واکنش به سفر حسن روحانی رهبر معظم انقلاب

[ad_1]

در رفتن دیدار حسن روحانی رهبر معظم انقلاب واکنش های متفاوتی را در پی داشت. اصلاح طلبان معتقدند این نشست پیام روشنی به مخالفان رئیس جمهور یازدهم و دوازدهم خواهد داد. اما اصولگرایان موافق نیستند. وی می گوید رهبر انقلاب می تواند با هرکسی در داخل و خارج از نظام دیدار کند پس نباید دنبال پیام بود.

به گزارش فرارو، ماجرا از آنجا شروع شد که محمد مهاجری، فعال سیاسی و رسانه رادیکال، در توییتی مبنی بر ملاقات حسن روحانی با مقام معظم رهبری نوشت. پس از آن جواد امام نیز این دیدار را تایید و اعلام کرد که این دیدار چند هفته پیش برگزار شده است.

وی با بیان اینکه آقای روحانی در گزارش خود به دوستان خود از دیدار و گفتگو با رهبری ابراز خرسندی کرده است.

اما برخی از فعالان رسانه ای و سیاسی نیز برگزاری این نشست را رد کردند. محمود واعظی در نهایت با تایید مبهم این بازدید نوشت: هر آنچه از زمان دیدار با رئیس جمهور سابق در رسانه ها و فضای مجازی منتشر شده، گمانه زنی های سیاسی و اصحاب رسانه است.

دو طرف به سفر حسن روحانی رهبر معظم انقلاب واکنش نشان دادند

با این حال، تأیید و انکار در مواجهه با واکنش ها چندان مهم به نظر نمی رسد. در مهمترین پاسخ روزنامه جوان هیچ پیامی در جلسه خوانده نشد. این روزنامه بر این باور بود که چنین جلساتی به خودی خود برای سیاستمداران فضیلت یا جایگاه و مصونیت ایجاد نمی کند.

روزنامه جوان بعداً تأکید کرد که مالک اشتر، عمار یاسر، محمد بن ابی بکر، اشعث بن قیس، ابوموسی عشری و حتی معاویه و عمار العاص چندین بار با امیرالمؤمنین ملاقات کرده اند. . نزدیکان روحانی و برخی از فعالان سیاسی اصلاح طلب واکنش تحریک آمیزی داشتند.

متعاقباً روزنامه تندرو فرهیختگان با این استدلال که دیدار حسن روحانی با رهبر معظم انقلاب تلاشی ناموفق برای بازسازی تصویر خود در ذهن اطرافیانش بود، به این موضوع توجه کرد.

البته سایت رجا نیوز نیز در گزارشی با همین موضوع نظر روزنامه فرهیختگان را تایید کرده است.

به نوشته روزنامه شرق، از سوی دیگر، این نشست پیامی روشن برای مخالفان حسن روحانی دارد. در گزارش روزنامه تاکید شده است که اگر رهبر معظم انقلاب نخواهند به طور کلی ملاقات کنند، نمی توانند ملاقات کنند. بنابراین جلسه اخیر می تواند نگاه اصولگرایان به روحانی را تغییر دهد.

به گزارش روزنامه شرق، حسن روحانی اکنون می تواند در مقابل اتهامات مختلف علیه دولتش دفاعی همه جانبه داشته باشد. علاوه بر این می تواند در یک چارچوب منطقی به فعالیت سیاسی ادامه دهد.

در پی این گزارش، خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی برای پاسخگویی صریح به این گزارش به سراغ مهدی فضلی از اعضای دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب رفت.

فضلی گفت: دیدار حسن روحانی با رهبر معظم انقلاب به درخواست رئیس جمهور سابق و پیگیری های مکرر ایشان صورت گرفت. از سوی دیگر دیدار دولتمردان سابق با مقام معظم رهبری مصداق است و بحث جدیدی نیست.

[ad_2]

Emerson Brooks

گورو تلویزیون. حل کننده مشکل علاقه مندان به وب. ماون مسافرتی بی عذرخواهی تنظیم کننده.

تماس با ما