون، گفت که دولت جدید به جای تشویق گفتگو، تلاش خواهد کرد “بازدارندگی و هماهنگی نزدیک تر را از طریق اتحاد ایالات متحده و ROK افزایش دهد.” [the Republic of Korea, or ROK, is South Korea’s formal name] بنابراین پویایی بسیار متفاوتی در شبه جزیره کره ایجاد می کند.

کره شمالی در سال جاری تاکنون 9 موشک آزمایش کرده است. دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد که پیونگ یانگ در حال آماده شدن برای از سرگیری آزمایش بمب اتمی و موشک های بالستیک قاره پیما برای اولین بار از سال 2017 است.

این در حالی است که برخی کارشناسان معتقدند برنامه پیونگ یانگ برای ارتقای تسلیحات هسته ای خود از حدود سه سال پیش آغاز شده و مدت هاست که به تعویق افتاده است.

در طول مبارزات انتخاباتی، یون دیدگاه رئیس جمهور مون در مورد پکن را “بسیار آشتی جویانه” توصیف کرد، به ویژه با توجه به احساسات رو به رشد ضد چینی در کره جنوبی.

او پیشنهاد استقرار باتری‌های اضافی را برای موشک‌های دفاعی منطقه‌ای ترمینال ارتفاع بالا یا THAAD ساخت ایالات متحده داد که چین به شدت با آن مخالف است.

و یون سطح وسیع تری از همکاری با گفتگوهای امنیتی چهارجانبه را پیشنهاد کرده است که به چهار طرف نیز معروف است، گروهی که شامل ایالات متحده، ژاپن، هند و استرالیا و پکن به رهبری ایالات متحده است. .

یون در کنفرانس مطبوعاتی خود تنها به برقراری “روابط متقابل محترمانه” با پکن و روابط “آینده محور” با توکیو اشاره کرد.

سئول و توکیو روابط را در پایین ترین سطح خود دیده اند، زیرا درگیری های تاریخی تاریخ دوران جنگ جهانی دوم به اختلافات گسترده تر بر سر روابط تجاری و امنیتی تبدیل شده است. این درگیری یک دردسر بزرگ برای واشنگتن است زیرا به دنبال تشدید شبکه متحد خود در آسیا برای رقابت با چین است.

در جبهه داخلی، یون بر سر تعهدش به لغو وزارت برابری جنسیتی و خانواده درگیر بحث و جدل شده است. این پلتفرم به عنوان یک شوک به آرای رای دهندگان مرد جوان منحرف تلقی می شد که ناامنی اقتصادی خود را ناشی از اقدامات فمینیستی و مثبت برای زنان می دانند. رای دهندگان نوسان جوان حدود یک سوم از واجدین شرایط رای دادن را تشکیل می دهند.

نظرسنجی های رسانه های کره جنوبی نشان می دهد که حدود دو سوم مردان از 20 نفر به یون رای دادند، در حالی که حدود دو سوم از زنان به لی جائه میونگ، بالاترین در هر گروه سنی رای دادند. تفاوت زیادی وجود دارد.

با افزایش قیمت مسکن در لیست رای دهندگان، یون قول داده است که مسکن بیشتری بسازد و مالیات املاک و مستغلات را کاهش دهد.

در کلان شهر سئول، جایی که قیمت آپارتمان در دولت مون تقریباً دو برابر شد و به طور میانگین به 1 میلیون دلار رسید، یون بیشترین آرا را به دست آورد و قیمت ملک بالاترین. در ناحیه پوش گانگنام پایتخت، حدود دو سوم از رای دهندگان مجبور بودند با یون همراه شوند، در حالی که نیمی از رای دهندگان در سراسر شهر هستند.

آون گونگ، NPRK در سئول، در این گزارش مشارکت داشت.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما