هزینه اقامت نوروزی با قیمت مناسب در شهرهای توریستی چقدر است؟

[ad_1]

در رفتن– قیمت هتل ها در تعطیلات نوروزی سر به فلک کشیده است. به عنوان مثال در اصفهان در یک هتل یک ستاره در این شهر، این رقم برای اتاق های یک نفره حدود 600 هزار تومان تخمین زده می شود که دو برابر امروز 6 اسفند خواهد بود. هزینه های هتل در تعطیلات نوروز و سایر شهرهای توریستی ایران می تواند وحشتناک باشد و به عنوان مثال یک اتاق در جزیره کش می تواند شبی ۱۱ میلیون تومان هزینه داشته باشد. این ارقام شگفت انگیز از مسافران هتل ها، آپارتمان ها، اقامتگاه های بوم گردی و استراحتگاه های سنتی استقبال کرده اند.

به گزارش فرارو، بررسی ها نشان می دهد در اصفهان، شیراز، یزد و مشهد با بودجه 200 تا 300 هزار تومانی امکان راه اندازی و رزرو هتل و اقامتگاه بوم گردی برای تعطیلات نوروزی وجود دارد.

اقامتگاه ارزان در اصفهان

هزینه یک شب اقامت در هتل وین که ستاره محسوب می شود در شب عید حداقل 570 هزار تومان است. این رقم نسبت به روزهای اول اسفند 300 هزار تومان بیشتر است، اما اگر می خواهید با قیمت های کمتر در اصفهان بمانید، باید سراغ گزینه هایی مانند بوم گردی، اقامتگاه های سنتی و … بروید. مثلاً یک شب خواب در اقامتگاه های بومگردی شهر، شبی 230 هزار تومان است و با 250 هزار تومان می توانید یک اتاق یک نفره در اقامتگاه سنتی دیگری رزرو کنید.

امکانات این اتاق ها محدود به یخچال و چیلر است، اما اگر به اتاق هایی که دارای تلویزیون اختصاصی و سرویس های بهداشتی در این اقامتگاه ها هستند دست بزنید، هزینه های شما تا حدود 380 هزار تومان افزایش می یابد. در این مهمانسرا شهری با 300 هزار تومان می توانید اتاق های دونفره و سه تخته را برای تعطیلات عید با امکاناتی مانند یخچال، تلویزیون و سیستم گرمایشی رزرو کنید.

کمترین هزینه اسکان نوروزی در اصفهان

نوع اقامتگاه

ممکن ها

اقامت شبانه

اکو لج

یخچال و چیلر

230 هزار تومان

اقامتگاه سنتی

یخچال و چیلر

250 هزار تومان

اکو لج

یخچال، چیلر، تلویزیون و توالت فرنگی

380 هزار تومان

مهمان خانه

یخچال، تلویزیون، سیستم گرمایشی

300 هزار تومان

اقامتگاه ارزان در مشهد

هزینه اقامت در هتل های پنج ستاره مشهد برای عید از 1050000 تومان است اما با کمتر از 100000 تومان می توانید گزینه های اقتصادی شهر را تجربه کنید. تنوع اقامتی در مشهد نسبت به شهرهای شمال، جنوب و اصفهان کمتر است و هتل آپارتمان ها یکی از معدود گزینه های موجود در این شهر هستند که از نظر اقتصادی جایگزین هتل هستند. به عنوان مثال اقامت در هتل آپارتمان های شهری و سوئیت های یک تخته آنها با کمتر از 100 هزار تومان امکان پذیر است. هتل آپارتمان تک ستاره این شهر برای اولین روز روز سوئیت یک نفره خود را 50 هزار تومان در نظر گرفته است که مطمئناً خبری از خواب و صبحانه نیست.

با 200 هزار تومان سوئیت های یک نفره در دیگر هتل آپارتمان های شهر پیدا می شود. با توجه به عکس های هتل، تلویزیون، توالت ایرانی و یخچال امکاناتی است که در این سوئیت ها به چشم می خورد و اگر بخواهید سوئیت سه نفره را انتخاب کنید شبی تا 250 هزار تومان هزینه دارد. اگر بودجه را به 300 هزار تومان افزایش دهید، می توانید سوئیت هایی را انتخاب کنید که امکان اینترنت در اتاق دارند.

کمترین هزینه اقامت نوروزی در مشهد

نوع اقامتگاه

ممکن ها

هزینه یک شب اقامت

هتل

بدون تخت و صبحانه.

50000 تومان

هتل آپارتمان (یک نفره)

تلویزیون، حمام و یخچال ایرانی

200 هزار تومان

هتل آپارتمان (سه تخته)

تلویزیون، حمام و یخچال ایرانی

250 هزار تومان

هتل آپارتمان (سه تخته)

تلویزیون، حمام و یخچال ایرانی

300 هزار تومان

اقامتگاه ارزان در شیراز

هتل های پنج ستاره شیراز برای اتاق دو نفره خود در عید حدود 2 میلیون تومان می گیرند. این مبلغی است که هتل های چمران و هما در روزهای اول اردیبهشت دریافت کرده اند، اما در اقامتگاه های سنتی این شهر می توانید با حدود 300 هزار تومان اتاق یک نفره رزرو کنید. قیمت اتاق دو تخته بدون صبحانه در اقامتگاه سنتی در شیراز 335000 تومان عنوان شده است که علاوه بر تلویزیون و یخچال، اینترنت داخل اتاق نیز از امکانات آن است. اتاق های دو تخته در اکو لجز با 250000 تومان قابل رزرو می باشد. صبحانه گنجانده شده است، اما حمام و توالت مشترک هستند. نکته جالب در مورد یکی از این اقامتگاه ها این است که رزرو اتاق نزدیک حیاط اصلی 80 هزار تومان هزینه بیشتری دارد. اتاق‌های مهمان در شیراز از 200 تا 250 هزار تومان می‌توانند اتاق‌های دو تخته دریافت کنند که این رقم برای اتاق‌های یک تخته به 230 هزار تومان و برای اتاق‌های سه تخته به 300 هزار تومان افزایش می‌یابد. تلویزیون نامحدود و اینترنت در اتاق از امکانات این مهمانسرا نوشته شده است.

کمترین هزینه اقامت نوروزی در شیراز

نوع اقامتگاه

ممکن ها

اقامت شبانه

اقامتگاه معمولی (دو نفره)

تلویزیون و یخچال داخل اتاق، دسترسی به اینترنت

335 هزار تومان

اقامتگاه بوم گردی (دو نفره)

صبحانه، حمام و توالت مشترک

250 هزار تومان

مهمان خانه

تلویزیون و اینترنت نامحدود

200 هزار تومان

اقامتگاه ارزان در یزد

هزینه اقامت در یزد در ایام عید حداقل 150 تا 200 هزار تومان است. این رقم شامل اقامتگاه های سنتی یک اتاق، اقامتگاه های بوم گردی و مهمانخانه ها می شود. مسافران برخی از اقامتگاه های بومگردی شیراز در تعطیلات نوروزی این مبلغ را برای اتاق های یک تخته با امکاناتی مانند مبلمان، حمام و یخچال می پردازند و این قیمت برای مثال برای اتاق های یک تخته تا 350 هزار تومان می رسد. قیمت اتاق یک تخته در اقامتگاه های سنتی حداقل 270000 تومان است و این عدد برای اتاق های دو تخته به 335000 تومان افزایش می یابد. علاوه بر تلویزیون، یخچال و مبلمان، اینترنت داخل اتاق را نیز باید از جمله امکانات این اتاق دانست. مهمانسرا را می توان یکی دیگر از گزینه های ارزان برای سفر به یزد در ایام عید دانست. سوئیت های سه نفره در مهمانسرا در یزد 250 هزار تومان و سوئیت های دو نفره 180 هزار تومان قیمت دارند و تلویزیون، مبلمان و یخچال از امکاناتی است که برای این سوئیت ها در نظر گرفته شده است.

کمترین هزینه اقامت نوروزی در شیراز

نوع اقامتگاه

ممکن ها

اقامت شبانه

اقامتگاه بوم گردی (تفرد)

مبلمان، حمام و یخچال

200 هزار تومان

اقامتگاه سنتی

اینترنت در اتاق، حمام و یخچال

270 هزار تومان

مهمانسرا (مجرد)

تلویزیون، مبلمان و یخچال

180 هزار تومان

اقامت ارزان در نقد و قشم

هزینه یک شب اقامت در هتل های پنج ستاره کش می تواند بیش از 10 میلیون تومان باشد. ارقامی که هتل تورنج کش دریافت می کند از شبی 11 میلیون تومان شروع می شود و حداقل 1.5 میلیون تومان در عید نوروز در سایر هتل های چهار ستاره و سه ستاره جزیره خرج می کند. با این حال می توانید در ایام عید با کمتر از 1 میلیون تومان آپارتمان و سوئیت در جزیره اجاره کنید. گزینه هایی که به اختصار به معرفی آن می پردازیم تلویزیون، مبلمان و یخچال هتل می باشد که برای این سوئیت در عید نوروز 680000 تومان دریافت می شود. همچنین کمترین قیمت اقامت در هتل های قشم در تعطیلات نوروزی 700 هزار و 800 هزار تومان است. این پول برای اتاق های هتل های سه ستاره مثل مارینا و بهشت ​​دریافت می شود، اما اگر به هتل آپارتمان های جزیره بروید اتاق هایی با قیمت 350 هزار تومان در انتظار شما هستند. تلویزیون، یخچال، مبلمان، اینترنت نامحدود در اتاق و … برخی از امکانات این اتاق ها نوشته شده است.

کمترین هزینه اسکان نوروزی در نقد و قشم

نوع اقامتگاه

ممکن ها

هزینه یک شب اقامت

سوئیت (نقدی)

تلویزیون و مبلمان و یخچال هتل

680 هزار تومان

هتل آپارتمان (قیشم)

تلویزیون داخل اتاق، یخچال، مبلمان، اینترنت نامحدود

350 هزار تومان

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما