همکاری سونی و هوندا برای ساخت خودروهای برقی

[ad_1]

در رفتنسونی و هوندا در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک شرکت جدید برای طراحی خودروهای الکتریکی هستند. سرمایه گذاری هنوز نهایی نشده است اما دو شرکت تفاهم نامه امضا کرده اند. انتظار می‌رود این شرکت جدید که هنوز نامش مشخص نشده است، در سال جاری راه‌اندازی شود و فروش اولین خودروهای الکتریکی این دو شرکت برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است.

به گفته فرارو، هوندا اولین مدل را توسعه خواهد داد، سونی پلت فرم خدمات حمل و نقل را خواهد ساخت و شرکت جدید خودروها را طراحی، تولید و به فروش خواهد رساند. نتیجه ترکیبی از تخصص هوندا در تولید و بازاریابی و توانایی های سونی در زمینه حسگرهای تصویر، مخابرات و سرگرمی خواهد بود.

کنیچیرو یوشیدا، مدیرعامل سونی در بیانیه‌ای گفت: هدف سونی پر کردن جهان با احساسات از طریق قدرت خلاقیت و فناوری است. هوندا طی سال‌ها تجربه و موفقیت زیادی در صنعت خودرو به دست آورده و همچنان در این زمینه به رشد خود ادامه می‌دهد. از طریق این مشارکت، هدف ما تبدیل تحرک به فضای احساسی و ترکیب تحرک با ایمنی، سرگرمی و سازگاری است.

سونی

توشیهیرو شاید، مدیرعامل هوندا گفت: «شرکت جدید در خط مقدم نوآوری، تکامل و تحرک در سراسر جهان خواهد بود و رویکردی گسترده و پرشور برای خلق ارزش‌هایی که فراتر از انتظارات مشتری است، اتخاذ می‌کند. ما این کار را با استفاده از فناوری و دانش پیشرفته هوندا انجام خواهیم داد و دارایی های فنی هر دو شرکت را با مسائل زیست محیطی و ایمنی هماهنگ خواهیم کرد. اگرچه سونی و هوندا شباهت های تاریخی و فرهنگی زیادی دارند، اما حوزه های تخصصی ما بسیار متفاوت است. من متقاعد شده‌ام که این اتحاد نقاط قوت دو شرکت ما را گرد هم می‌آورد و فرصت‌های زیادی برای رشد فراهم می‌کند.»

سونی مدتی است که قصد خود را برای ورود به دنیای خودرو اعلام کرده است، اما این اولین قدم ملموس سونی در صنعت خودروسازی است. سونی در CES 2020 از یک خودروی مفهومی الکتریکی به نام Vision-S و در CES 2022 یا Modifications از Vision-S 02 رونمایی کرد. در آن زمان سونی اعلام کرد که قصد دارد تا بهار سال 2022 شرکتی به نام Sony Mobility راه اندازی کند. به نظر می رسد که همکاری جدید بین سونی و هوندا این ایده را مورد بحث قرار داده است.

منبع: theverge

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما