لایحه بودجه سال 1401 به شورای نگهبان ارسال شد.

[ad_1]

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از ارسال لایحه بودجه 1401 به شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش تسنیم، جزئیات لایحه بودجه 1401 از اول اسفندماه در دستور کار وکلای کشور در قوه مقننه قرار گرفت و نمایندگان در 28 جلسه نوبت دوم و سوم در 13 روز این لایحه را بررسی و در نهایت جزئیات را بررسی کردند. لایحه بودجه عصر روز گذشته (سه شنبه 16 اسفندماه) در جلسه علنی به پایان رسید.

سید نظام الدین موسوی سخنگوی ریاست مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت:

وی گفت: البته شورای نگهبان به طور غیررسمی از مصوبات مجلس مطلع شده و مذاکرات را آغاز کرده است، اما طبق قانون، شورای نگهبان در مورد لایحه بودجه حرف آخر را می زند و نظرات حداکثر تا 10 روز فرصت دارد تا در مجلس مطرح شود. و در صورت وجود، مجلس باید به آنها عمل کند.

رئیس مجلس به ریاست این جلسه گفت: بر این اساس مجلس شورای اسلامی هفته آینده جلسه علنی خود را در روز یکشنبه تشکیل می دهد و در صورتی که تا آن زمان شورای نگهبان نظر خود را به شورا ارائه کند، شورا به آن رسیدگی خواهد کرد. ایرادات شورا به جلسه روز یکشنبه اگر تا این زمان ایرادات شورای نگهبان در مجلس مطرح نشده باشد، مجلس به دستور کار معمول خود ادامه خواهد داد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: با نگاهی به تلاش نمایندگان مجلس در روزهای اخیر امیدواریم تا قبل از سال جدید لایحه بودجه تعیین تکلیف شود و تحویل دولت شود.

نمایندگان ملت در جلسه علنی شامگاه گذشته در جلسه علنی ماده واحده بودجه 1401 را با 173 رأی موافق، 7 رأی مخالف و 3 نماینده از مجموع 193 نماینده حاضر در جلسه غایب کردند.

بر اساس مصوبه مجلس، بودجه سال 1401 کل کشور از نظر منابع و مصارف بالغ بر 375 میلیون و 587 میلیون و 793 هزار و 931 میلیون ریال است. به شرح زیر است.

الف- از نظر منابع درآمد و انتقال سرمایه و دارایی های مالی بودجه عمومی دولت و از نظر هزینه ای بودجه عمومی دولت و از نظر تملک دارایی های سرمایه ای و مالی پانزده میلیون و دویست و هفتاد و هفت هزار و چهارده میلیارد و ششصد شامل سیزده میلیون ریال.

1- ارزش منابع عمومی سیزده کرور و نهصد و چهل و یک هزار و سیصد و هجده میلیارد و پانصد میلیون ریال است.

2- درآمد ویژه وزارتخانه ها و موسسات دولتی یک کرور سیصد و سی و دو هزار و سیصد و نود و شش میلیارد و یکصد و سیزده میلیون ریال می باشد.

ب – بودجه شرکتهای دولتی و بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت از نظر درآمد و سایر منابع بدهی 22 کرور و 314000 و نود و نه میلیارد و سیصد و هجده میلیون ریال. هزینه ها و سایر پرداخت ها می شود بیست و دو میلیون و سیصد و چهارده هزار و نود و نه میلیارد و سیصد و هجده میلیون ریال.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما