همه عوض شدند جز بشار!

[ad_1]

روزنامه اعتماد: پرسپولیس در سال های اخیر به خصوص در فصل جاری تعدادی از بازیکنان خود را از دست داده است. از طرفی باشگاه بازیکنان خوبی را نیز به خدمت گرفته است که می توانند جای خالی ستاره های سابق را پر کنند. همه ستارگان برای هر تیمی مهم هستند، اما تغییر برخی بازیکنان بسیار سخت است و به همین دلیل ارزش آنها افزایش می یابد. علیرضا بیرانوند اولین بازیکنی بود که اواسط فصل گذشته پرسپولیس را ترک کرد. دروازه بان تیم ملی راهی آنتورپ بلژیک شد.

جانشین او، رادشویچ سنگین، عملکرد ضعیفی نداشت و اگر گل دوم استقلال در دربی جام حذفی نبود، می توانست به عنوان جانشین کامل او منصوب شود. پرسپولیس در تعطیلات حامد لک را به خدمت گرفت. لیک در لیگ قهرمانان اروپا خوش درخشیده و تاکنون در 5 بازی لیگ تنها یک گل به ثمر رسانده و بیرانوند را به کلی فراموش کرده است.

در پایان تابستان و مرحله غرب لیگ قهرمانان، چهار بازیکن دیگر پرسپولیس به جمع دیگر تیم ها پیوستند. مهدی ترابی، علی علیپور، محمد نادری و شجاع خلیل زاده. امیر روستایی، کریستین اوساگونا و محسن ربیع خواه سه بازیکن دیگر پرسپولیس بودند که از جمع سرخپوشان جدا شدند اما آنقدر تاثیرگذار نبودند که جای خالی آنها را پر کنند.

روی کاغذ، احسان پهیلوان جایگزین مهدی ترابی شد. اما در داخل زمین و با ایده یحیی گل محمدی، ترابی از وحید امیری خواست تا با کمک یک کشتی گیر، بازیکنی را که در فصل گذشته بیشترین گل را برای قرمزها به ثمر رسانده، جایگزین کند. در لیگ قهرمانان آسیا امیری و پهلوان آنقدر خوب بودند که ترابی دیده نشد. بعد از ترابی نوبت به علیپور رسید. آقای گلسرخا با عیسی آل کثیر در لیگ پرتغال در صدر خط حمله این تیم قرار گرفت. بعد از دو بازی موتور گل عیسی روشن شد.

او در مرحله گروهی و حذفی لیگ قهرمانان 4 گل برای پرسپولیس به ثمر رساند. اگر محرومیت شش ماهه عجیب و غریبش نبود، عیسی می توانست دوباره در فینال کنفرانس غرب و فینال لیگ قهرمانان آسیا گلزنی کند. به هر حال این مهاجم آنقدر خوب کار کرد که هیچکس دلتنگ علیپور نشد. علیپوری که حالا برای بازی قطعی در پرتغال به سر می برد. وقتی سعید آقایی جذب شد، پرسپولیس محمد نادری را داشت. محمد انصاری نیز از مصدومیت طولانی مدت خود رو به بهبود است. همین ترافیک بود که باعث شد یحیی انصاری را طرد کند.

انتقال نادری به تیم رقیب یحیی مانع از اعلام مازاد انصاری شد. با این حال، سرمربی قرمزها چندان درگیر نبود زیرا یک مدافع چپ کامل به تیم او پیوسته بود. سعید آقایی که سابقه دعوت به تیم ملی در دوران کیروس را در کارنامه دارد، در پرسپولیس به خصوص در بازی های لیگ قهرمانان به قدری خوب عمل کرده که همه می فهمند آقایی گزینه اول یحیی برای فصل آینده است. شاید همین انگیزه نادری بود تا در فینال آسیا و قهرمان فصل گذشته بماند و به جایی برود که می توانست بیشتر بازی کند.

در بین بازیکنان جامانده پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی، شجاع خلیل زاده تنها بازیکنی بود که جذب نشد. در عوض سیدجلال حسین به تیمش بازگشت. عملکرد تدافعی پرسپولیس در دوران پس از ریکاوری منجر به 5 بازی و 3 گل شده که همگی در ابتدای بازی (دو پنالتی در فینال لیگ قهرمانان آسیا و یک گل به نساجی) بوده است. یعنی عدم شجاعت مشکلی برای تیم ایجاد نکرده است. بشار رسن آخرین بازیکنی بود که پس از فینال لیگ قهرمانان آسیا از پرسپولیس جدا شد و به تهران بازنگشت. بشار در حال حاضر تنها بازیکنی است که تعویض نشده است.

بشار در پرسپولیس فعلی بازیکنی برای پر کردن جای خالی ندارد. این مشکل حتی در حمل و نقل زمستانی نیز از بین نمی رود. حتی یک بازیکن ایرانی با کیفیت بشار در لیگ برتر وجود ندارد. جذب بازیکن خارجی نیز ممنوع است. به این ترتیب می توان گفت مهم ترین بازیکنی که پرسپولیس در سال گذشته از دست داد، هافبک عراقی این تیم بود.

او در دو دربی متوالی دو گل به ثمر رساند و یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان پرسپولیس در خط هافبک بود. فردی که نامش در لیست توپ طلای امسال آسیاست. مشکل اکثر تیم های ایرانی کمبود بازیساز و برنامه ریز حمله و بازیکن ریتم است. تیم ملی ما هم گرفتار این مشکل است. اما دو هفته پیش پرسپولیس بازیکنی داشت که این خلاء را پر کرد و حالا آن را از دست داده است.

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما