(ویدئو) لهستان بهشت کبوتر

[ad_1]

لهستان بزرگترین جامعه پرورش کبوتر در اروپا را دارد، اما در پرورش پرندگان با ارزش از سایر کشورها عقب است.

میخائیل تریچیک با باز کردن یکی از قفس های کبوتر خود، با افتخار پرواز بیش از 70 کبوتر را در میان مزارع پوشیده از برف در شرق لهستان تماشا می کند.

این کبوترباز 42 ساله که علاقه به پرورش پرندگان را از پدر و پدربزرگش به ارث برده است، گفت: پرندگان من ورزشکار هستند.

تریچیک گفت که چند سال پیش، پس از بازنشستگی از ارتش، او و یکی از دوستانش کبوترهای بلژیکی با نژادهای معتبر خریدند و هزاران یورو از جمله 11000 یورو (12400 دلار) فقط برای پرندگان سرمایه گذاری کردند. برای نسلی به نام پورشه 911. .

کبوترخانه بخشی از چشم انداز لهستان است، به ویژه در منطقه معدن سیلزی، جایی که پرورش کبوتر ریشه های تاریخی دارد.

پس از استقلال مجدد لهستان در سال 1918، استفاده، پرورش و مسابقه کبوترها به دلیل اهمیت استراتژیک توانایی پرندگان برای حمل ارتباطات از وزارت امور نظامی در اولویت قرار گرفت.

نازی ها بلافاصله پس از اشغال لهستان در سال 1939، پرورش کبوتر را ممنوع کردند و علاقه مندان پس از جنگ مجبور شدند همه چیز را از نو شروع کنند.

کریستوف کرولر، رئیس انجمن طیور لهستان گفت: “با بیش از 40000 عضو، ما بزرگترین سازمان در نوع خود در اروپا هستیم که بیش از 100 سال پیش تأسیس شده است.” فرانسه و بلژیک – جایی که کبوترها ریشه های عمیقی دارند – بر اساس انجمن هایشان به ترتیب 11000 و 13000 پرورش دهنده دارند.

کولار گفت: “ما بیشترین جوایز را در مسابقات بین المللی به خانه می بریم.”

در مسابقات، کبوترها مانند ورزشکاران جهان در المپیک در یک مکان جمع نمی شوند. در عوض، هر کشوری میزبان مسابقات محلی خود است که در آن کبوترها به حلقه های الکترونیکی برای ثبت زمان پرواز خود مجهز شده اند. نتایج برای همه کشورها با استفاده از ضرایبی محاسبه می شود که به طور خاص تعداد کبوترهای شرکت کننده را در نظر می گیرد.

زبیگنیو اولکسیاک، پرورش دهنده کهنه کار می گوید بهترین کبوترها می توانند تا 6000 زلوتی (1300 یورو) در بازار لهستان بفروشند. با این حال، در اروپای غربی، قیمت ها از حدود 200 یورو شروع می شود، اما مانند کبوتر بلژیکی آرماندو، که در سال 2019 به قیمت 1.25 میلیون یورو در حراج فروخته شد، ممکن است افزایش یابد.

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

(ویدئو)

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما