چگونه شیرینی های خوشمزه مشهدی عید نوروز درست کنیم؟

[ad_1]

در رفتن با نزدیک شدن به عید نوروز، روند پخت انواع شیرینی های رنگارنگ و خوشمزه در خانه رو به افزایش است. شیرینی های خانگی نوروزی معمولا خشک، کوچک و بسیار متنوع و رنگارنگ هستند. شیرینی مشهدی با نام های مختلفی مانند شیرینی آلمانی، شیرینی مربا و شیرینی مارمالاد، انواع شیرینی های سنتی ایرانی شناخته می شود. این دسر به دلیل ماندگاری طولانی‌تر، پختگی و طعم مطبوع، گزینه‌ای عالی برای فهرست شیرینی‌های نوروزی شماست.

به گزارش فرارو، این دسر از دو لایه پر شده با مارمالاد، مربا یا شکلات و بین دو لایه ژله دم شده تشکیل شده است. در این مقاله با طرز پخت آسان شیرینی مشهدی در منزل و همچنین نکات و تکنیک های مهم مربوط به تهیه آن آشنا خواهید شد.

مواد لازم برای تهیه شیرینی مشهدی

آرد شیرینی پزی: 350 گرم
روغن نباتی یا کره: 220 گرم
تخم مرغ: 1 عدد
پودر قند: 100 گرم
وانیل: نصف قاشق چایخوری
بکینگ پودر: یک چهارم قاشق چایخوری مربا
پودر هل: نصف قاشق چایخوری
مارمالاد، ژله دم کرده، پودر پسته و شکلات تخته ای: برای تزیین

نکات مهم در مورد مواد اولیه

ارد

دستور العمل های آرد.

نکته مهمی که در مورد آرد باید به آن توجه کرد، کیفیت آرد موجود در بازار است که متفاوت است. بنابراین بسته به کیفیت آرد ممکن است مقدار آن بیشتر یا کمتر از مقدار ذکر شده در دستور پخت باشد. پس هنگام اضافه کردن آرد به این نکته توجه داشته باشید. اگر متوجه شدید که شیرینی در حال سفت شدن است. اما هنوز مقداری آرد باقی مانده است. یعنی آردی که اضافه می کنید کافی است و بقیه را اضافه نکنید. اگر دستورالعمل ها را دنبال کنید؛ اما شما احساس می کنید که محتوای شما هنوز به غلظت لازم نرسیده است. یعنی باید کمی آرد اضافه کنید. بنابراین، همیشه باید مقدار آرد مشخص شده در دستور تهیه شود. حالا این مقدار بسته به کیفیت آرد می تواند کم و بیش باشد.

نکاتی در مورد پودر قند

شکر پودر شده

پودر قند باید از شکر تهیه شود. یعنی حاوی پودر قند است. اگر شکر را آسیاب کنید، هرگز به نرمی شکر آسیاب نمی شود. پودر قند مرغوب، پودر قندی است که به آرامی آسیاب می شود. به خاطر داشته باشید که پودر قند یک بار در کیسه یا ظروف سفت می شود. بنابراین قبل از اضافه کردن آن به شیرینی، آن را با چرخ گوشت زده و سپس الک کنید.

نکاتی برای هل دادن

فشار دادن

برای تهیه شیرینی حتما از پودر هل سبز استفاده کنید. چون عطر بیشتری نسبت به هل سفید دارد و برای تهیه شیرینی و دسر مناسبتر است.

طرز تهیه شیرینی مشهدی؟

۱- ابتدا روغنی را که به دمای محیط رسیده است در ظرفی بریزید و پودر قند را داخل آن بریزید. حالا همزن برقی را روشن کنید و روغن و پودر قند را با دور تند همزن بزنید تا کاملا سفت و کرم رنگ شوند.

۲- در مرحله بعد تخم مرغ را با وانیل و پودر هل در ظرفی ریخته و یک دقیقه دیگر به هم زدن ادامه دهید.

3- در این مرحله همزن برقی را کنار بگذارید. آرد و بکینگ پودر را که از قبل با هم الک کرده اید به آرامی اضافه کنید و در سه مرحله و یک جهت هم بزنید. وقتی شیرینی تمام شد، لیسک ها را کنار بگذارید و با دست و انگشت شروع به ورز دادن کنید. وقتی خمیر به دست نچسبید، آماده است و نیازی به ورز دادن ندارد. آرد شیرینی مشهدی آردی بسیار نرم است.

شیرینی مشهدی

4- حالا آرد آماده شده را در کیسه فریزر بریزید و حدود نیم ساعت در یخچال نگهداری کنید. پس از آن خمیر را از یخچال خارج کرده و دوباره ورز دهید. دو کیسه فریزر را باز کنید و در دست خود نگه دارید. حالا یک گلوله آرد بردارید و روی یکی از کیسه ها قرار دهید. سپس کیسه بعدی را روی خمیر قرار دهید و خمیر را با وردنه بین دو کیسه فریزر باز کنید. قطر خمیر باید حدود 3 تا 4 سانتی متر باشد. حالا کیسه رویی را بردارید و با قالب یا کاتر مورد نیاز خمیر را شکل دهید.

5. شیرینی های قالب زده را در سینی فر قرار دهید و در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا به مدت 15 تا 20 دقیقه بپزد. بعد از سرد شدن شیرینی ها باید آنها را تزئین کنید. یک دسر بردارید و ژله دم کرده، مارمالاد یا شکلات آب شده را به دلخواه اضافه کنید و یک شیرینی دیگر را اضافه کنید و کمی فشار دهید تا دو لایه به هم بچسبند. سپس روی شیرینی را با پودر پسته و شکلات تخته ای آب شده تزیین کنید.

6- به دلیل داشتن مارمالاد و ژله آبجو، این دسر باید در ظرف در بسته و در یخچال نگهداری شود.

[ad_2]

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما