(فیلم) ستیزه جویان فراری طالبان در جست و جوی زمرد در کوه های پنجشیر

[ad_1]

سربازان و افسران سابق پلیس افغانستان که با آمدن طالبان کار خود را ترک کردند، اکنون در کوه های پنجشیر زمرد هستند.

به گفته این فرد فراری، محمد اسرار مرادی در پایتخت افغانستان در معادن سفال مومیایی می شود. این افسر سابق پلیس با ده ها نفر دیگر برای دستیابی به سنگ های سبز قیمتی رقابت می کند.

تکه های زمرد استخراج شده از یک معدن در 3 کیلومتری شمال شرق کابل، چیزی بیشتر از بادام زمینی نیست، اما برای غرق شدن مردم کشور در یک فاجعه انسانی کافی است.

او گفت: “ما زمرد را به قیمت 3، 4، 5 یا 6 افغانی (بین 2 سنت تا 1.5 آمریکا) می فروشیم.”

در آن زمان، رئیس پلیس در حال مبارزه با تروریسم در منطقه بود. زمانی که طالبان در اواسط ماه کابل را فتح کردند، بیکار شدند، در ابتدا در خیابان های پایتخت افغانستان به فروش لباس های دست دوم مشغول بودند، اما به دلیل ناکامی به معدن زمرد رفتند.

مردم محلی ولایت پنجشیر هزاران سال پیش از وجود زمرد می دانستند. جواهرات موجود در اینجا با زمرد کلمبیایی قابل مقایسه است.

گلاب الدین محمدی، یک کودک 9 ساله که قبلاً در ارتش خدمت کرده بود و ماهانه 2 افغانی (340 1) حقوق می گیرد، از شغل جدید خود راضی است.

بسیاری از افسران سابق ارتش افغانستان به اینجا آمده اند، اما در عین حال، انتقام احتمالی نقش آنها در دولت قبلی بی خطر بوده و آنها در حال پرداخت حق الزحمه خود هستند.

اگرچه طالبان عفو ​​عمومی اعلام کرده است، اما گروه های حقوق بشر هشدار داده اند که بیش از دو تن از نظامیان افغان اعدام یا ناپدید شده اند.

محمدی می گوید مثل گاو حرکت می کند. ما جایی واقعی برای زندگی نداریم، ما در حجاب هستیم. اگر مریض شوم، نه آب دارم، نه آتش، نه دارو.

منطقه کوهستانی پنجشیر در طول تاریخ منبع مقاومت در برابر نیروهای خارجی بوده است. مجاهدین ضد شوروی در این دهه و همچنین نیروهای ضد طالبان آن زمان که برای اولین بار در پنج تا شش سال گذشته بر افغانستان حکومت کردند، در اینجا مستقر بودند.

پنجشیر آخرین منطقه در افغانستان بود که در ماه سپتامبر سقوط کرد، زمانی که نیروهای طالبان وارد شدند و مقاومت کمی وجود داشت.

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما