قربانیان «پول جنجالی» فاش شد

[ad_1]

در رفتن عدنان اوکتار، مجری تلویزیون ترکیه که به اتهام تجاوز جنسی و کودک آزاری زندانی شده است، فاش کرد که زندگی در فرقه خود چگونه بوده است، از جمله زنی که گفته بود به درخواست عدنان، بینی را بدون بیهوشی عمل کرده است.

به گزارش فرارو، عدنان اوکتار 64 ساله سال گذشته به اتهامات مختلف به 1045 سال زندان محکوم شد. واعظ و رهبر مذهبی یک فرقه اسلامی به تجاوز جنسی، کودک آزاری، جاسوسی و اخاذی محکوم شد. عدنان همه اتهامات را رد کرده و انتظار می رود درخواست تجدید نظر کند.

اکنون برخی از قربانیان در مورد آزارهایی که در این سال ها متحمل شده اند صحبت کرده اند.

زنی به نام سیدا اصلدار که در 15 سالگی به فرقه عدنان پیوست فاش کرد که اکتار در سن 16 سالگی به او تجاوز کرده و او را مجبور به جراحی بینی بدون بیهوشی کرده است.

قربانیان در مصاحبه با ساندی تایمز اعتراف کردند که عدنان آنها را “گربه” و برخی از مردان تحت فرمان خود نامیده است و او را به “شیر” می شناسند.

او در سال ۲۰۱۸ به همراه ده‌ها تن از پیروانش در یورش‌های پلیس به اموالش در استانبول و سایر شهرها به عنوان بخشی از تحقیقات درباره گروهش دستگیر شد.

واعظ تلویزیونی – که از نام مستعار هارون یحیی استفاده می کند – همچنین به دلیل ترویج خلقت و انتشار مجموعه ای از کتاب ها در مخالفت با نظریه تکامل چارلز داروین شناخته شده است.

یک زن به ساندی تایمز گفت که در سن 16 سالگی توسط یک رهبر فرقه ای مورد تجاوز جنسی قرار گرفت و مجبور شد در سن 20 سالگی بدون بیهوشی عمومی تحت عمل جراحی بینی قرار گیرد. وی با بیان اینکه هنوز در این عملیات مجروح است، گفت: هنوز چکش را به یاد دارم. داشتم می شمردم که چند ضربه چکش به دماغم خورده است.

سدا ایسیلدار فاش کرد که در دهه 1980 زمانی که 15 سال داشت از طریق دوستان مدرسه به این گروه پیوست. او این گروه را که اکنون 50 ساله است، با یک رابطه سمی مقایسه کرد و توضیح داد که توسط مافوقش منزوی شده است. این زن هشت سال بعد موفق به فرار شد و به کانادا نقل مکان کرد و هنوز هم در آنجا زندگی می کند.

زن دیگری به نام جیلان گل در سال 2006 در سن 24 سالگی به این گروه پیوست و به یکی از برجسته ترین اعضای گروه تبدیل شد. او همچنین اکتار را به آزار و اذیت جنسی متهم کرد.

او زندگی با این گروه را زندان توصیف کرد و افزود که هیچ کس در ترکیه اوکتار را جدی نمی گرفت زیرا دوست داشت دور خود را با زنان برهنه محاصره کند، اما قربانیان او مورد آزار و اذیت قرار می گرفتند.

عدنان

جیلان گفت: «در حالی که اسلام حیا را در زنان ترویج می‌کند، اکتار استدلال کرد که این یک تفسیر نادرست است و زنان باید با ظاهر خود از زیبایی درونی خود محافظت کنند. او در افکار عمومی ترکیه ناامید شد.

او گفت که وقتی برای اولین بار اکتار را ملاقات کرد، دوست داشت با او صحبت کند زیرا او سرگرم کننده بود و او را جدی می گرفت. با این حال، با گذشت زمان، اقدامات او به دقت زیر نظر گرفته شد و آزادی او محدود شد. جیلان می‌گوید منطقه‌ای که پیروان اوکتار در آن زندگی می‌کردند دائماً توسط چندین دوربین زیر نظر گرفته می‌شد.

مردی به نام شاهین به ساندی تایمز گفت که در سنین جوانی از طریق دوستانش طرفدار تلویزیون شد. شاهین با تشویق اوکتار شروع به پوشیدن لباس های گران قیمت کرد و ظاهر زیبای او طعمه فالوورهای زن شد.

او توضیح می‌دهد که چگونه او و دیگر «شیرها» در مراکز خرید یا کافه‌ها وقت می‌گذرانند، با زنان آنجا صحبت می‌کنند و پس از دادن شماره، آنها را جذب می‌کنند. این پروژه گردان نام داشت و در طول سال‌ها زنان بی‌شماری وارد این فرقه شدند.

شاهین، که ادعا می کند 200 زن را در این فرقه گنجانده است، گفت که اکتار او را شستشوی مغزی داد تا فکر کند کار درست را انجام می دهد. شاهین در نهایت فرقه را ترک کرد و در ازای مصونیت از تعقیب، اطلاعات را با پلیس در میان گذاشت.

دادگاه عدنان را در مجموع به 1075 سال و سه ماه حبس به دلیل ده فقره اتهام از جمله رهبری باند جنایتکار، جاسوسی سیاسی و نظامی، سوء استفاده جنسی از کودکان، تجاوز جنسی و اخاذی محکوم کرد. این جلسات با جزئیات مبهم و ادعاهای هولناک جرایم جنسی همراه بود و متهم به قاضی گفت که حدود 1000 زن و دختر دارد.

او گفت: “قلب من پر از عشق به زنان است. عشق یک خصلت انسانی و یک خصلت مسلمان است.” من بسیار قوی هستم.

یک زن حاضر در دادگاه به دادگاه گفت که اکتار بارها به او و زنان دیگر تجاوز کرده است. او در دادگاه گفت که برخی از زنان مجبور به مصرف قرص های ضد بارداری شده اند.

وقتی از پلیس در مورد 69000 قرص ضدبارداری که در خانه او یافت شد، سؤال شد، اکتار گفت که از آنها برای درمان اختلالات پوستی و بی نظمی های قاعدگی استفاده می شد.

او همچنین به دلیل کمک به فتح الله گولن، محقق مسلمان مقیم آمریکا، که ترکیه او را به کودتای نافرجام سال 2016 متهم کرد، محکوم شد.

حدود 236 مظنون در این پرونده محاکمه شدند که 78 نفر از آنها در بازداشت هستند. اکتار ادعا می کند که قربانی یک توطئه شده است.

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما