پروستات شایع ترین تومور خوش خیم در مردان است.

[ad_1]

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل، پروستات را شایع ترین تومور خوش خیم در مردان عنوان کرد و گفت: وزن مناسب، رژیم غذایی مناسب و افزایش تحرک خطر ابتلا به این عارضه را کاهش می دهد.

به گزارش ایسنا؛ عماد الدین معادی گفت: پروستات شایع ترین تومور خوش خیم در مردان است که در مردان بالای 40 و 50 سال شایع تر است و هر چه سن افراد بالاتر باشد احتمال بروز آن بیشتر می شود. متخصص اورولوژی گفت. .

وی گفت: در بیماری پروستات فرد به تدریج علائم ادراری مانند تنگی ادرار، انسداد جریان ادرار، سوزش، وجود خون در ادرار، عفونت ادراری و تکرر ادرار را بروز می دهد.

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل اذعان کرد که بزرگ شدن خوش خیم پروستات وضعیتی است که در آن غده پروستات بزرگ می شود، اما بزرگ شدن پروستات ناشی از سرطان پروستات نیست.

علت دقیق این بیماری مشخص نیست، اما تصور می‌شود که این یک فرآیند پیری است که در آن سلول‌ها معمولاً در تمام قسمت‌های بدن می‌میرند و در عوض بسیاری از سلول‌های دیگر پخش می‌شوند و اینها بین این دو حالت تعادل وجود دارد. اما در مورد بزرگ شدن پروستات، تکثیر سلول ها با سرعت مرگ سلولی افزایش می یابد که منجر به این عارضه می شود.

هیپرپلازی خفیف پروستات، مانند سرطان پروستات، در جوامع غربی بیشتر از جوامع شرقی به دلیل رژیم غذایی و سبک زندگی شایع است و به طور کلی احتمال وزن سالم، رژیم گیاهخواری و تحرک بیشتر است. بروز را کاهش می دهد. از این پیچیدگی

وی گفت: تشخیص این بیماری بر اساس شرح حال و معاینه و در برخی موارد با استفاده از روش های آزمایشگاهی و تصویربرداری امکان پذیر است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: برای درمان این بیماری نیازی به درمان خاصی نیست، در مواردی که علائم خفیف باشد اما در مواردی که علائم شدید باشد از دارو استفاده می شود و زمانی که دارو جواب نمی دهد بیماری یا عوارضی مانند نارسایی کلیه، در صورت بروز عفونت های مکرر، لخته شدن مکرر خون و بی اختیاری ادرار، باید جراحی انجام شود.

عمادی گفت: جراحی برای بیماری پروستات با جراحی سرطان پروستات متفاوت است، در جراحی بزرگ پروستات تنها قسمت مرکزی پروستات به صورت عمل باز یا آندوسکوپی برداشته می شود که مناسب ترین تکنیک آندوسکوپی است.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما