پیش بینی بازار بورس برای شب عید سود بیشتر برای سهام و پروژه های کوچک!

[ad_1]

در رفتن کارشناسان بورس معتقدند شاخص کل بورس همچنان در کانال نزولی قرار دارد، از سوی دیگر حجم معاملات همچنان پایین است، در این شرایط بعید است کانال روند نزولی شکسته شود و روزهای مثبت این روند رو به رشد است. علاوه بر فروش، ممانعت سازمان بورس از فروش اشخاص حقوقی و راه اندازی بازار، فضای مثبتی را ایجاد می کند.

به گزارش فرارو، این روزها بیشتر بازار در راستای فروش است و فشار کمی برای فروش دارد که عمدتاً به دلیل کمبود نقدینگی کافی و بی اعتمادی فعالان بازار است. از سوی دیگر موضوع به دلیل شایعه توافق مجدد برجام و احتمال تضعیف دلار به محرکی منفی برای بازار تبدیل شده است که در نتیجه وضعیت فعلی مبهم شده است. اکثر ساکنان بازار غرق این بحث هستند.

از طرفی با توجه به ارزش اکثر بورس ها و نمادهای فرابورس، بستن پرتفوی مناسب این روزها منطقی به نظر می رسد، اما توجه به دو نکته، اول چشم انداز بلندمدت حائز اهمیت است. و در کوتاه مدت انتظار رشد عجیب و غریب نداشته باشید و دوم اینکه گام به گام و با صبر و حوصله و بدون عجله اگر سهامداران به چنین رویکردی نزدیک شوند می توانند سود معقولی به دست آورند.

پیش بینی بازار بورس برای شب عید  سود بیشتر برای سهام و پروژه های کوچک!بازار سهام دیگر سقوط چندانی نخواهد داشت.
فردین آقابزرگی کارشناس بورس گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه نباید انتظار چنین رشدی از بورس داشت، گفت: با توجه به اینکه تنها 20 روز کاری تا پایان سال باقی مانده است، به نظر نمی رسد بورس بتواند در مسیر ثابتی حرکت کند. رشد.” بازار تعطیل است اما نکته مهمی وجود دارد که روند صعودی بورس را به تاخیر انداخته است.

وی افزود: افرادی که نقدینگی قابل توجهی برای خرید سهام داشتند، انتظار کاهش بیشتر قیمت ها را داشتند، اما با توجه به اینکه دیگر اصلاحات چندانی در بازار ندارند، در راستای هدف خود هستند و کاهش اخیر ارزش معاملات موید این موضوع است. موضوع این است که از یک طرف فروشنده زیادی در بازار وجود ندارد، زیرا بسیاری از نشانه ها به سطح قیمتی خود رسیده اند و کسانی که زیان هنگفتی دارند در چنین شرایطی تمایلی به فروش سهام خود ندارند.

وی ادامه داد: آنها منتظر بهبود شرایط بازار هستند تا از زیان خود بکاهند، از یک سو به دلیل کمبود فروشنده در بازار به نظر می رسد قیمت ها تا این حد کاهش پیدا نکند، از سوی دیگر خریداران منتظر هستند. وی گفت: برای کاهش بیشتر قیمت‌ها انتظار نداشتند با این قیمت‌ها بیشتر بخرند و همچنان منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند، بنابراین این کاهش حجم معاملات نشان‌دهنده ورود بورس به رکود است و این وضعیت باعث خواهد شد تا زمانی که تقاضا برای خرید افزایش یابد ادامه دهید.

این فعال بورسی با تاکید بر اینکه ارکان بازار سرمایه می خواهند با دستکاری بازار، بازار را کنترل کنند، افزود: اگرچه این دستکاری به هیچ وجه قابل قبول نیست، اما در هر صورت کامل است شاخص بورس تحت کنترل است و این یک امر است. این را در چند روز اخیر شاهد بودیم که از نظر فنی بازار سهام در حال نزدیک شدن به تعادل خود است و به نظر می رسد در سال آینده سهام بازار مانند سایر بازارها سود معقولی خواهد داشت.

آقابزرگی افزود: به نوعی می توان گفت که بازار سهام چیزی شبیه به سال 1378 نخواهد بود، اما بازار می تواند سود معقولی برای سرمایه گذاران داشته باشد، بنابراین در کوتاه مدت اکنون از بورس سودهای نجومی مطالبه کنیم، اما تغییر دوره سرمایه گذاری بین سود میان مدت و بلندمدت، حتی در چنین فضایی بازار خاص و کسانی که اطلاعات لازم برای سرمایه گذاری در بورس را دارند، می توانند بازدهی بالاتری کسب کنند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین کسانی که در دو سال اخیر در بورس سرمایه گذاری کرده اند باید به فکر آموزش باشند تا بتوانند از دانش و تحلیل لازم برای حضور طولانی مدت در بازار استفاده کنند، البته در ماه های آینده ما شاهد خواهیم بود که بازار سهام با روند و شیب اندکی حرکت خواهد کرد و خبری از تکانه های بعدی که یا در جهت نزول یا رشد بوده است نخواهد بود.

این کارشناس بورس با اشاره به اینکه تا پایان سال به نظر می رسد سیگنال های شاخص نوسان چندانی نداشته باشد، خاطرنشان کرد: تا پایان سال سال وارد بازار نمی شود، به نظر می رسد همان منابع موجود به سمت بازار بورس خواهد رفت. سهام شرکت‌های کوچک و این‌گونه نشانه‌ها نسبت به کل بازار که ما مقداری کوچک داریم، سود بیشتری برای سهامداران خواهد داشت و این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما