مزایا و معایب مهندسی برق و بازاریابی

[ad_1]

آیا شما هم بهترین مهندس دنیا برای ادامه تحصیل و درآمد هستید؟ اکثر رشته های مهندسی موجود در بازار برای ما در کشور مناسب است. البته طبیعتاً برخی از دانشکده های دانشگاه پتانسیل بیشتری برای اشتغال و درآمد دارند. اگرچه این قابلیت ها در یک حوزه خاص برای تسهیل اشتغال و درآمدزایی برای کارکنان وجود دارد، اما قطعاً افرادی هستند که از نظر محبوبیت، موقعیت، شغل و درآمد از محبوبیت کمتری برخوردار هستند. اگرچه مزایا و معایب مهندسی برق را در این زمینه معرفی می کنیم، اما قطعاً این علاقه و استعداد شماست که بیشترین اهمیت را برای انتخاب این رشته و نحوه کسب و کار در این زمینه دارد. اگر می خواهید در مورد مزایا و معایب مهندسی برق بیشتر بدانید، ادامه این مقاله را حتما بخوانید.

مقدمه ای بر مهندسی برق

یکی از رویکردهای تقریباً ظهور مجدد در رشته مهندسی، دانش مهندسی برق است. این بخش از مهندسی که در پایان قرن نوزدهم به یک مطالعه رسمی تبدیل شد، به مسائل مربوط به فناوری برق می پردازد. در واقع مهندسان برق روی طیف وسیعی از قطعات، دستگاه ها و سیستم ها کار می کنند. فعالیت محدود مهندسان برق می تواند از یک باقیمانده کوچک تا یک ژنراتور بزرگ در یک کارخانه، متغیر باشد.

امروزه مهندسان وسایل و سیستم های الکتریکی را با استفاده از اجزای مختلف مانند باتری ها، مقاومت ها، خازن ها و دیودها طراحی می کنند. همانطور که در بالا ذکر شد تقریباً تمام دستگاه های الکترونیکی از ژنراتور در یک نیروگاه برای تامین برق استفاده می کنند. اگر توانایی تحلیل بسیار خوبی دارید و همچنین به مهارت های فنی علاقه مند هستید، رشته مهندسی برق می تواند مناسب شما باشد.

مزایای مهندسی برق

حقوق و واردات مهندسان برق و فرصت های شغلی متنوع از مهمترین مزیت های رشته مهندسی برق به شمار می رود. البته این مزایا مختص کشور ما نیست و در اکثر کشورهای دنیا مهندسان برق از نظر حقوق و فرصت های شغلی جایگاه مناسبی دارند. جزئیات بیشتر در مورد مزایای مهندسی برق ارائه شده است.

حقوق و واردات فوق

یک برقکار در اکثر کشورهای دنیا حرف اول را می زند. حتی یک برقکار بدون شغل قبلی نیز می تواند حقوق مناسبی داشته باشد. به عنوان مثال، در ایالات متحده، فارغ التحصیلان رشته مهندسی برق که برای امرار معاش وارد بازار شده اند، میانگین درآمد سالانه آنها بیش از هزار و 60 هزار نفر است. در عین حال متوسط ​​درآمد مهندسان برق کشور در سال 1389 حدود هزار 90 هزار نفر در سال بوده است.

ایران هم واردات معقولی برق دارد. کافی است اسرار استخدام برقکار در محل کار را بدانید و در عین حال حداقل حقوقی که برقکارها به مهندسان ارائه می دهند را نیز ببینید.

اما به عنوان وکیل متوسط ​​و مهندس ماهانه برق تهران در سال 1400 مبلغی در حدود 5.6 میلیون تومان گزارش شده است. اما مهندس کارشناس و مدیر عامل منطقه به عنوان میانگین حقوق ماهانه در همان سال و در شهر تهران 8.4 و 10.8 میلیون تومان کشف کردند.

تنوع در فرصت های شغلی

در واقع صنایع و مشاغل نیازهای متفاوتی برای استخدام برقکار دارند. یک مهندس برق می تواند در زمینه های مختلفی مانند مخابرات، کامپیوتر، هوافضا و یا تولید به کار گرفته شود. البته یک مهندس برق می تواند ادامه تحصیل دهد و در زمینه تخصصی، مهارت و دانش خود تجربه کسب کند.

شرکت های دولتی و خصوصی هر روز برای انتشار خبر استخدام مهندس برق اقدام می کنند. این شرکت ها نیز ممکن است حوزه های کاری متفاوتی داشته باشند. اگر علاقه مند به کار در سازمان های دولتی هستید می توانید برای استخدام مهندس برق اینجا کلیک کنید.

شغل انعطاف پذیر

مهندسان برق می توانند در حوزه های مختلف این رشته فعالیت کنند. وی از نمرات رشته مهندسی برق در دوره دانشگاه های دولتی و بین المللی به رشد الکترونیک، سیستم های انرژی الکتریکی و رشد مخابرات اشاره کرد. برخی از موضوعات این بخش به شرح زیر است:

  • سیستم های الکترونیک دیجیتال
  • قدرت سیستمی
  • میدان و موج مخابرات گراش
  • چراغ مخابرات گراش
  • شبکه های مخابراتی
  • کنترل

نقص مهندسی برق

قطعا یکی از اولین معایبی که در این ارتباط در رشته مهندسی برق به آن اشاره شده است مربوط به سختی تحصیل در این رشته است. زیرا دوره های دانشگاهی در این زمینه برای بسیاری از افراد سخت و دشوار تلقی می شود.

برای تحصیل در رشته مهندسی برق باید چند درس پایه مانند ریاضی و فیزیک و چند درس پایه و تخصصی مانند مدارهای الکتریکی، سیستم های کنترل خطی، مدارهای آنالوگ الکترونیکی و مخابراتی را بگذرانید. علاوه بر قبولی در رشته مهندسی برق و یکی از دانشگاه های دولتی ایران، کار بسیار سختی است و نیاز به انگیزه و حمایت زیادی دارد.

بنابراین اگر در دوران تحصیل علاقه زیادی به دبیرستان مانند ریاضی و فیزیک ندارید و یا در این دروس نمرات خوبی کسب نمی کنید، احتمالاً بهتر است در انتخاب رشته خود از رشته مهندسی برق صرف نظر کنید. در قسمت های بعدی به سایر جنبه های مهندسی برق اشاره می شود.

شغل آینده و بازاریابی

یکی از معیارهایی که بر اساس آن یک شغل برای انتخاب مناسب تلقی می شود، تعداد فرصت های شغلی در آن شغل در آینده است. به عنوان مثال، با توجه به نیاز به تمرکز بر نیازهای بازار، معمولاً رشد فرصت های شغلی در یک منطقه قابل پیش بینی است.

اگرچه در عصر حاضر نیاز به استخدام نیروی برق وجود دارد، اما این امکان وجود دارد که در سال های آینده شاهد افزایش فرصت های شغلی نباشیم. البته با توجه به بازار مناسب این رشته کاری در کشورهای پیشرفته، معمولا بخشی از فارغ التحصیلان برای یافتن کار در این زمینه ترجیح می دهند به این کشورها مهاجرت کنند.

نیاز همیشه در یادها خواهد ماند

یکی از موارد دیگری که در انتخاب رشته مهندسی برق باید به آن توجه شود این است که مهندسان برق باید اطلاعات خود را به روز نگه دارند. زیرا مشاغل طبیعتاً وابسته به فناوری هستند و فناوری دائماً در حال تغییر است. یک مهندس برق می تواند در رشته های کارشناسی و دکتری، اطلاعات روز در این حرفه نیز ادامه تحصیل دهد.

آسیب فیزیکی احتمالی

ماهیت کار مهندسی برق است، باید با برق و برق کار کنید. بنابراین، کار با ابزار، تجهیزات و مدارهای الکتریکی مستلزم رعایت نکات ایمنی دائمی است.

جمع بندی

اگرچه همه حرفه ها و مشاغل مزایا و معایب خاص خود را دارند، اما قطعاً نمی توانند یک حرفه را برتر از سایر مشاغل معرفی کنند، اما با دانستن مزایا و معایب هر حرفه می توان به فرد در انتخاب مسیر صحیح کمک کرد. . در این راستا با معرفی مزایا و معایب مهندسی برق سعی شده است تا جلوه بهتری نسبت به این حرفه داشته باشیم. فراموش نکنید که شما هستید که در نهایت مسیر تحصیل و شغل را برای خود انتخاب می کنید. شما باید تلاش فراوان و هزینه های مربوط به جابجایی هر از گاهی را در نظر بگیرید. شما مسئول انتخاب های خود هستید. بنابراین سعی کنید با گوش دادن به قلب خود بهترین راه را انتخاب کنید.

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما