پشت صحنه فایل صوتی جنجالی مزدک میرزایی

[ad_1]

غلامرضا رفیع، مشاور حقوقی سابق فدراسیون فوتبال، یکی از پر سر و صداترین چهره های هفته های اخیر است. مخالفان عزیزی خادم او را به توحید متهم می کنند و غلامرضا رفیع نیز بارها از سوی اعضای هیئت مدیره در انتقاد از رئیس فدراسیون فوتبال مطرح شده است.

به گزارش شرق، بسیاری از اتهامات مطرح شده از سوی اعضای هیئت مدیره علیه رئیس فدراسیون فوتبال به اقدامات غلامرضا رفیع مربوط می شود. مشاور حقوقی که در پی برکناری موقت عزیزی خادم از سمت خود استعفا داد و از فدراسیون جدا شد. با این حال همچنان ابهاماتی در خصوص عملکرد مشاور حقوقی وجود دارد که پاسخ چندانی نداشته است. در واقع، غلامرضا رفیع اخیراً با دو اتهام بزرگ از سوی مخالفان عزیزی خادم مواجه شده است. اول اینکه خودسرانه و بدون اطلاع اعضای هیئت مدیره در مورد مواد انجمن نوشته است و دوم اینکه نظارت او در فایل صوتی گیر کرده است که برنامه «مزدک میرزایی» جزئیات مربوط به پست را از آن رونویسی کرده است.

این فایل صوتی به توصیه هایی اشاره دارد که غلامرضا رفیع به عنوان مشاور حقوقی به رئیس کمیته انضباطی اعلام می کند و ظاهرا از او می خواهد در جنجال بازی استقلال و گل گهر به استقلال رای 3 بر صفر بدهد. به این رای پایبند باشید. اگرچه غلام رضا رفیع از زمان انتشار بخشی از فایل صوتی در صفحه شخصی خود در مورد هیچ یک از این دو متن اظهار نظر نکرده است، مشاور حقوقی پیشین فدرال در نهایت توسط شرق او به اتهامات وارده اعتراف کرد. .

آقای رفیع باید بدانید اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال علیه شما چه می گویند. آنها معتقدند که شما آنها را نادیده گرفته اید و در مورد اساسنامه فدراسیون به تنهایی به فیفا نامه زده اید.

اتفاقا دیروز یکی از دوستانم مطلبی را برای من فرستاد که آن را منتشر کردید. شما به این متن دسترسی دارید، چرا همچین چیزی میپرسید؟

ما جزئیات را نوشته ایم اما در نهایت اینها موضوعاتی است که چند نفر از اعضای هیئت مدیره از جمله آقای احسان اصولی مطرح کرده اند. در نهایت آیا شما شخصاً در مورد این قانون به فیفا نامه نوشته اید؟

لطفاً همان نامه ای که منتشر شد، برای شما و سایر دوستانی که سوالی دارند، ببینید. دبیرکل امضا کرد و فیفا پیام تبریکی به دبیرکل فرستاد. در فدراسیون فوتبال فقط دبیر کل با فیفا و ایفوس مکاتبه می کند و بالعکس و اولین نفری که پاسخ فیفا را گزارش می دهد دبیرکل است. من ماه هاست که با جمعی از وکلای برجسته کشور روی قانون اساسی و اسناد حقوقی کار می کنم و به دلایل مختلف به این نتیجه رسیده ایم که این پیشرفت حقوقی و قضایی دولت است. اینکه فیفا می تواند از حقوقی بودن فدراسیون فوتبال ایران اطمینان داشته باشد.این یک سازمان غیردولتی است و از طرفی مجلس لایحه پیشنهادی دولت را که قطعا در مورد فدراسیون های ورزش آماتوری است رد کرده است.و مهلت اعطای فیفا به پایان می رسد. از این رو در نگارش پاسخ حقوقی به بسیاری از مکاتبات فیفا، اسناد حقوقی، قضایی و رسمی دولت را پس از ترجمه رسمی با امضای فیفا و دبیرکل IFOS ارسال کردیم. در این جلسات و بررسی حقوقی، رئیس و دبیرکل فدراسیون و تنی چند از حقوقدانان معتبر و متخصص نیز حضور داشتند. بنابراین اتهام نامه نگاری خودسرانه با فیفا علیه من اشتباه است. من هیچ مکاتبه ای با هیچکس در فیفا یا ایفا نداشته ام. من در دفتر دبیرکل و در حضور دبیرکل به آقای اصولی گفتم که چیزی جلوی من نیست و می خواهم نامه ای از فیفا و پاسخ دبیرکل درخواست کنم. بعد شما به مصاحبه های آقای اصولی نگاه کنید که پرسیدند چرا رفیع باید نامه فیفا داشته باشد اما من به عنوان عضو هیئت مدیره نباید نامه داشته باشم! در عوض برخی رسانه ها و سایت ها مرا به مکاتبات خودسرانه با فیفا و کلاهبرداری از فدراسیون متهم کرده اند. امیدوارم اکنون که نامه منتشر شده حقیقت روشن شود. علاوه بر این، اقدامات انجام شده مطابق با اصول قانونی بوده و یک مشکل اساسی را حل کرده است، تا جایی که عزیز بهایی در توییتی اعلام کرد که مشکلی برای حل وجود ندارد. و گفت طعام حرام است!

اینکه شما درخواست بحث از اعضای هیئت مدیره را داشتید درست است؟

آره؛ نمایندگان محترم مجلس، دبیرکل و سخنگوی فدراسیون، جناب آقای اصولی، از شما می خواهم که بدون حضور حزبی که متهم به دروغگویی، سازندگی و هنجارشکنی و هزاران رابطه دیگر است، به تنهایی اظهار نظر نکنید. آماده مصاحبه یک ساعته با عزیزانم در تمامی تریبون ها به ویژه خبرگزاری های ویژه و شبکه های صدا و سیما در مورد قانون اساسی و مصاحبه های یک ساعته به عنوان مشاور حقوقی رئیس جمهور سابق هستم. . فدراسیون فرض می کند که مردم و جامعه از حقوق و ورزش آگاه می شوند. مردم می دانند چه خبر است. با مساوات کار کنید. اگر این راه را بروید – که امیدوارم درست باشد – معلوم می شود که از کدام مسیر منحرف شده ایم. اینقدر به موضوع قانون اساسی ضربه نزنید. بی شک تمام سروصدای رسانه های موزون و همصدا برای حذف شعرا عزیز بود نه برای اساسنامه فدراسیون فوتبال. الان هم خودش فکر می کند این مشکل حل شده و فکر نمی کنم حالا که موفق شده عزیزی خادم را از قدرت کنار بزند، بخواهد بر طبل موضوع مشروطه بکوبد و فوتبال ایران را به خودکشی بکشاند. گرداب درست کرد. تاریخ روزی تصمیم خواهد گرفت که پشت این جریانات چه بوده است.

می دانید که علاوه بر موارد فوق انتشار فایل صوتی شما در برنامه مزدک میرزایی نیز سر و صدای زیادی به پا کرده است. گویا گفتگوی شما با رئیس کمیته انضباطی در مورد رای گیری پرونده گلگهر سوالاتی را در مورد استقلال قوه قضائیه فدرال ایجاد کرده است.

من منکر گفتگوهای شخصی و تلفنی با سران قوه قضائیه در مورد مسائل مختلف حقوقی و قضایی فدرال نیستم. چون مشاور حقوقی رئیس فدراسیون بودم و در CAS (مانند سایپا-پیکان) از آرای قوه قضائیه دفاع می کردم. اما در حدی نبودم که به کمیته های مستقل فدراسیون فوتبال و قوه قضائیه دستور و ممنوعیت بدهم.

اما ظاهراً توصیه و دستور زبان زیادی در کلام شما نیست. به همین دلیل گفته می شود استقلال کمیته انضباطی زیر سوال رفته است.

عرض کردم که با توجه به سمت مشاور حقوقی، ده ها بار توسط مراجع قضایی و غیر قضایی، مدیران، رؤسا و اعضا و یا تحقیقات و استعلام های مورد نیاز از منابع داخلی یا خارجی مورد مشورت و مشورت قرار گرفته ام. انجام شد، اما پاسخ، نظر و پیشنهاد من هرگز برای کمیته های محترم انضباطی و تجدیدنظر جواب نداد. من هم مثل بقیه بعد از انتشار قوانین در سایت فدراسیون فوتبال از نتیجه قوانین مطلع شدم و متن کامل قوانین مربوط به قوانین کمیته انضباطی و استیناف در مورد باشگاه گل گهر را مطالعه کردم. خواندن ; بنابراین دستور دادن به دو نفر از اعضای کمیته محترم انضباطی فدراسیون فوتبال مبنی بر صدور حکم علیه باشگاه گل گهر و اخراج کارکنان متخلف فدراسیون و لیگ و یا مقصر بر اینجانب کذب محض است. سازمان از این مورد. این موضوع نیز بر اساس سناریوی حذف عزیزی خادم اجرا شد.

آیا به نظر شما توصیه شما که باز هم باید بر آن تاکید کنم برای تاثیرگذاری در تصمیم نهایی این پرونده مناسبتر از آن به نظر نمی رسد؟

کمیته های انضباطی و استیناف احکام خود را در این خصوص صادر کرده اند و دلایل و دستورات آن در احکامی آمده است که باید در سایت فدراسیون منتشر شود. علاوه بر این، تحقیقات در مورد تخلفات ادعایی توسط کارمندان و نمایندگان از جمله باشگاه ها، سازمان های لیگ و فدراسیون ها در حال انجام است. در حال حاضر اگر گل گهر مدعی غیرقانونی بودن تصمیمات علیه این باشگاه باشد، می تواند مانند باشگاه سایپا در CAS پرونده تشکیل دهد. بنا به درخواست کلیه اعضای محترم کمیته انضباطی و فدراسیون، حقوقدانان و قضات برجسته کشور در قید حیات هستند و می توانند از دخالت یا عدم دخالت اینجانب در امور این نهادها استعلام کنند. تاکنون در هیچ جلسه قوه قضائیه شرکت نکرده ام. از کمیته انضباطی فدراسیون فقط رئیس کمیته انضباطی را از نزدیک دیده ام. همچنین جلسه ای با حضور دبیرکل و معاون دبیرکل برگزار شد تا سوالات مطرح شده از سوی وزارت امور بین الملل تکرار شود. بنا به درخواست و ارتباط دبیرکل در پرونده های حقوقی و قضایی داخلی و خارجی فدراسیون کمک می کنم و حتی به عنوان نماینده حقوقی فدراسیون در جلسات CAS شرکت می کنم.مهرداد سراجی چند روز پیش CAS رای داد که باشگاه سایپا فاقد صلاحیت بوده و رأی کمیته محترم تجدیدنظر را تأیید نمود. نتیجه این تصمیم دلیل بر رد حمله آقای مهرداد سراجی و سخنرانی ایشان علیه قوه قضائیه فدرال بود. توئیت ها و مصاحبه های آقای مهرداد سراجی علیه من برای عموم قابل درک است. چون در جلسه CAS جلوی آقای مهرداد سراجی بودم و از رای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در CAS و رد شکایت باشگاه سایپا دفاع کردم! همچنین تا چند روز پیش رئیس و اعضای محترم کمیته اخلاق را از نزدیک ندیده بودم و تصویری از آقای اسدی مغل را در زمان ریاست دادگستری اسلامشهر در اینترنت دیده بودم. من نه سایر اعضا را می شناسم و نه نامه آنها را می دانم. سه نفر از اعضای محترم کمیته استیناف را سالهاست می شناسم. اما هیچ وقت در مورد پرونده باشگاه گل گهر با او صحبت نکردم. همه اعضای قوه قضائیه زنده و سالم هستند و قضاوت در مورد منظور من برای مردم و جامعه حقوقی و ورزشی ایران سخت نیست. ضمناً هیچ وقت به کمیته ها و نهادهای قضایی مستقل چه حضوری و چه تلفنی دستور و دستوری نداده ام.

با این حال، قبول دارید که این فایل سر و صدای زیادی به پا کرد؟ آیا فکر می کردید چنین پرونده ای دارید؟

در رابطه با فایل صوتی ادعایی، ابتدا یک سایت خبری مرتبط داخلی ادعا کرد که آن را در اختیار دارد. مدیر مسئول سایت خبری که مدعی استقلال و بی طرفی است و فرد دیگری یک روز از ساعت 18 تا 23 به دفتر من آمدند و تهدید کردند که فایل صوتی را به من نشان می دهند و مجبور شدم فدراسیون را ترک کنم. چی اما من این را قبول نکردم. با اعتراض به این اقدام غیرقانونی، موضوع را به مدیر حراست فدراسیون فوتبال و یک مرجع ذی صلاح اعلام کردم. اما چند روز بعد مطالب یا فایل متن را خودشان برای یک شبکه ماهواره ای خارجی ارسال کردند تا ابتدا از خارج از کشور منهدم شود و سپس به صورت گسترده و هدفمند در داخل خبر منتشر شود. در سایت ها از آن برای تخریب و برکناری رئیس فدراسیون فوتبال استفاده کردند که این کار را هم کردند.

یعنی شما معتقدید که این فایل صوتی به صورت هدفمند منتشر شده است؟

پوشش رسانه ای و روزنامه نگاری این پرونده که ابتدا در خارج از کشور مورد هدف قرار گرفت، بخشی از سناریو و طراحی برکناری رئیس فدراسیون فوتبال بوده است. این اقدام نه تنها علیه اینجانب بلکه پنج تن از اعضای کمیته محترم انضباطی که از حقوقدانان و قضات برجسته کشور هستند نیز صورت گرفت. صرف نظر از اینکه پخش یا ضبط صوت جرم است، فکر می کنم موضوع فایل صوتی طرح حذف رئیس فدراسیون فوتبال از سناریوی قبلی و بر اساس انگیزه های شخصی، نفرت و طمع بوده است. و همچنین یکی دو دلیل دیگر که دوستی نمی خواهد در این دسته قرار گیرد، طراحی شده است.

خوب، این عجیب است. این فایل برای تحت فشار قرار دادن شما ایجاد شده است؟

متاسفانه عده ای به دفتر من آمدند و قسم خوردند که عزیزی خادم تا 10 اسفند برکنار می شود و شما باید استعفا دهید تا به زودی برکنار شود.

در نهایت این اتفاق افتاد و عزیزی خادم قبل از 10 اسفند برکنار شد.

با احترام به تصمیم هیئت مدیره مبنی بر حضور در جام جهانی قبل از سه دیدار پایانی، موفقیت در ورزش بانوان، پرداخت بدهی های کلان گذشته، فیفا و فدراسیون فوتبال علیرغم اینکه مدیریت فدراسیون فوتبال به درآمدهای میلیاردی دسترسی نداشت. وجوه (به دلیل تحریم) مصادره تنها ساختمان اداری فدراسیون به دلیل پرونده مارک ویلموتس و یارانش و میلیون ها تومان بدهی مالیاتی مربوط به قرارداد آقای کرواک نشان از یک رکورد ناموفق دارد. از فدراسیون فوتبال البته با کمک دولت و کل نظام هیچکس امتناع نمی کند. شاید من ایده موفقیت را در اداره یک تجارت نمی بینم. خدا می داند. برای هیئت مدیره در مدیریت فوتبال کشور آرزوی موفقیت دارم. می دانم که این کار بسیار سختی است و راضی نگه داشتن ذینفعان در داخل و خارج از بازی کشور بسیار سخت و شاید غیرممکن است. خدا عاقبت همه آنها را عاقبت بخیر کند. با گذشت زمان حقایق برکناری رئیس فدراسیون مشخص خواهد شد. با این حال، برخی از مسائل در حال حاضر در حال روشن شدن است. سلیقه رئیس جمهور بحرین، تماس تلفنی و تبریک به سرپرست که تنها سه ماه است در ساختمان سئول مهمان بوده جای تامل دارد که ابعاد آن بیشتر مشخص خواهد شد.

[ad_2]

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

تماس با ما