مصباحی .مقدمه: برداشت ارز 4200 تومانی بی سر و صدا و بدون شوک بود.

[ad_1]

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم با اشاره به حذف ارز 4200 تومانی در لایحه بودجه 1401 و تاثیر آن بر اقتصاد کشور گفت: .

به گزارش ایرنا، یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: به طور معمول باید 4200 تومان برای اقلام اساسی تخصیص داده شود و فرض بر این است که این اقلام با همین قیمت به دست مردم برسد اما متاسفانه این اتفاق نمی افتد و قیمت آزاد اقلام اساسی است. 4200 تومان و ارز به جیب واسطه ها می رود.» و بنابراین باید حذف شود.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: ممکن است تکراری بودن ارز به یکپارچگی ارز در مبارزه با فساد کمک کند اما باید توجه داشت که حذف ارز 4200 تومانی همان چیزی باشد که اتفاق افتاد. بقیه فونت ها می آیند.

یارانه پنهان به نفع ثروتمندان است

وی خاطرنشان کرد: حذف ارز 4200 تومانی نباید به یکباره انجام شود، بلکه باید به آرامی انجام شود و پردازش اطلاعات باید به گونه ای انجام شود که تاثیر روانی منفی بر جامعه نداشته باشد که گاهی بدتر از عواقب واقعی است. دام، طیور و مایحتاج اولیه مردم به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه هستند.

رئیس کمیته قضایی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: بنابراین معتقدم دولت باید ارز 4200 تومانی را به گونه ای حذف کند که تنش و شوک ایجاد نشود.

مصباحی مقدم با تاکید بر اینکه باید یارانه پنهانی را به یارانه علنی و هدفمند تبدیل کنیم، گفت: هدف از هدفمندی یارانه ها این است که به خانواده هایی که درآمدشان کفاف تامین هزینه های زندگی و تامین نیازهایشان را نمی دهد، پرداخت شود.

وی افزود: خانواده های مرفه و متوسط ​​نیازی به یارانه 45 هزار و 500 تومانی مشخص به 78 میلیون نفر یا یارانه پنهانی مانند گندم، دارو، آب، برق، گاز، بنزین، گازوئیل ندارند. .

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: یارانه های پنهان بیشتر به نفع ثروتمندان جامعه است، چرا که غالباً از آنها بیش از حد استفاده می شود و سهم آنها 26 برابر کم درآمدها است که قطعاً ناعادلانه است.

مصباحی مقدم در خصوص افرادی که موافق دادن ارز 4200 تومانی هستند، گفت: من نمی دانم چه کسانی مخالف لغو ارز 4200 تومانی هستند و چه استدلالی دارند، البته اگر استدلال آنها ایجاد تنش و شوک در جامعه نباشد. پس درست است اما این یک مشکل کوتاه مدت است نه دائمی.

مجلس و دولت برای حذف 4200 تومان به توافق برسند

مصباحی مقدم بر لزوم همکاری مجلس و دولت برای توزیع مجدد ارز 4200 تومانی تاکید کرد که دو صدایی در این زمینه شنیده نمی شود و مجلس و دولت باید در این زمینه به توافق برسند.

وی با اشاره به اینکه مابه التفاوت 4200 تومان به واسطه ها تعلق می گیرد، افزود: اکنون 4200 تومان برای مواد اولیه تخصیص داده می شود که واردکننده با همین مقدار وارد می کند، اما در مسیر تولید، سهم قابل توجهی در اختیار دلال ها و واسطه ها قرار می گیرد که می دهند. در بازار آزاد و ارائه قیمت های متفاوت به مشتریان

یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سهمی که از منابع مجاز به تولیدکنندگان مرغ، تخم مرغ، مرغ و گوشت و مانند آن منتقل می‌شود ممکن است به دست مصرف‌کننده نهایی برسد، اما کافی نیست و تولیدکننده باید خرید کند. بخشی از نیاز آن از بازار آزاد است که از طریق آن همین ماده اولیه وارد بازار آزاد شده است.

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما