مقایسه دوربین اولترا سامسونگ گلکسی اس 21 و اپل آیفون 12 پرو مکس – زومیت

[ad_1]

شرکت های پیشرو در دنیای موبایل تمام توان خود را برای بهبود عملکرد دوربین محصولات خود به کار گرفته اند تا با نشان دادن قدرت خود در این زمینه، خریداران بیشتری را به خود جذب کنند. رقابت به حدی شدید است که هر ساله دوربین‌های گوشی‌های هوشمند با فناوری‌ها و ویژگی‌های جدید همراه می‌شوند. با آمدن آیفون 13 و معرفی نسل جدید پرچمدار اندروید، هنوز چند ماه دیگر باقی مانده است. زومیت مثل همیشه، ما جدیدترین پرچمداران موجود در بازار را گرد هم آورده ایم تا بهترین دوربین موبایل را شناسایی کنیم.

سیب در معرفی نسل جدید آیفون، به طور سنتی روی دوربین و توانایی آن برای فریب دادن جدیدترین محصولات استفاده می شد. آیفون همیشه یکی از بهترین گزینه ها در بخش دوربین برای سال ها بوده است. گوشی های اپل به حدی تکامل یافته اند که بسیاری از کارشناسان معتقدند آیفون های جدید کامل ترین و قابل اعتمادترین راه برای ثبت تصاویر هستند.

آن طرف میدان، سامسونگ همچنین به عنوان یکی از مطرح ترین بازیگران عرصه گوشی های هوشمند، همواره محصولات خود را به دوربین های توانمندی مجهز می کند. گلکسی اس 21 اولترا علیرغم حضور ماه ها در بازار، توانسته تصاویری را ثبت کند. این گوشی به لطف ماژول دوربین چهارگانه خود یکی از قدرتمندترین نام ها در دنیای امروزی گوشی های هوشمند است که می تواند نیازهای کاربران را در بالاترین سطح ممکن برآورده کند.

در اینجا مواردی وجود دارد که باید هنگام انتخاب مورد خود به دنبال آنها باشید:

  • همه گوشی ها برای آخرین بهبود عملکرد دوربین به روز شده اند.
  • برای توجه به جزئیات تصویر، در برخی از تصاویر، آن را دو یا چند بار برش داده ایم.
  • از هر گوشی 3 تا 6 بار از هر گوشی عکس گرفته شد و بهترین تصویر برای مقایسه انتخاب شد.
  • با توجه به استفاده از پوینت و شات دوربین های موبایل، تصویر در این مقاله برای بررسی قابلیت رفع لرزش گوشی در دست ثبت شده است.
  • همه عکس ها به صورت خودکار گرفته می شوند.
  • در تصاویر محیط تاریک حالت شب روی گوشی فعال می شود.

برای مشاهده تصاویر قابل مقایسه در اندازه واقعی روی تصاویر کلیک کنید

مقایسه دقت ضبط رنگ و تعادل رنگ سفید

دقت رنگ یکی از مهم ترین ویژگی های دوربین است. شرکت های بزرگ در این زمینه در طول سال ها الگوریتم های پردازش سیگنال خود را برای افزایش دقت رنگ توسعه داده اند و دائماً در حال کالیبراسیون هستند. در این آزمایش، ما به دنبال جایگزین هایی با نزدیک ترین رنگ های ثبت شده در شرایط نوری خوب هستیم.

مقایسه رنگ و جزئیات دوربین عریض آیفون 13، آیفون 13 پرو مکس، آیفون 12 پرو مکس و گلکسی اس 21 اولترا

صفحه نمایش رنگی پرچمدار سامسونگ دقیق تر است. رنگ ها در سه مدل آیفون 13 پرو مکس، آیفون 13 و آیفون 12 پرو مکس نزدیک به هم و کمی در مرکز قرار دارند.

مقایسه HDR

محدوده دینامیکی به طور مستقیم به قابلیت های سنسور دوربین اشاره دارد. دوربینی با محدوده دینامیکی خوب می تواند جزئیات بیشتری را در قسمت های تاریک و روشن تصویر ثبت کند. در این آزمایش، شما باید گزینه ای را پیدا کنید که با حفظ کنتراست کلی بین قسمت تیره قاب (ستون ها و کفپوش) و قسمت روشن قاب (ابرهای آسمان، شاخ و برگ و ساختمان های دوردست)، جزئیات بیشتری را ارائه دهد. عکس.

دوربین فرابنفش

مقایسه عکاسی HDR آیفون 13، آیفون 13 پرو مکس، آیفون 12 پرو مکس و گلکسی اس 21 اولترا


دوربین واید (اصلی)

مقایسه عکاسی HDR آیفون 13، آیفون 13 پرو مکس، آیفون 12 پرو مکس و گلکسی اس 21 اولترا

در نگاه اول، Galaxy S21 Ultra عکس های روشن تری دارد. اما در بازرسی دقیق تر از کف؛ در جایی که تاریک ترین قسمت تصویر اندازه گیری می شود، مشاهده می شود که آیفون جزئیات بیشتری در سایه ها دارد که با گرفتن عکس در فتوشاپ برای روشن تر شدن آن بهتر می توان فهمید. در آن سوی میدان، اگر به کابل های پل طبیعت بریج دقت کنید، می بینید که آیفون به دلیل مشکل اعوجاج رنگ، برخی از قسمت های کابل ها را بنفش کرده است. در عکس S21 Ultra چنین مشکلی را نمی بینیم.

مقایسه عملکرد در شرایط نور کم

در این تست عملکرد سنسور و الگوریتم های پردازش تصویر در شرایط نور تاریک و در نتیجه ایزو بالا مورد بررسی قرار می گیرد. گزینه ای که قادر به ضبط دقیق رنگ ها، از جمله حفظ جزئیات مناسب و حذف موثر صدا باشد، بهترین عملکرد را خواهد داشت. برای کمک به مقایسه، یک برش 200٪ از تصویر ایجاد شده است.

مقایسه جزئیات با دوربین زاویه باز در نور کم آیفون 13، آیفون 13 پرو مکس، آیفون 12 پرو مکس و گلکسی اس 21 اولترا

با نگاهی به بافت، رنگ و متن عروسک‌ها، متوجه می‌شویم که آیفون 13 پرو مکس تصاویر بهتری ثبت می‌کند و پس از آن به ترتیب گلکسی اس 21 اولترا و آیفون 13 قرار دارند. آیفون 12 پرو مکس با تصویر نرم خود بدترین عملکرد را نشان داد.

مقایسه عکاسی ماکرو

ماکرو یکی از محبوب ترین سبک ها در دنیای عکاسی است. در این سبک از عکاسی، ثبت جزئیات مناسب، حذف دست دادن و البته ثبت رنگ دقیق از مهمترین عناصر هستند. با توجه به موارد فوق، بهترین گزینه موجود را در مقایسه با تصویر مرجع مقایسه و انتخاب کنید.

مقایسه عکاسی ماکرو آیفون 13، آیفون 13 پرو مکس، آیفون 12 پرو مکس و گلکسی اس 21 اولترا

در این آزمایش، تصاویر ثبت شده از نزدیکترین فاصله کانونی توسط هر گوشی هوشمند به دست آمد. همانطور که می بینید آیفون 13 و آیفون 12 پرو مکس توانایی ثبت تصاویر ماکرو را ندارند. عکس های ماکرو هر دو آیفون 13 پرو مکس و گلکسی اس 21 اولترا جذاب به نظر می رسند. اما آیفون جزئیات کمی چشم نوازتر دارد.

مقایسه عکاسی پرتره

با توجه به علاقه زیاد کاربران به شبکه های اجتماعی و در نتیجه سبک عکاسی پرتره، دوربین های موبایل قابلیت های خاصی را در این زمینه معرفی کرده اند که می توان به ایجاد زوم 2 برابری و افکت بوکه مصنوعی اشاره کرد. مهمترین چیز در این آزمایش ثبت جزئیات مناسب، تشخیص رنگ طبیعی پوست، سوژه و پس زمینه و ایجاد یک افکت بوکه طبیعی بر اساس آن و همچنین عدم وجود اعوجاج در تصویر است. برای مقایسه فکر کنید

آیفون 13 به دلیل نداشتن لنز تله فوتو با ماژول های استاندارد عکس می گیرد و برای مقایسه بهتر، برش تصویر خروجی در این مقایسه لحاظ شده است.

مقایسه عکاسی با زاویه باز آیفون 13، آیفون 13 پرو مکس، آیفون 12 پرو مکس و عکاسی پرتره اولترا گلکسی اس 21

با نگاهی به پیراهن و صورت مخملی متوجه می شویم که عکس پرتره هر سه مدل آیفون زرد است. اما Galaxy S21 Ultra رنگ های دقیق تری را نشان می دهد. هر دو آیفون 13 پرو مکس و آیفون 13 پرچمدار سامسونگ دارای سطوح بالایی از جزئیات و کیفیت افکت بوکه هستند و عملکرد آیفون 13 بدترین است زیرا هم از نظر شکل چهره و هم از نظر جزئیات دوربین تله فوتو ندارد. مرحله

مقایسه دوربین سلفی

دوربین های سلفی یکی از مهم ترین جنبه های دوربین گوشی های هوشمند هستند. بنابراین فرآیند نصب سنسورها و لنزهای برقی در این منطقه آغاز شده است. در همین راستا، دو مقایسه زیر به عملکرد دوربین های سلفی اختصاص دارد. معیار اصلی این آزمایش ثبت رنگ طبیعی پوست با جزئیات مناسب است که با توجه به آن باید قوی ترین گزینه را انتخاب کنید.

سلفی در نور خوب

مقایسه دوربین سلفی کم نور آیفون 13، آیفون 13 پرو مکس، آیفون 12 پرو مکس و گلکسی اس 21 اولترا


سلفی در نور کم

مقایسه سلفی دوربین عریض آیفون 13، آیفون 13 پرو مکس، آیفون 12 پرو مکس و گلکسی اس 21 اولترا

گرایش آیفون به سمت عکس های زرد دوباره در سلفی ها دیده می شود. سطح جزئیات و کیفیت رنگ در گلکسی اس 21 اولترا سلفی، چه در نور و چه در نور، بهتر از سه گوشی دیگر به نظر می رسد، در حالی که آیفون 12 پرو مکس در تاریکی نسبت به دو برادر دیگر خود عکس های بدتری می گیرد. این تا حد زیادی به دلیل ضعیف بودن ISP به دلیل یکنواختی سخت افزار دوربین است.

مقایسه قابلیت های زوم

گوشی‌های هوشمند با استفاده از چندین ماژول دوربین دارای بزرگنمایی چند برابری داخلی هستند. در این مقایسه، زوم 10 برابری دوربین ها با یکدیگر مقایسه شده است. آیفون 13 زوم 10 برابری را در اختیار کاربر قرار نمی دهد، بنابراین در این مقایسه شاهد عکس آن با حداکثر زوم 5 برابری هستیم.

مقایسه بزرگنمایی گسترده دوربین برای iPhone 13، iPhone 13 Pro Max، iPhone 12 Pro Max و Galaxy S21 Ultra

آیفون 13 پرو مکس و آیفون 12 پرو مکس از عملکرد ویرانگر آیفون 13 پرو برای برش تصاویر از دوربین های تله فوتو 3x و 2.5x فاصله زیادی دارند. اما واضح است که گلکسی اس 21 اولترا با دوربین تله فوتوی 10 برابری خود از نظر دامنه برتری دارد. برای مقایسه، توصیه می کنیم به کیفیت نمایش لوگوی “Lacido” روی نوشیدنی توجه کنید.

مقالات مرتبط:

نسبت به عملکرد هر گوشی چه احساسی دارید؟ کدام گوشی در زمینه عکاسی بهترین عملکرد را دارد؟ لطفا در نظرسنجی زومیت شرکت کنید و نظرات خود را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران عزیز زومیت در میان بگذارید.


مقالات پیشرو با همکاری محمدحسین جعفری سرابی و مهرداد ایسالو ایجاد و گردآوری شده است.

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما