هزینه سفر به کیش دو برابر سفر به ترکیه است!

[ad_1]

امروزه صنعت گردشگری و بحث بر سر ارزش لیر و اقتصاد ترکیه در حال رونق است. یک انتهای این تور مردم ایران هستند که ترکیه برای جذب آنها حساب کرده است. اکنون ایرانیان در تور زمینی و با حدود 1.3 میلیون تومان می توانند چند روز در وان ترکیه بمانند.

به گزارش تجارت نیوز، یک میلیون بدهید، بروید ترکیه و چند شب آنجا بمانید. به گفته کارشناسان گردشگری، هزینه های ارزان سفر و اقامت، ترکیه برای جذب گردشگر از آن استفاده می کند.

حتی کرونا هم نتوانست مانع رفتن ایرانی ها به ترکیه شود. سویه جدیدی از ویروس به نام Omicron در ترکیه شناسایی شده است، اما این کشور همچنان مقصد بسیاری از مسافران ایرانی است.

اگرچه چشم انداز اقتصادی ترکیه توسط برخی آژانس های رتبه بندی اعتباری منفی ارزیابی شده است، اما گردشگری این کشور همچنان در حال رونق است.

از نکات قابل توجه این تور می توان به استقبال مردم ایران از ترکیه با رویدادهای ویژه بیشتر شد. رویدادهایی از “جمعه سیاه” تا خوانندگان و کنسرت های ولنتاین. بر اساس آمار گمرک ایران در هفت ماه گذشته حدود 3 میلیون و 950 هزار مسافر و گردشگر از مرز ایران با ترکیه عبور کرده اند.

با 650 هزار تومان برو ترکیه!

با نزدیک شدن به شب یلدا و البته سال نو، موج ایرانیان به سمت ترکیه از سر گرفته شده است. همه اینها فرصتی برای ترکیه برای جذب گردشگران ایرانی است. اکنون با تور زمینی می توانید در یک هتل سه یا چهار ستاره متوسط ​​اقامت کنید و با پرداخت حدود 10 هزار و 300 هزار تومان به ترکیه بروید.

مدیر فروش تورهای یک آژانس مسافرتی می گوید: زمین و وانت از تهران 650 هزار تومان است، برای سه شب اقامت در هتل باید 700 هزار تومان بپردازید، ما سه شب اقامت داریم و حدود دو روز رفت و آمد می کنیم.

مدیر تور یکی دیگر از آژانس های مسافرتی نیز می گوید: برای شب یلدا یک تور زمینی دو شب و سه روزه با هتل سه ستاره وان ترکیه حدود یک میلیون تومان هزینه دارد. حرکت از خوی برای این تور در آذربایجان غربی بود. اگر اصالتاً مسافران تهرانی باشند، هزینه این تور به 10 هزار و 400 هزار تومان خواهد رسید.»

او گفت: «هتل‌های ترکیه نرخ‌ها را برای ژانویه و سال جدید افزایش می‌دهند. این پیاده روی از 3 ژانویه آغاز می شود و تا 17 ژانویه ادامه دارد. یک لک 750000 تومان از سوم دی ماه به مدت دو شب و سه روز اقامت در هتل های سه ستاره. “چهار روز طول می کشد تا برگردیم.”

هزینه سفر به کیش دو برابر سفر به ترکیه است!

اما اگر فردی بخواهد دو شب و سه روز به کیش برود باید هزینه بیشتری بپردازد. یکی از اپراتورهای هواپیمایی می گوید: همه تورهای کیش با پرواز تور است. رفت و برگشت برای دو شب اقامت و هتل سه ستاره 3 میلیون و 400 هزار تومان می شد.

هزینه بازگشت به کیش بدون رزرو هتل از حدود 630000 تومان تا 1.3 میلیون تومان و بیشتر است.

ایرانی ها مطلوب ترین مشتریان ترکیه هستند

فاروق میرشاه زاده، کارشناس توسعه گردشگری و مشاور کیفیت تاسیسات گردشگری گفت: ایرانی ها مطلوب ترین مشتریان ترکیه هستند. دومین مصرف کننده ترکیه روسیه و پس از آن کشورهای اروپایی است.

یونس یوکسل، رئیس اتحادیه هتل داران وان ترکیه به سی ان ان ترکیه گفت: در حال حاضر ظرفیت رزرو هتل های این شهر توسط گردشگران ایرانی به 100 درصد رسیده است. البته، این بدان معناست که با کاهش ارزش پول شما، گردشگران بیشتری به اینجا خواهند آمد. فکرش را بکنید، آنها می توانند با 10 دلار در هتل اقامت کنند و با 2 دلار غذا بخورند.

میر شاهزاده می گوید: ده سال پیش شهر وان ترکیه تنها یک گذرگاه مسافران بود اما اکنون به یک مقصد گردشگری تبدیل شده است.

چرا ایرانی ها به ترکیه می روند؟

یک کارشناس توسعه گردشگری گفت: کاهش ارزش لیر و وضعیت اقتصاد ترکیه تنها دلیل سفر ایرانیان نیست. مردم به دنبال نشاط و شادابی هستند. ترکیه نزدیک ترین و ارزان ترین مقصدی است که می تواند الهام بخش مردم باشد و همچنین نزدیکی فرهنگی با ایران دارد.

وی ادامه می دهد: ایران با وجود توانایی بالایی که در جلوگیری از عبور ارز از کشور دارد، در زمینه ایجاد آگاهی در جامعه کار درستی انجام نداده است و کشورهای همسایه به ویژه ترکیه پیروزی های بزرگی کسب کرده اند.

میر شاهزاده می‌گوید: «ترکیه یارانه‌های زیادی در بخش گردشگری به گردشگران ارائه می‌کند.» مثلاً اقامت در هتل‌های چهار ستاره ترکیه گاهی حدود ۱۳۰ هزار تومان هزینه دارد.

این در حالی است که یک شب اقامت در هتل چهار ستاره تهران از 400 هزار تومان تا 10 میلیون تومان هزینه دارد.

او می گوید: «در چنین سناریویی، گردشگران مکان های ارزان تر، رایگان و مرفه تر را ترجیح می دهند. از سوی دیگر خوانندگان نیز از این فرصت استفاده می کنند و کنسرت های مختلفی را در این کشور برگزار می کنند.»

وجود اقتصادی ترکیه در گردشگری

یک کارشناس توسعه گردشگری گفت: ترکیه بیشتر در اوقات فراغت خارج از هتل ها سرمایه گذاری کرده است. این شرکت در بازارهای پرسود مانند مواد غذایی و کالاها فعالیت می کند.»

میر شاهزاده با بیان اینکه موجودیت اقتصادی ترکیه در گردشگری است، ادامه می دهد: به همین دلیل دولت ترکیه یارانه های زیادی در حوزه گردشگری ارائه می دهد و تمام تلاشش این است که گردشگران را به ترکیه بیاورد.

وی در پایان گفت: ترکیه برنامه هایی برای جذب گردشگران از سراسر جهان دارد. از گردشگران ایرانی گرفته تا روس ها و اروپایی ها، هر کشوری یک شهر مقصد برای گردشگری دارد. برای مثال اروپایی ها آلانیا و آنتالیا را ترجیح می دهند، اما ایرانی ها بیشتر به بازارهایی که استانبول را انتخاب می کنند، علاقه مند هستند.

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما