مواردی که باعث خشکی چشم می شود

[ad_1]

خشکی چشم یکی از شایع ترین مشکلاتی است که بسیاری در طول زندگی خود با آن مواجه هستند. هنگامی که این مشکل رخ می دهد، فرد در انجام وظایف روزانه خود دچار مشکل می شود و نمی تواند بخواند، تلویزیون تماشا کند یا به صفحه کامپیوتر خود نگاه کند.

باشگاه خبرنگاران گفت: بسیاری در این زمان قطره چشم مصرف می کنند. اگرچه این قطره ها برای خشکی چشم مفید هستند. اما برخی افراد به این نکته توجه می کنند که برخی از کارهای ساده در زندگی می تواند باعث خشکی چشم شود.

در این مقاله به برخی از این موضوعات می پردازیم:

1- استفاده نادرست از قطره چشم: امروزه قطره های چشمی زیادی در بازار موجود است که برخی از آنها بهتر از بقیه هستند. هرگز از قطره های چشمی که ادعا می کنند قرمزی ناشی از خشکی را از بین می برند استفاده نکنید. این به این دلیل است که آنها حاوی مواد شیمیایی هستند که رگ های خونی چشم را باریک می کند و می تواند باعث خشکی چشم شود.

2- سیگار کشیدن: سیگار نه تنها برای ریه ها بلکه برای چشم ها نیز مضر است. سیگار کشیدن یا قرار گرفتن در معرض دود سیگار می تواند باعث خارش، سوزش و خشکی چشم شود.

3- استفاده از داروهای ضد آلرژی: به طور طبیعی داروهای ضد حساسیت ترشح غدد اشکی را کاهش می دهند که بر سلامت چشم تأثیر منفی می گذارد.

4- از محافظ چشم استفاده نکنید: قرار گرفتن در معرض باد می تواند باعث خشکی چشم شود. بنابراین بهتر است زمانی که هوا آفتابی و باد می‌وزد از عینک آفتابی مناسب استفاده کنید.

5- نگاه طولانی مدت به صفحه نمایش: نباید به مدت طولانی به صفحه نمایش خیره شوید. برای جلوگیری از این امر، هر 20 دقیقه به صفحه نمایش نگاه نکنید و به مدت 20 ثانیه به جسمی در فاصله 20 متری نگاه کنید.

6- پلک زدن ناکافی و خیره شدن مداوم

7- استفاده از آرایش چشم

8- آب کافی ننوشید

9- رژیم غذایی نامناسب: سعی کنید ماهی های چرب مانند سالمون، تن و ساردین که حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند را در برنامه غذایی خود بگنجانید. این اسید چرب برای جلوگیری از خشکی چشم مفید است.

10 – تماس با هوای خشک

11- خوددرمانی اشتباه بدون مشورت پزشک

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما