نظام پزشکی: اکنون هیچ شانس آزمون و خطا نداریم.

[ad_1]

آرمان ملی: با گذشت 313 روز از شیوع کرونا در کشور، اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم و باید از حوادث تلخ گذشته درس بگیریم، زیرا شرایط جامعه را می‌دانیم. . نتایج اقتصادی و ویروس کرونا

ما هزینه های زیادی را برای این تقدیر متحمل شده ایم و با وجود خسارت های میلیونی به کشور تاکنون 55000 نفر از هموطنانمان در این راه جان خود را از دست داده اند و 130 شهید راه سلامت برای بهبودی بیشتر خود فداکاری کرده اند. زندگی آنها بیش از یک میلیون بیمار با توجه به عوامل فوق ما دیگر فرصت تلاش و خطا نداریم و باید بر اساس تجربه و منطق تصمیم گیری کرد.

مثلاً یک بار گفته شد که قرنطینه خیلی مهم نیست، اما بعداً متوجه شدند که نه، قرنطینه ضروری است یا در مقطعی استفاده از ماسک زیر سؤال رفت و بعدها دانشمندان متوجه شدند که استفاده از ماسک نیاز دارد. تغییرات و حرکات سینوسی محدود به ایران نبود. تمام دنیا با چنین حوادثی روبرو شد.

در یک اپیدمی، سطح نظارت و سطح ارتباط پروتکل بسیار مهم است. یکی از مواردی که مورد انتقاد و مکاتبه قرار گرفتیم، شکل گیری استراتژی ها و سطوح کنترل و ارتباطات بود. هر بخشنامه ای از عالی ترین مقام کشور باید اجرا شود.

حالا دیگر شانس آزمون و خطا نداریم.

در روزهای ابتدایی شیوع این بیماری، متأسفانه وزارت بهداشت مسئولیت ستاد ملی کرونا و هماهنگی را بر عهده داشت، فرآیندی که نمی‌توانست فراگیر و تعیین‌کننده باشد زیرا بسیاری از دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و حتی نیروی انتظامی زیرمجموعه آن نیستند. وزارت بهداشت.

به همین دلیل نامه ای به رئیس جمهور نوشتیم و با پیگیری ها و مکاتباتی که انجام دادیم، شورای امنیت ملی تصویب کرد که رئیس جمهور رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا باشد و رهبری نیز در جریان قرار گرفتند. ما حتی در پیشنهاد خود نوشتیم که رئیس جمهور باید مسئولیت کار با اختیارات ویژه را داشته باشد. بنابراین این اولین قسمتی بود که ما در جاهای مختلف استراتژی با ستاد بودیم.

تبیین و اجرای برنامه جامع و علمی بسیار طول کشید. اما برنامه‌های اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا در یک ماه گذشته به خوبی اجرا شده است، به‌ویژه از زمانی که کمپ راه‌اندازی شده و وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها وارد عرصه‌ی جدی کار شده‌اند.

اکنون برنامه ها در سطح ملی اعلام شده و هنوز ابعاد مختلف و جامعیت کامل ندارند اما بالاخره این برنامه پس از حدود 10 ماه به منشور دموکراسی تبدیل شد. در حال حاضر باید محدودیت های لازم در شهرستان ها و استان های سرخ پوشان به شدت اعمال شود و این نیازمند بستر انضباطی است.

موضوع دوم واکسیناسیون است. تزریق واکسن در دنیا شروع شده است و به این ترتیب جان مردم ما نجات می یابد. دلیل تمرکز جهان بر واکسیناسیون، عادی سازی وضعیت اقتصادی آن است. یعنی زمانی که توانستیم از جمعیت مبتنی بر واکسن محافظت کنیم دیگر نیازی به تحریم و تجمع نبود.

ما مطمئناً از بعد اجتماعی مشکلات روانی و اقتصادی ناشی از اپیدمی کرونا ناراحت هستیم. متاسفیم که دانش آموز بیش از یک سال است که به مدرسه نرفته است. زیرا آموزش مجازی هرگز جای ارتباط و لذت مدرسه را نمی گیرد، بلکه به خاطر اجبار و سلامتی است. پس چاره ای جز پرداخت هزینه واکسن نداریم تا بتوانیم به زندگی عادی برگردیم و به اقتصاد خود آسیبی نرسانیم.

محمدرضا ظفر قندی، رئیس سازمان نظام پزشکی

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما