fastescobanner

پنج ویژگی برتر UI 4 که امتحان می کنید – Zoomit

[ad_1]

One UI 4.0 جدیدترین نسخه رابط کاربری برای گوشی ها و تبلت های گلکسی سامسونگ است که بر اساس دوازدهمین نسخه اندروید گوگل توسعه یافته و اکنون کاربران جدیدترین پرچمدار سامسونگ، سری Galaxy S21، Galaxy Z Fold 3 و Z Flip 3 هستند. دریافت نسخه پایدار به آن دسترسی دارند. این نسخه طبق برنامه سامسونگ برای سایر دستگاه های گلکسی منتشر خواهد شد.

سامسونگ تلاش زیادی کرده است تا اندروید 12 را در اسرع وقت منتشر کند که خوشبختانه تا حد زیادی محقق شده است. علاوه بر این، سامسونگ در زمان عرضه این نسخه از اندروید در سال جاری، امکان تست نسخه‌های بتا را زودتر از سال‌های گذشته در گوگل پیکسل و تمامی پرچمداران واجد شرایط با پوسته اختصاصی خود فراهم کرده است.

از نظر ویژگی ها و قابلیت ها، One UI 4 تغییر چندانی نکرده است و سامسونگ بیشتر بر روی بهبود قابلیت ها و تجربه کاربری تمرکز کرده است. با این حال، برخی تغییرات بصری و زیر جلدی در رابط ایجاد شده است که باعث می شود کاربران برای شخصی سازی بیشتر رابط کاربری بازتر شوند. در این مقاله به چند ویژگی جدید One UI 4 اشاره می کنیم که می تواند به کاربرپسندتر شدن گوشی شما کمک کند.

1. شخصی سازی برگرفته از Material U Design Language

امسال زبان طراحی به روز شده گوگل با نام Material U 12 تغییر بصری بزرگ را در طول سال ها برای اندروید به ارمغان آورده است. این زبان طراحی اکنون به کاربران کنترل بیشتری بر روی تغییر رنگ، روشنایی و ظاهر سیستم عامل می دهد. مهم ترین امکان ایجاد یک پالت رنگ بر اساس رنگ های غالب در کاغذ دیواری و اعمال آن به عنوان یک موضوع کلی از سیستم ها و برنامه های سازگار با زبان طراحی است. با این حال، Google API آن را Monet می نامد و آن را در دسترس شرکای خود قرار نمی دهد. در نتیجه سامسونگ پا به عرصه گذاشت و نمونه مشابهی را در رابط کاربری خود پیاده سازی کرد که البته با اپلیکیشن های گوگل سازگار است.

رابط کاربری مبتنی بر U را در One UI 4 شخصی کنید

تم رنگارنگ رابط کاربری چیزی است که به سلیقه مردم می رسد. اما به طور کلی، به نظر می‌رسد که انتخاب‌های رنگی سامسونگ با طیف وسیعی از رنگ‌های پر جنب و جوش بهتر عمل می‌کنند. از طرف دیگر در گوشی های پیکسل رنگ های ترسیم شده کمتر اشباع می شوند. تغییر تم رنگ سیستم در رابط کاربری One UI به آسانی انتخاب والپیپر است، فقط باید پس از انتخاب والپیپر مورد نظر یکی از پالت های رنگی پیشنهادی را انتخاب کنید. این رنگ ها روی دکمه ها، منوها و آیکون ها اعمال خواهند شد.

2. نماد بسته

UI بدون شک یکی از برترین و منعطف ترین پوسته های اندروید برای سفارشی سازی است. با این حال، قابلیت های سفارشی سازی در نسخه چهارم بیشتر شده است و سامسونگ نیز پشتیبانی از بسته آیکون را اضافه کرده است. این ویژگی از One UI 3.1.1 اضافه شده است. اما انحصار تجهیزات تاشو جدید سامسونگ را در اختیار داشت. با این حال، در نسخه فعلی ویژگی استاندارد آن در نظر گرفته شده است.

بسته آیکون در One UI 4

برای استفاده از بسته‌های آیکون سفارشی، که مجموعه‌های بی‌شماری در فروشگاه Google Play و Galaxy Store موجود است، باید برنامه Goodlock Theme Park را روی دستگاه خود نصب کنید. سپس برنامه را باز کرده و Create New را انتخاب کنید و گزینه Icons را در پایین صفحه انتخاب کنید تا یک تم جدید ایجاد شود. در صفحه بعد، بخشی به برنامه های شخص ثالث اختصاص داده شده است و از آن قسمت می توانید یکی از آنها را انتخاب کرده و مجموعه آیکون های مورد علاقه خود را اعمال کنید. می توانید برنامه Theme Park را از فروشگاه گلکسی دانلود کنید.

3. همیشه صفحه را برای پیشنهادات جدید پاک کنید

در نسخه‌های قبلی One UI، سه گزینه برای نمایش AOD یا نمایشگر همیشه روشن وجود نداشت: یک بار خاموش کردن صفحه ضربه بزنید. 2. عملکرد دائمی؛ 3. به برنامه نگاه کنید. اکنون گزینه جدیدی اضافه شده است که با انتخاب آن، هر بار که نوتیفیکیشن جدیدی دریافت می کنید، AOD نمایش داده می شود و تا تیک زدن گوشی ادامه می یابد.

وقتی اعلان‌هایی را در One UI 4 دریافت می‌کنید، صفحه همیشه روشن می‌شود

4. ابزارک ها

ویجت‌ها معمولاً ویژگی‌ای نیستند که آن را نوآورانه یا خلاقانه بدانیم. زیرا به طور پیش فرض اندروید مفتخر است که از اولین سال های عمر خود ویجت دارد. دلیل انتخاب ویجت ها این است که در رابط کاربری Android 12 و One UI 4، پس از چندین سال پیشرفت های اساسی، اکنون مفیدتر و سازگارتر هستند و عملکرد بهتری را نشان می دهند.

ویجت ها در UI 4

در این بخش، سامسونگ علاوه بر دسترسی به تمامی ویجت های بازطراحی شده و تعاملی گوگل، بخش ویجت ها را نیز متناسب با جلوه های بصری اندروید 12 بهینه کرده است. همچنین گوشه های آنها گرد است.

5. برنامه پیش فرض بهبود یافته

بخش دیگری از تمرکز سامسونگ در فرآیند توسعه One UI 4، بهبود برنامه های رابط کاربری پیش فرض آن است. برنامه های سامسونگ اکنون با سفارشی سازی Material U یکپارچه شده اند تا تجربه کاربر پسندتری را ارائه دهند. اگرچه اپلیکیشن دوربین پیشرفت‌های جزئی دارد، اما استفاده از آن آسان‌تر است. به عنوان مثال، نمادهای درختی روی دکمه‌های زوم با عناصر پسوند عددی جایگزین شده‌اند.

طراحی مجدد یک برنامه UI 4

برنامه هواشناسی هم دستخوش تغییرات اساسی شد و پیش بینی هوا با انیمیشن های ملایم و چشم نواز بود. همچنین تبلیغات به طور کامل از آن حذف شده است. پیش از این سامسونگ تصمیم به تبلیغ در برخی از اپلیکیشن های پیش فرض خود گرفته بود که به شدت مورد انتقاد کاربران قرار گرفت. حالا به نظر می رسد غول کره ای از این تصمیم پشیمان شده است.

مقالات مرتبط:

در مجموع، One UI 4 را می توان آپدیت موفق و سریع سامسونگ دانست که بهترین ویژگی های اندروید 12 را در قالب یک رابط کاربری ساده و ساده برای گوشی های گلکسی به ارمغان می آورد. تا اینجا با برخی از ویژگی های کلیدی این رابط آشنا شدید، توصیه می کنیم بررسی زومیت One UI 4 را از دست ندهید.

[ad_2]

Marisol Snow

خیلی پایین میاد کارآفرین حرفه ای. پیشگام بیکن. ادم شبکه های اجتماعی متعصب موسیقی هاردکور. پزشک اینترنت.

تماس با ما