فرشتا حسینی: من خودم را ایرانی می دانم.

[ad_1]

فراسته حسینی بازیگر ایرانی-افغانی فیلم «گروه دختران» گفت: «من نسبت به ایران و افغانستان احساسات بسیار متفاوتی دارم، چون در ایران به دنیا آمده ام.» بله، من بزرگ شدم، اینجا و اینجا را دوست دارم.

به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی «گروه دختران» به کارگردانی منیر قدی شامگاه جمعه 15 بهمن ماه در سینما رسانه در مرکز همایش های برج میلاد اکران شد.

حسین که در یک خانواده ایرانی در افغانستان به دنیا آمده است، در پاسخ به سوال خبرنگار افغانستانی در مورد میهن پرستی گفت که کار در فیلمی درباره جنگ ایران چگونه است. او می گوید: «احساس من نسبت به ایران و افغانستان فرقی نمی کند، به خصوص که در ایران به دنیا آمده ام. در کامنت ها (فضای مجازی) خواندم که گفت برای بازی در فیلم جنگی ایرانی چه کار می کنی؟ من فکر می کنم هر کسی می تواند بفهمد که وقتی در جایی بزرگ می شوید نمی توانید آن را از خود جدا کنید. من خودم را ایرانی می دانم، چون اینجا بزرگ شده ام، درس خوانده ام و همه دوستانم اینجا هستند.

سخنان وی مورد تشویق نوید محمدزاده و خبرنگاران حاضر در جلسه قرار گرفت.

او می‌گوید: «افکار دیگری درباره جنگ داشتم، اما وقتی در فیلم بازی کردم، متوجه وحشت‌های جنگ شدم و متوجه شدم مردم عادی چگونه می‌توانند زندگی کنند. با این فیلم یاد جنگ افغانستان افتادم و افتخار می کنم که عضو یک گروه کوچک دختر هستم. ما سعی کردیم بگوییم که جنگ مشکل وحشتناکی است.

در نشست خبری فیلم، کارگردان اگرچه با سوالاتی غیرحرفه ای مواجه شد، اما به اکثر سوالات پاسخ مشخصی داشت و یا پاسخ های کوتاهی مانند «نه» داد و یا به طعنه گفت: «من بلد بودم فیلم بسازم. این خیلی زیاده.

منیره کدی درباره واقعیت شخصیت های فیلمش نیز گفت: «گروه دختران کاملا واقعی نیستند، اما تصوری از اتفاقات و داستان هایی که در این مورد رخ داده بود داشتیم و شخصیت ها تقریباً تخیلی هستند.»

وی در خصوص شباهت های فیلمش با «تنگه های ابوقریب» گفت: در دنیا و ایران الگوهای بهتری در این زمینه داریم که آقایان درویش و حاتمیا در سال های اخیر ساخته اند. اما اگر مدل داشتم تنگه ابوقریب نبود.

او در پاسخ به ایراداتی که به فیلمش وارد شد، یادآور شد که سال ها منشی صحنه بوده و در کارهای جنگی نیز همکاری داشته است. او خیلی جوان نیست و خیلی پیر است و حافظه تصویری دارد که در ساخت این فیلم به او کمک کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر برای ورود به خط مقدم جنگ شجاعت داشتند؟ وی گفت: من فیلمسازی هستم که می خواستم چنین فیلمی بسازم و فکر نمی کردم جرأتش را داشته باشم، چون خیلی زحمت می کشم.

چرا پایان فیلم شکست می خورد؟ وی تصریح کرد: فکر می کنم همه می دانیم خرمشهر چگونه سقوط کرد و اگر خلاف این را نشان دهیم سوال دیگری مطرح می شود اما دختران نگران سقوط خرمشهر نیستند بلکه دغدغه عشق، اتحاد و امید به آینده دارند. این فیلم علاوه بر اطلاع رسانی، سرگرمی هم دارد.

نیکی کریمی، حسین سلیمانی، محمدرضا منصوری، میلاد اکبر نیاز، صدف اصغری، حمید نجفی راد، عباس عباسی و ابراهیم امینی به عنوان جمعی دیگر از بازیگران این فیلم حضور داشتند.

منصوری – تهیه کننده فیلم – آیا اسمورگ ملا محبوب می تواند برنده شود؟ وی گفت: سال گذشته فیلمی داشتیم که تا روزهای آخر در صدر جدول بود و امسال امیدواریم اسمورگ کریستال را ببریم، اما سامانه سیمفا کنترلی بر آرای مردم ندارد و پیشنهاد می‌کنم روند بازگشت به سینمای رای‌گیری انجام شود. زیرا بر اساس پیام هایی که از مردم دریافت کردم، برخی از آنها پیامک دریافت نکردند و من به این سامانه اعتراض دارم.

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما