قیمت شکر، برنج ایرانی و گوشت گاو بیش از 60 درصد افزایش یافت

[ad_1]

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (SMAT)، قیمت برنج، شکر و گوشت گاو در مهرماه امسال بین 17 تا 75.8 درصد افزایش یافت که شامل شکر، برنج ایرانی و گوشت گاو نیز می‌شود.

به گزارش ایسنا، در میان انواع برنج، گوشت و شکر، شکر بیشترین قیمت را در مهرماه به خود اختصاص داده که نسبت به ماه مشابه سال 1399 75.8 درصد افزایش داشته است. به این ترتیب قیمت هر کیلوگرم شکر سفید از حدود 8 هزار و 300 تومان در شهریور ماه سال گذشته به 14 هزار و 600 تومان در ماه مشابه سال جاری افزایش یافت.

البته مشاهدات میدانی نشان می دهد که قیمت شکر در بسته بندی 900 گرمی در فروشگاه ها از 15 هزار تومان به 18 هزار تومان رسیده است.

معاون بازرسی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این زمینه افزایش قیمت شکر در اوایل سال جاری را ناشی از کاهش موجودی شکر وارداتی با ارز رسمی دانست و گفت: از آنجایی که در حال حاضر شکر به نصف ارز وارد می شود. دیگر مشمول نرخ نیست، ثابت نیست.

وضعیت قیمت برنج ایرانی و خارجی

همچنین برنج ایرانی رتبه دوم افزایش قیمت کالاهای اساسی در سال منتهی به مهرماه را به خود اختصاص داد که قیمت تروم آلا درجه یک و برنج هاشمی در مهرماه به ترتیب 61.3 و 61.8 درصد افزایش یافت. از حدود 29 هزار تومان در مهرماه سال گذشته به حدود 47 هزار تومان رسیده است.

این در حالی است که در ماه های اخیر بین ارگان های مختلف و واردکنندگان بر سر کاهش محدودیت های فصلی واردات برنج اختلاف وجود داشته است.

مدیرعامل یک شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به خشکسالی 50 سال اخیر و خسارت شدید آن به محصولات مختلف کشاورزی از جمله برنج از کاهش حدود 18 تا 19 درصدی تولید برنج داخلی خبر داد. قیمت برنج

پیش از این نیز اواخر خردادماه دبیر انجمن واردکنندگان برنج از کاهش عرضه برنج خارجی خبر داده بود و بارها خواستار کاهش ممنوعیت فصلی واردات برنج شده بود.

زیرا دوره ممنوعیت فصلی از ابتدای مرداد ماه هر سال شروع می شود و تا آبان ماه ادامه دارد اما امسال ممنوعیت ثبت سفارش برنج زودتر از سال های گذشته یعنی از اول آبان برداشته شد.

قیمت برنج تایلندی و پاکستانی در همین ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل 29.8 درصد و 17 درصد افزایش داشته است.

قیمت مرغ بیش از 50 درصد افزایش یافت

قیمت گوشت مرغ تازه در مهرماه با 42.3 درصد افزایش به حدود 28 هزار تومان رسید. در همین ماه پارسال قیمت این محصول حدود 19 هزار و 600 تومان بود.

البته گزارش های میدانی از بازار در پایان مهرماه حاکی از آن بود که قیمت مرغ به 30 تا 32 هزار تومان رسیده که نسبت به ماه های گذشته کاهش داشته است.

نرخ مصوب مرغ برای مصرف کنندگان در فروردین ماه امسال ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان تعیین شد، اما از اوایل آبان ماه به ۳۱ هزار تومان تغییر یافت.

قیمت گوشت قرمز چقدر است؟

این در حالی است که در مهرماه امسال قیمت گوشت و گوشت گوسفند به ترتیب با 60.4 و 33.5 درصد افزایش به حدود 132 و 133 هزار تومان رسید. در همین ماه سال 1399 قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفند و گوساله به ترتیب 82 هزار و 99 هزار تومان بوده است.

به گفته وی، برنج پاکستانی در شهریور ماه امسال کمترین کاهش قیمت را نسبت به ماه مشابه سال گذشته داشته است.

کدام اجناس در یک ماه گران شد؟

بررسی یک ماهه قیمت این کالاهای اساسی نیز نشان می دهد که قیمت تمامی این کالاها به جز گوشت گوسفندی با کاهش 1.1 درصدی از 1.9 درصد (قند) در مهرماه به 8.4 درصد در ماه قبل از آن رسیده است. . هاشمی) افزایش یافته است.

قیمت شکر، برنج ایرانی و گوشت گاو بیش از 60 درصد افزایش یافت

[ad_2]

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما