نصرالله: حزب‌الله موشک‌های نقطه‌ای و پهپاد می‌سازد.

[ad_1]

دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت یاد و خاطره فرماندهان شهید مقاومت اعلام کرد که حزب الله موفق شده بسیاری از هزاران موشک خود را شلیک کند.

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان عصر امروز (چهارشنبه) در مراسمی به یاد فرماندهان شهدای مقاومت سخنرانی کرد.

دبیرکل جنبش حزب الله لبنان پیش از پرداختن به پیشرفت های منطقه و جهان، ابتدا میلاد امیرالمومنین (ع) را به همه مسلمانان تبریک گفت و گفت: وقتی نام علی (ع) را به یاد می آوریم. ع) انجام دهید خدای متعال را شکر می کنیم و سپاس می گوییم «ما از پدر و مادرمان سپاسگزاریم که با علم و محبت و محبت خود ما را فرزند تربیت کردند».

سید حسن نصرالله در ادامه یادآور شد: 38 سال از شهادت شیخ راغب حرب و 30 سال از شهادت سید عباس و همراه با وی شهید ام یاسر و فرزندش حسین می گذرد. 14 سال از شهادت سردار جهادی ما حاج عماد مغنیا و 40 سال از ظهور مقاومت اسلامی و حزب الله می گذرد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: سال 82 برای ما سال تصمیم، تأسیس، سالگرد، آغاز و ادامه نهضت بود.

سید حسن نصرالله همچنین اعلام کرد: مجموعه کاملی از آثار سید عباس منتشر شده و در روزهای آینده منتشر خواهد شد، بخشی از تاریخ و حضور ماست، مجموعه کامل آثار شیخ راغب تکمیل می شود و تا چند روز دیگر من با المنار مصاحبه خواهم کرد تا درباره عباس الموسوی صحبت کنم و یک همایش فکری و فرهنگی درباره زندگی و اندیشه سید عباس برگزار خواهد شد.

ایجاد مقاومت از طریق فرماندهان شهید

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: ما نه ادعای مقاومت را داریم و نه آن را تصرف می کنیم، نمی گوییم این مقاومت را ما به وجود آوردیم بلکه فرماندهان شهید ما آن ها مقاومت کردند، تهاجم سال 1982 تهدید بزرگی برای لبنان، منطقه و … آرمان فلسطین و سوریه. اما خطر بزرگی علیه لبنان وجود داشت. هویت لبنان در خطر بود، “ما باید ثبت کنیم که این مقاومت و همه جناح های آن از جمله حزب الله بودند که از هویت لبنان محافظت کردند.”

سید حسن نصرالله ادامه داد: این مقاومت است که این هویت را با خون، ایثار و جهاد حفظ کرده و در آینده نیز ادامه خواهد داد و نیاز به سطح بالاتری از نظر کیفی بود و اینجاست که مقاومت اسلامی لبنان به وجود آمد، من ظاهر شدم و حقیقت را فریاد زدم.»

دبیرکل جنبش حزب الله لبنان افزود: روش، مقاومت، روش، سازماندهی این مقاومت و تبدیل آن به یک نهاد متشکل، قوی، مستحکم و جامع با سید عباس بود، سید عباس ثبات ماست. عنوان جنبش در مسیر پیروزی. سازندگی و توسعه کمی و کیفی.»

سید حسن نصرالله گفت: عماد مغنیه عنوان پیروزی در راهی بود که شیخ راغب به دنبال آن بود و سید عباس آن را وعده داده بود. این پیروزی را حاج عماد به دست آورد. حاج عماد عنوان توسعه هوشمندانه و ابتکاری این مقاومت و توسعه نظامی و امنیتی است. مقاومتی که این همه پیروزی و افتخار به دست آورد، الحمدلله و با یاری و موفقیت، برنامه ریزی و با انجام وظایف، صبر، تلاش و جهاد.

بازگشت و زوال رژیم صهیونیستی

وی با بیان اینکه با وجود همه توطئه ها و مشکلات در داخل و خارج از کشور، مقاومت در حال حفاظت از لبنان و کمک به مردم فلسطین است و چشمانش به بیت المقدس و عتبات عالیات دوخته شده است. برخی معتقدند آینده منطقه با عنصر سومی به نام اسرائیل مرتبط است و بدون آن آینده منطقه را نمی بینند، ایدئولوژی جنبش های مقاومت در منطقه از جمله ما متفاوت و واقع بینانه است. ما معتقدیم این دولت موقتی و رو به زوال است. افول دولت در سال 1985 آغاز شد، زمانی که مقاومت لبنان دشمن را مجبور کرد از بیروت، سدون، غرب بکه، روسیه و النبطیه عقب نشینی کند تا در پشت کمربند امنیتی معروف پنهان شود.

سید حسن نصرالله ادامه داد: این سقوط اسرائیل بزرگ در سال 2006 بود. نگرش کلی این دولت فراز و نشیب است و این فقط حدس من نیست. بسیاری از آنها از این ادبیات صحبت می کنند. ما اسرائیل را در حال افول می بینیم. و تنها مشکل اینجا زمان است نه زیاد.آینده منطقه با آنچه دیگران محاسبه کرده اند متفاوت است.در لبنان به عنوان یک گروه مقاومت که کشور ما در خطر است هر روز پیشرفت این دولت را دنبال می کنیم. ما با یک دولت بحرانی و یک ارتش روبرو هستیم، “کشورهایی که روابط خود را عادی کرده اند و برای این دولت پول می فرستند، سعی می کنند کمی جان به دولت دشمن بدهند.”

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: در دولت اشغالگر، تمایل اسرائیلی ها به تحمل خطرات جنگ و اعتماد آنها به ارتش و نهادهای آن کاهش یافته و تعداد مهاجران افزایش یافته است، وضعیت سخت و ویرانگر است و نرخ بیکاری نیز در حال افزایش است. ما شاهد حضور نیروهای دشمن در مرز لبنان به دنبال غذا هستیم، امکان حل و فصل سیاسی و مذاکره وجود ندارد.

حزب‌الله موشک‌های نقطه‌ای و پهپاد می‌سازد

نصرالله گفت: «در سال‌های اخیر، اسرائیل به این نتیجه رسیده است که جنگ پرهزینه است، از این رو اصطلاح «جنگ‌های میان‌جنگ» به آن تعبیر می‌شود. [در استراتژی مذکور که در سه دهه اخیر توسعه یافته است، یک طرف سعی خواهد کرد در حدفاصل بین دو جنگ توانمندی‌های طرف مقابل، ساختار سازمانی، تسلیحاتی و انسانی آن را تضعیف کند]. اختلال در حمل و نقل از ایران به لبنان یک تهدید بود. اما مقاومت آن تهدید را به فرصت تبدیل کرد و اکنون می گویم که جنگ نتایج بسیار خوبی برای ما داشته است. من به دشمن می گویم که ما توانایی اصابت چندین هزار موشک خود را به دست آورده ایم و این کار را از چند سال پیش شروع کرده ایم و اکنون نیازی به انتقال آنها از ایران نداریم. مکتب مقاومت، مکتب عماد مغنیه و قاسم سلیمانی، تبدیل خطر به فرصت است.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: به دشمن می گویم منتظر شما هستیم و به یاری خداوند و هوشیاری عملیات انصاریه 2 امکان پذیر است. [عملیات انصاریه، کمینی بود که حزب‌الله ۲۴ سال پیش (۱۹۹۷) در روستای انصاریه برای شماری از کماندوهای صهیونیستی گذاشت و دوازده‌نفرشان کشته شدند] “بیا ملاقات کنیم.” سید حسن نصرالله در ادامه خطاب به اشغالگرانی که به دنبال موشک های نقطه به نقطه هستند، گفت: «هرچقدر می خواهید پیدا کنید. ما منتظر شما هستیم.» ما امروز ساخت پهپادها را در لبنان آغاز کرده ایم – و برای مدت طولانی.

سید حسن نصرالله همچنین تاکید کرد: مقاومت از زمان حاج عماد مدت زیادی است که پدافند هوایی خود را بسیج می کند اما تصمیم گرفت در پایین ترین سطح در مقابل پهپاد بسیج شود و تلاش می کند که جذب کند. [کشور] او برای جبران ناتوانی خود در ارسال پهپاد به لبنان رفت. مقاومت در تابستان و بهار امسال با دست در دست هم دادن برخی و صرف میلیون‌ها دلار سفارت آمریکا، گسترده‌ترین برنامه آموزشی و آمادگی خود را در ده سال اخیر انجام داد. “مقاومت در راه توسعه است، به دور از آنچه در اطراف آن اتفاق می افتد.”

حزب الله به طور کامل در انتخابات شرکت می کند.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به انتخابات داخلی لبنان گفت: هرکسی که ما را متهم به تعویق انتخابات می کند و صحبت از تعویق آن می کند واقعاً آن را می خواهد و در واقع آنها مقصر نیستند و ما در این انتخابات شرکت می کنیم. انتخابات را با جدیت، کامل و مسئولانه مانند گذشته انجام داده ایم.شعار ما در این انتخابات این است که «زندگی خواهیم کرد، حمایت خواهیم کرد و خواهیم ساخت».

مردم یمن و بحرین از حق آزادی بیان برخوردارند

سید حسن نصرالله همچنین به مردم بحرین و یمن اشاره کرد و درباره آنها گفت: در سرزمین استقلال لبنان حق مردم مظلوم بحرین است که سالگرد قیام 14 فوریه را زنده نگه دارند. مردم مظلوم این کشور یمن شما حق دارید در مورد فرزندان، زنان و مردم خود صحبت کنید.”

رهبر مقاومت لبنان در پایان گفت: درست است که زندگی فقط یک موشک نیست. اما این موشک است که از این جان، کشور، دولت، مردم و مرزها و ناموس ها محافظت می کند. برخی از رقبا در کشور سی سال پیش برخی وزارتخانه ها را به دست گرفتند و برخی پانزده سال پیش … با پول مملکت چه کردید؟ و با پولی که از خارج می آید؟ پولی که آمریکا و عربستان در لبنان خرج کردند چه شد؟

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما