چگونه برنج تنظیم بازار هندی، پاکستانی، ایرانی و تایلندی بخریم؟

[ad_1]

در رفتن قیمت برنج ایرانی هاشمی و ترامپی درجه یک به کیلویی 100 تا 110 هزار تومان رسیده است. برنج فجر کیلویی 42 تا 50 هزار تومان و شرودی کیلویی 60 تا 70 تومان عرضه می شود. این در حالی است که برنج پاکستانی و هندی کیلویی بین 24 تا 40 هزار تومان است.

به گزارش فرارو، در پی افزایش قیمت برنج داخلی و خارجی، اکنون وزارت جهاد کشاورزی آیین نامه آنلاین فروش و توزیع برنج در بازار را تدوین کرده است. سامانه بازرگام در حال حاضر برنج ایرانی شرودی، برنج هندی، پاکستانی و تایلندی را به صورت آنلاین به فروش می رساند و کالا را برای مشتری ارسال می کند. اما خبری از عرضه برنج هاشمی و ترامپ در بازار نیست.

این در حالی است که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی می گویند امکان خرید برنج به صورت طبیعی نیز وجود دارد. بررسی ها نشان می دهد در حال حاضر امکان خرید اقلام تحت نظارت بازار در تهران وجود دارد. اما روش خرید مشخصی وجود دارد.

آیا بازار برنج ایران، هند، پاکستان و تایلند مبتنی است؟

در این سامانه برنج کیسه ای 5 کیلویی 210 هزار تومان به فروش می رسد که حدود 80 تا 90 هزار تومان از بازار ارزان تر است. اما اگر ذهن شما روی کیفیت این برنج است، حق با شماست. زیرا شرودی تنظیم سنتی بازار بسته بندی برنج است و برند خاصی ندارد. بنابراین نمی توان کیفیت آن را تخمین زد. اما ارزش یک بار خرید را دارد تا مردم خانه کیفیت آن را بسنجند.

در این سیستم یک کیسه برنج تایلندی 10 کیلویی 125000 تومان به فروش می رسد که کیفیت متوسطی دارد. اگر در دهه‌های اخیر برنج دولتی تایلند می‌خرید، نیازی به کار سختی ندارید و می‌دانید که برای چه نوع برنجی و چه کیفیتی چانه می‌زنید.

برنج تنظیم بازار هند و پاکستان با برند GTC و در کیسه های 10 کیلویی که در بازار موجود است به فروش می رسد. قیمت کیسه 10 کیلویی تنظیم بازار برنج هندی برند GTC در سامانه بازرگم 185 هزار تومان است اما این برنج در فروشگاه های اینترنتی و فروشگاه های زنجیره ای با قیمت 240 تا 260 هزار تومان به فروش می رسد. این حساب حدود 55000 تومان برای خریدار هزینه کمتری خواهد داشت.

کیسه 10 کیلویی مارک جی تی سی تنظیم بازار پاکستان نیز 205 هزار تومان به فروش می رسد. اما در حال حاضر این محصول با این برند در بازار موجود نمی باشد البته سایر برندها کیسه های برنج 10 کیلویی درجه یک پاکستانی را 270 تا 400 هزار تومان می فروشند. این در حالی است که شما 65 هزار تومان کمتر از ارزان ترین برنج پاکستانی موجود در بازار می پردازید. اما مسئله اصلی همچنان کیفیت آن است که باید به آن پرداخته شود.

چگونه برنج تنظیم بازار هندی، پاکستانی، ایرانی و تایلندی بخریم؟

تنظیم بازار چگونه برنج بخریم؟

در حال حاضر مقررات بازار ایران و خارجی تنها راه جامع خرید آنلاین برنج است و آن خرید از سامانه بازارگام است. برای این کار باید به سایت بازارگام مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. در مرحله بعد برای پرداخت و وارد کردن آدرس منزل، برای رفتن به مرحله بعد باید در سایت ثبت نام کنید.

برای این کار به سمت چپ بالای سایت رفته و با وارد کردن شماره تلفن، نام کاربری و رمز عبور ثبت نام خود را تکمیل کنید. در مراحل بعدی آدرس منزل خود را وارد کرده و پس از پرداخت، منتظر ارسال کالا از طریق سامانه هستید.

البته در مورد برنج تایلندی شرایط متفاوت است و سایت فروشگاه های زنجیره ای مانند افوگ کروش این محصول را به قیمت بازار به فروش می رساند. اما برای انواع دیگر برنج، بازرگام در حال حاضر تنها گزینه است.

در صورت خرید فیزیکی و شخصی، اقلام اساسی بازار از جمله برنج در فروشگاه های زنجیره ای سراسر کشور توزیع می شود. اما فعلا در فاز اول این امکان برای ساکنین استان تهران فراهم شده است.

چگونه برنج تنظیم بازار هندی، پاکستانی، ایرانی و تایلندی بخریم؟

اما پس از فراهم شدن این امکان در سراسر کشور، ابتدا باید به سایت « اینجاست » رفته و در این سامانه ثبت نام کنید. در مرحله بعد باید استان محل زندگی خود را وارد کنید تا سیستم به شما بگوید که آیا موارد مورد نظر شما در استان شما موجود است یا خیر.

در مرحله بعد در صورت موجود بودن برنج یا هر محصول دیگری که مد نظر شماست از نزدیکترین فروشگاه به شما اطلاع می دهد. در مرحله بعد، سیستم “اینجاست” روز و ساعت بازدید برنامه ریزی شده شما از فروشگاه را تعیین می کند.

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما