نوجوانان میلیونر؛ درآمدهای عجیب جوانان ایرانی از «رمزار»!

[ad_1]

تحقیقات نشان داده است که افراد برای کار در این بازار اهداف متفاوتی از جمله سرمایه گذاری و ارزش برای پول، حفظ ارزش شغل و کسب و کار، حمایت از فناوری و کنجکاوی و سرگرمی دارند.

به گزارش همشهری، آنچه این بازار را از سایر بازارهای سرمایه گذاری متمایز می کند، حضور و فعالیت نوجوانان در منطقه است. شاید دلیل استقبال نوجوانان از این بازار کنجکاو، ریسک پذیری بالا و آشنایی آنها با فضای مجازی باشد.

یکی از نوجوانان فعال در این بازار به نام محسن از نحوه شناخته شدن و فعالیت های خود در بازار ارزهای دیجیتال می گوید: تیرماه سال گذشته که بازار سهام در حال گرم شدن بود، با معاملات آشنا شدم. بعد از مطالعه و آموزش وارد بورس شدم اما بعد از مدتی متوجه شدم که نمی توانم به طور جدی در بورس معامله کنم.

وی افزود: قبل از ورود به بورس مطالعه زیادی در زمینه معاملات داشتم اما با توجه به شرایط موجود در بورس تصمیم گرفتم وارد بازاری شوم که توانایی هایم در آن محک زده شود و مطالعه ام مفید باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتم به بازار رامرضا بیایم.

آموزش از طریق منابع انگلیسی زبان برای یادگیری نحوه تجارت

محسن درباره یادگیری راه ها و روش های معامله در بازار ارزهای دیجیتال گفت: از طریق یوتیوب آموزش های زیادی دیدم اما فایده ای نداشت. بیشتر چیزهایی که یاد گرفتم از کتاب هایی بود که دانلود کردم و از منابع معتبرتر خواندم، همه به زبان انگلیسی. یک دانش آموز ثروتمند می گوید هدف اولیه اش از ورود به بازار آزمایش توانایی هایش بود، اما اکنون هدف خود را کسب درآمد در بازار ارزهای دیجیتال می داند.

135 میلیون درآمد در ماه

وی با اشاره به اینکه سرمایه اولیه خود را برای حضور در این بازار جمع آوری کرده است، در مورد میانگین درآمد خود گفت: آذرماه سال گذشته با 4000 80 میلیون تومان (به نرخ دلار پارسال) شروع کردم و اکنون معادل 60000000 تومان. . تا نزدیک به یک میلیارد. و من 800 تومن سرمایه دارم. اگر این مبلغ را بر دوازده ماه تقسیم کنید، من ماهیانه حدود 500 4500 درآمد داشتم (حدود 135 میلیون دلار با قیمت دلار فعلی).

وی در ادامه افزود: در این مدت سودهای کلان و زیان هنگفتی داشته ام. در ژوئیه امسال، با کاهش شدید قیمت بیت کوین، 30000 دلار (معادل 50750 میلیون) از دست دادم، اما نتیجه داد.

محسن درباره کاری که با این پول انجام می دهد، گفت: تقریباً هر چیزی که دوست داشتم خریدم. بهترین موبایل، لپ تاپ، وسایل بازی، کادو را برای پدر و مادرم خریده ام و حالا منتظر گواهینامه رانندگی برای خرید ماشین هستم.

مجازی سازی کلاس های درس و فعالیت ها در بازار ارزهای دیجیتال

این نوجوان که در رشته ریاضی مشغول به تحصیل است، درباره اینکه آیا مجازی سازی مدرسه روی کارش در این زمینه تاثیر گذاشته است، توضیح داد: مجازی سازی کلاس های درس در دوران کرونا نقش عمده ای در فعالیت های من در این بازار داشته است. من می گویم اگر مدارس مجازی نبود من این کار را نمی کردم. او درباره اینکه چقدر در طول روز وقت می گذراند، گفت: زمان زیادی نمی برد، مثلاً باید در هر ساعت حدود 10 دقیقه وقت بگذارم. اینطور نیست که 8 ساعت در روز سرم شلوغ باشد و بقیه روزها آزاد باشم. من همیشه وقت دارم و همیشه درگیر هستم.

پادکست را بشنوید و با دنیای رمزارز آشنا شوید

مانی یکی دیگر از نوجوانانی است که در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده و از این طریق در حال کسب درآمد است. او درباره نحوه آشنایی خود با بازار گفت: حدود 14 ساله بودم که به فکر آینده بودم و به منبع درآمد فکر می کردم. از مادرم خواستم که برای راه اندازی یک تجارت به من پول بدهد.

مادرم می گفت سال 1362 بعد از تولد شما حدود 100 هزار تومان سهام یک شرکت ساختمانی را از شما گرفتم. مادرم هر کاری که لازم بود برای آزاد کردن سهام انجام داد. سهامی که برای من خرید حدود 5 میلیون تومان بود. این رشد چشمگیر در چند سال اخیر باعث شده است تا به این فکر کنم که این مدل های بازار چقدر سودآور هستند. تابستان سال 1377 بود و یکی از همکلاسی هایم به من گفت که عمویش در بورس سرمایه گذاری کرده و سود خوبی کسب کرده است و می خواهد در آن بازار سرمایه گذاری کند. خلاصه به خاطر این اتفاقات تصمیم گرفتم با سرمایه ای که داشتم وارد این بازار شوم.

او درباره منابعی که با مطالعه آنها به دست آورده است، گفت: من با افراد مختلف در این باره صحبت کرده ام و درباره بورس، بورس کالا و … مطالب زیادی خوانده ام. پادکست های خیلی خوبی هم پیدا کردم که مهم ترین آنها پادکست Investment Plus است. این پادکست به من کمک زیادی کرد تا به مفاهیم و موضوعات و به طور کلی مسائل مالی دست پیدا کنم. پس از آن به مطالعه مسائل خرد و کلان پرداختم. در این بین با پادکست ها و منابع مطالعاتی جدید آشنا شدم و بارها کلمه ارز دیجیتال را شنیدم و مرا مجذوب خود کرد. در همین حال، بازار سهام ایران به شدت در حال ضعیف شدن بود، بنابراین من شروع به مطالعه مفاهیم ارز دیجیتال و بلاک چین کردم. من مجذوب ایده عدم تمرکز بودم که هیچ سازمانی نمی تواند مستقیماً برای کسی تصمیم بگیرد!

مانی حفظ حریم خصوصی را مهم ترین ویژگی این منطقه خواند و افزود: نکته جالب دیگر این است که ساتوشی ناکاموتو، سازنده بیت کوین، همین نام را دارد. ; یعنی حریم خصوصی و امنیت!

وی افزود: یکی دیگر از موضوعات جالب در این حوزه، سازمان های خودمختار غیرمتمرکز (DAOs) یعنی سازمان های خودمختار غیرمتمرکز است. نکته مهم و جالب دیگر در این زمینه حق رای است که به همه حاضران داده می شود و فوق العاده است.

تا زمانی که از سود استفاده نکنید، در واقع سودی نخواهید داشت!

مانی درآمد خود را اینگونه توضیح داد: از نظر درآمد شخصی در حال حاضر معاملات سوئینگ و اسکالپینگ انجام می دهم و زمانی که آمادگی ذهنی برای معامله ندارم، پروژه های White Paper را می خوانم و بهترین پروژه ها را امتحان می کنم. دسته بندی های مختلفی پیدا می کنم. در طول مبارزات انتخاباتی.

کیشور افزود: نکته مهمی که در اینجا باید در نظر گرفت این است که تا زمانی که از سودی که به دست می آورید استفاده نکنید، در واقع سودی به دست نمی آورید! فرض کنید با 100 میلیون وارد بازار می شوید و 20 میلیون سود می کنید، یعنی تا زمانی که این پول را از بازار خارج نکنید و در زندگی خود خرج کنید، سود نمی کنید. در این مدت من نیز از سود خود برای تبلیغات شخصی استفاده کردم. من کتاب‌های جدید زیادی را به کتابخانه‌ام اضافه کرده‌ام، سخت‌افزارم را ارتقا داده‌ام و بیش از یک سال است که هیچ پولی از خانواده‌ام برای کارهای شخصی‌ام دریافت نکرده‌ام.

«نکته مهم این است که در تجارت شما شغل دارید و می توانید هر زمان که بخواهید سر کار بروید و هر زمان که بخواهید کارهای دیگری انجام دهید.

ما باید به این حادثه مثبت فکر کنیم و قدر آن را بدانیم

دکتر. امان الله قریه مقدم، جامعه شناس درباره فعالیت این گروه سنی در بازار ارزهای دیجیتال گفت: نوجوانان امروزی مدرن و نوآور هستند. نسل های پیشین از این دنیای پهناور دور مانده اند. به دلیل ارتباط ضعیف و ناآشنایی با دنیا که فضای مجازی را در اختیار آنها قرار می دهد، اما نسل نوجوان ما می تواند با دانش از فضای مجازی استفاده کند و دانش کسب کند و آن طور که در دنیای فناوری می بینیم عقب نماند. در آن زمان، مانند امروز پیشرفته بود.

وی با بیان اینکه این یک نقطه ضعف است، تصریح کرد: نه تنها منفی است، بلکه بسیار مثبت است زیرا برای این نسل شغل و درآمد ایجاد می کند. انطباق جوانان امروزی با پیشرفت دنیای مجازی ضرر محسوب نمی شود، عیب آن این است که جوانان ما مرتکب جرم می شوند در حالی که فعالیت این نسل در این زمینه موجب توسعه اقتصادی، رفع بیکاری، آرامش خاطر، کاهش می شود. طلاق و افزایش ازدواج نرخ، کاهش ضرر. اجتماعی کردن و پیشگیری از جرم البته باید در نظر داشت که در جامعه شناسی مثبت مطلق وجود ندارد و به هر حال هر اتفاقی می تواند پیامدهای منفی داشته باشد.

دکتر. قریه مقدم گفت: نسل گذشته، محافظه کاران و پیروان بدانند که جوانان امروز به سمت خودمختاری و استفاده از عقل، بصیرت و درایت خود می روند. این جامعه شناس درباره فعالیت نوجوانان در حوزه ارز دیجیتال اظهار کرد: همسویی جوانان امروزی با توسعه دنیای مجازی ضرر محسوب نمی شود، عیب آن این است که جوانان ما مرتکب جرم می شوند.

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما