هدف: پیشنهاد با بهانر نیست

[ad_1]

محمد غرضی استاندار خوزستان ده سال است که وزیر نفت و پست و تلگراف بوده و در سال های اخیر به دنبال ریاست جمهوری بوده است. و قوه مجریه از اول انقلاب و در بدنه دولت فراوان بوده است. مشخص بودن و صریح بودن در موضع و بیان دیدگاه های خود ساده و قابل درک است. در حال حاضر ایده محمدرضا باهنر از ضرورت ایجاد «جمهوری دوم» از طریق تغییر قانون اساسی انتقاد می کند و می گوید که دستیابی به چنین هدفی آسان نیست، زیرا مردم از اندیشه های سیاسی حمایت نمی کنند.

به گزارش خبرآنلاین، وی تاکید کرد: در حالی که حاکمیت بر کشور مسلط است، هیچ راه حلی در حوزه سیاسی و اقتصادی وجود ندارد.

محمد بهارزی گفت: باهنر از جبهه اصولگرایان است و خودش هم در حال حاضر به سیاست های اصولگرایان اعتراض دارد. پیشنهاد بهانر با سلف او همخوانی ندارد.»

وی در ادامه گفت: انقلاب مشروطه در یک سال اتفاق افتاد. بنابراین، تغییر در قانون اساسی یک موضوع اراده سیاسی نیست، بلکه تغییر قدرت اجتماعی است.»

و استقبال یا عدم استقبال مردم از تغییر قانون اساسی چیست؟ توضیح دهید: «در سال». بر اساس تمام حساب ها، 5 درصد از جمعیت، کنترل سیستم را در دست داشتند و به آن رای مثبت دادند. از آن سال‌ها تاکنون، اما با گذشت زمان و برگزاری متفاوت انتخابات، از میزان مشارکت مردم در انتخابات کاسته شده است. تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری گذشته، مشارکت مردم در انتخابات به زیر 5 درصد رسید و حتی پدیده حوزه های انفرادی را هم تجربه کرده ایم و به چشم خود دیده ایم.

ابن عقیل سیاسی ادامه داد: بنابراین تصمیم جریان ها و علمای سیاسی که آقای باهنر و آقای روحانی هستند، در جامعه و برهمنی ها تاثیر چندانی ندارد.

هدف این است که تاکید شود اگر رهبری اجازه ندهند تغییر قانون اساسی صورت گیرد، هیچ تضمینی برای همراهی روند اجتماعی با این تغییر وجود ندارد. در انتخابات گذشته همه مسئولان ارشد نظام بسیار گشاده رویی داشتند و بر لزوم حضور در انتخابات اصرار داشتند، اما روند استقبال اجتماعی آنقدر پیش نرفت و رکورد مشارکت منفی مردم در انتخابات را داشتیم. ایده تغییر قانون اساسی از منظر سیاسی نیز همین سرنوشت را خواهد داشت و نمی تواند حمایت مردم را ایجاد کند.»

وی گفت: دشمن واقعی مردم ایران، آمریکا، انگلیس، روسیه و چین نیستند. اگر رانت خنتر بر دولت مسلط شود، جریان های اجتماعی نیز با حاکمیت همراه خواهند بود. اما اگر این اتفاق نیفتد، وضعیت همچنان رو به وخامت خواهد بود و ما شاهد هیچ بهبودی در وضعیت نخواهیم بود.»

این نیت ادامه داد: اگر ارگان ها و نهادهای خاص و نهادهای مختلف به این نکته توجه کنند که حقوق عمومی مردم بر حقوق و منافع آنان است، در این صورت تغییرات زیرساختی در ایران صورت می گیرد و در غیر این صورت ایجاد می شود. هیچ تغییر مثبتی وجود نداشته باشد.” “آنها نمی خواهند به کشور بروند و می خواهند بر امور مردم مسلط شوند.”

این فعال سیاسی تاکید کرد: «زمان وضعیت معنوی دلار» اجرا شد، اما بیشتر آن به دست غذاخوری ها رسید و قیمت دلار نیز به 4 هزار تومان رسید. در سایر نقاط جهان نیز وضعیت مشابه است.»

وی ادامه داد: اگر تحریم ها تحمل شود و بتوانیم میلیاردها دلار نفت بفروشیم، اما نگرش فعلی پایدار باشد، وضعیت بهتر نمی شود، تا زمانی که کرانت خوران بر کشور مسلط باشد، هیچ مانع سیاسی در منطقه وجود ندارد. وی گفت: از نظر اقتصادی، ایران نمی‌خواهد با چالش‌های اساسی مواجه شود.

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما