کره شمالی در حال آزمایش تسلیحات مافوق صوت است. آیا غرب باید نگران باشد؟

[ad_1]


این عکس که توسط دولت کره شمالی ارائه شده است، نشان می دهد که در جریان آزمایش یک موشک مافوق صوت در 11 ژانویه چه می گوید.

خبرگزاری مرکزی کره / AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

خبرگزاری مرکزی کره / AP


این عکس که توسط دولت کره شمالی ارائه شده است، نشان می دهد که در جریان آزمایش یک موشک مافوق صوت در 11 ژانویه چه می گوید.

خبرگزاری مرکزی کره / AP

ایالات متحده، روسیه و چین همه آن را دارند. و اکنون، کره شمالی نیز ادعا می کند: سلاح های مافوق صوت.

این هواپیماها یک قدم جلوتر از موشک های بالستیکی هستند که پیونگ یانگ گهگاه آزمایش کرده است. آنها می توانند سریع پرواز کنند و ترفندهایی انجام دهند که یافتن و نابودی آنها را بسیار دشوار می کند.

این یک جهش توسعه ای است که به نظر می رسد کره شمالی به سرعت آن را تکمیل کرده است. با درک کامل، قابلیت‌های جدید می‌تواند چالش بزرگی برای سیستم‌های دفاع موشکی مستقر در آمریکا و کره جنوبی باشد.

این هفته، پیونگ یانگ چندین آزمایش موشک بالستیک، از جمله یک موشک مافوق صوت، یا توسعه بیشتر هواسونگ-8، که برای اولین بار در سپتامبر پرتاب شد، یا شاید یک سلاح کاملاً جدید انجام داد.

دولت بایدن روز چهارشنبه با اعمال اولین تحریم‌ها علیه این کشور شمال شرق آسیا واکنش نشان داد – چند شهروند کره شمالی، یک شرکت روسی و یک شرکت روسی که واشنگتن می‌گوید به پیونگ‌یانگ کمک کرده‌اند «غیرقانونی سلاح بخرند». چهار نفر از کره شمالی تحریم شده در چین زندگی می کنند.

سلاح های مافوق صوت چیست و چه کسی آنها را در اختیار دارد؟

اساساً سه نوع سلاح مافوق صوت وجود دارد – موشک های بالستیک هدایت شونده، با کلاهک هایی که می توانند اهداف را هدف قرار دهند. وسایل نقلیه مافوق صوت قبل از رسیدن به هدف توسط راکت پرتاب می شوند. و موشک های کروز مافوق صوت با موتورهای پر سرعت و تنفس هوا کار می کنند.

این سلاح ها می توانند دسته بندی های مختلفی داشته باشند و بسته به طراحی آن ها می توانند سلاح های متعارف یا هسته ای را حمل کنند.

علیرغم نام، سلاح های مافوق صوت توانایی ایجاد تغییرات آنی در نزدیکی هدف را در “فاز پایانی” خود دارند که در جلوگیری از مقاومت مهمتر از سرعت است. طبق تعریف، سلاح های مافوق صوت با پنج برابر سرعت صوت یا Mac 5 پرواز می کنند. اما مقاله ای در بولتن دانشمندان اتمی V-2، اولین موشک بالستیک مدرن که توسط آلمان نازی در جنگ جهانی دوم ساخته شد، قادر به سرعت کمتر از مسابقه 5 بود. بر اساس گفته‌ها، موشک‌های بالستیک میان‌برد و دوربرد پیچیده‌تر بسیار سریع حرکت می‌کنند – مطابق با 15 و بالاتر. بولتن.

گمان می رود اولین آزمایش کره شمالی در ماه سپتامبر یک موشک بالستیک هدایت شونده باشد. همچنین به عنوان وسیله نقلیه مانور پذیر برای ورود مجدد شناخته می شود، این است کمترین پیشرفت از این سه نوع هستند و دهه هاست که در زرادخانه قدرت های نظامی بزرگ یافت می شوند. با این حال، گمان می‌رود که آخرین آزمایش کره شمالی یک وسیله نقلیه پیشرفته‌تر باشد.

جیمز اکتون، یکی از مدیران برنامه سیاست هسته‌ای در بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی، اذعان کرد که اگر برنامه پرواز کره شمالی دقیق بود، آزمایش این هفته “توانایی‌های پیشرفته‌تری از آنچه انتظار داشتم را نشان می‌دهد. کره شمالی آزمایش کرده است.”

اکتون به NPR می‌گوید که فکر نمی‌کند توانایی‌های پیونگ یانگ با توانایی‌های ایالات متحده، روسیه یا چین همخوانی داشته باشد، اما “اگر تبلیغات آنها منعکس کننده آنچه واقعاً در آزمایش رخ داده است … درجه قابل توجهی از توانایی وجود دارد.”


در فیلمی که توسط سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه پخش شده است، یک موشک بالستیک آوانگارد از یک پرتابگر کامیونی در جایی در روسیه پرواز می کند.

سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه / AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه / AP


در فیلمی که توسط سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه پخش شده است، یک موشک بالستیک آوانگارد از یک پرتابگر کامیونی در جایی در روسیه پرواز می کند.

سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه / AP

روسیه قبلاً آوانگارد خودروی Hypersonic Glide Vehicle را راه اندازی کرده است. کرملین ادعا می کند که می تواند در مسابقه 27 یا 27 برابر سرعت صوت پرواز کند و اعتقاد بر این است که برای جلوگیری از تداخل می تواند در پرواز سریعتر بچرخد. ماه گذشته، روسیه اعلام کرد که چندین آزمایش موفقیت‌آمیز موشک کروز مافوق صوت پیچیده‌تر به نام زیرکون را از کشتی‌های سطحی و زیردریایی‌ها انجام داده است.

در همین حال، در چین، موشک بالستیک DF-17 که برای به حرکت درآوردن خودروی مافوق صوت طراحی شده است، در یک رژه نظامی در سال 2019 رونمایی شد. و تابستان گذشته، پکن یک وسیله نقلیه سرخوردن مافوق صوت با قابلیت حمل اتمی را آزمایش کرد. به گفته منابع اطلاعاتی ایالات متحده به نقل از انجمن کنترل تسلیحات، مدار.

جفری لوئیس، استاد موسسه مطالعات بین‌المللی میدلبری در مونتری، به NPR گفت: برای درک سلاح مداری چین، یک شاتل فضایی را تصور کنید، یک سلاح هسته‌ای را در یک محفظه بار قرار دهید و سپس ارابه فرود را مزاحم نکنید. اکتبر.

در حالی که روسیه به طور کلی از قابلیت های جدید خود می بالد، چین اغلب از این کار خودداری کرده است.

در مقابل، ایالات متحده در سال های اخیر در زمینه هایپرسونیک بسیار عقب مانده است. در ماه اکتبر، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش، چرخش توسعه چین را “بسیار نزدیک به لحظه اسپوتنیک” توصیف کرد و با اشاره به پرتاب اولین ماهواره مصنوعی جهان توسط شوروی که باعث مسابقات فضایی شد، اشاره کرد. ایالات متحده


خودروهای نظامی چینی حامل موشک‌های بالستیک DF-17 در رژه هفتادمین سالگرد تأسیس چین کمونیستی در پکن در روز سه‌شنبه، 1 اکتبر 2019.

مارک شیفلبین / AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

مارک شیفلبین / AP


خودروهای نظامی چینی حامل موشک‌های بالستیک DF-17 در رژه هفتادمین سالگرد تأسیس چین کمونیستی در پکن در روز سه‌شنبه، 1 اکتبر 2019.

مارک شیفلبین / AP

لوید آستین، وزیر دفاع چین درباره گزارشی درباره آزمایش چین در ماه ژوئیه ماه گذشته به خبرنگاران گفت که چنین آزمایش‌هایی «تنها تنش‌ها را در منطقه افزایش می‌دهد».

آستین گفت: چین یک چالش است و ما روی آن تمرکز خواهیم کرد.

چرا سلاح های مافوق صوت اینقدر خطرناک هستند؟

از نقطه نظر فنی، سرعت این گونه سلاح ها، اما عمدتاً ترفند، به آنها این توانایی را می دهد که از سیستم دفاعی دور بمانند. نه تنها یافتن آن دشوار است، بلکه توانایی آنها برای ایجاد تغییرات اساسی در حین نزدیک شدن به هدف، جلوگیری از اختلال است.

ویکتور می گوید: “اگر نمی توانید جلوی آن را بگیرید و نمی توانید از آن اجتناب کنید، گزینه دوم پیش فرض ها است.” معاون ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی و رئیس جمهور کره.

قابل ذکر است که پس از آزمایش های اخیر، یون سوک یول، نامزد ریاست جمهوری کره جنوبی، چنین گزینه ای را در این هفته پیشنهاد کرد. یون گفت: «موشک‌هایی که سریع‌تر از 5 ماخ حرکت می‌کنند، اگر با تسلیحات هسته‌ای پر شوند، در کمتر از یک دقیقه به منطقه شهری سئول می‌رسند. رهگیری عملاً غیرممکن است».

«در چنین شرایطی وقتی نشانه‌هایی پیدا می‌کنیم، تنها راه جلوگیری از آن ضربه زدن به آرامستان سابق است [of a launch]وی همچنین بر لزوم “تداوم فشار بر کره شمالی از طریق دیپلماسی” تاکید کرد.

خیر، جورج دبلیو. گفته می‌شود که سیستم‌های دفاع موشکی ایالات متحده در زمان دولت بوش در شورای امنیت ملی کار می‌کنند، اما تا حد زیادی آماده رهگیری تعدادی موشک اولیه از کره شمالی هستند.

“[T]او به NPR گفت: این باید بهبود یابد تا بتواند موشک های پیچیده تری را مدیریت کند.

او می‌گوید به‌طور اجتناب‌ناپذیر، توسعه تسلیحات مافوق صوت پیونگ‌یانگ «بحث خواهد کرد که آیا کره جنوبی یا آمریکا و کره جنوبی باید قابلیت‌های حمله تهاجمی بیشتری داشته باشند یا خیر».

ریسک کوتاه مدت چقدر مهم است؟

با وجود تهدید آشکار برای پیشرفت کره شمالی، کارشناسانی وجود دارند که می گویند این خطر می تواند بسیار زیاد باشد.

اکتون می گوید که متقاعد نشده است که رهگیری سلاح های مافوق صوت از موشک های بالستیک معمولی دشوارتر است.

او اذعان می کند: «توقف موشک های بالستیک به هیچ وجه ساده نیست. او می‌گوید با برخی اصلاحات، سیستم دفاعی منطقه‌ای ترمینال ارتفاع بالا یا THAAD، یک سامانه دفاع موشکی ایالات متحده مستقر در کره جنوبی، می‌تواند علیه مافوق صوت نیز کار کند.

“[I]برای من روشن نیست که در برابر استدلال سیستم مافوق صوت کمتر از موشک‌های بالستیک مؤثر باشد.»

برخی دیگر اشاره می کنند که این فناوری، مانند سلاح مداری که چین سال گذشته آزمایش کرد، جدید نیست. روسیه آن را شش دهه پیش در طول جنگ سرد آزمایش کرد.

آدام مونت، مدیر پروژه وضعیت دفاعی در فدراسیون دانشمندان آمریکایی، پیشنهاد می کند که تسلیحات مافوق صوت مشابه موج دوم زرادخانه کره شمالی هستند، البته احتمالاً بسیار مؤثر.

او به NPR گفت: کره شمالی گزینه های زیادی برای شکست دفاع موشکی آمریکا دارد. آنها می توانند آن دفاع موشکی را با تعداد زیادی سلاح اشباع کنند و گزینه های دیگری نیز برای جلوگیری از دفاع موشکی دارند. آنها می گویند که سلاح های مافوق صوت توانایی انجام این کار را با اسلحه کوچکی دارند و بنابراین نیازی به شلیک چندین موشک برای داشتن اعتماد به نفس بالایی در مورد هدف قرار دادن اهداف محافظت شده ندارند.

جان تیرنی، نماینده سابق ماساچوست که اکنون به عنوان مدیر اجرایی مرکز کنترل تسلیحات و منع گسترش سلاح های هسته ای خدمت می کند، فراصوت را “شانه زدن مناسب” نامیده است، اصطلاحی که توسط نویسنده فرد کاپلان در ستونی ابداع شده است. سنگ لوح به دنبال اظهارات ژنرال میلی در “لحظه اسپوتنیک” در سال گذشته.

تیرنی به NPR گفت: «این نسبت به استانداردهای عینی منصفانه است. اما مطمئناً برای افراد در صنایع دفاعی و نظامی بسیار مفید است که این کار را تبلیغ کنند، زیرا به این ترتیب شما پول بیشتری در بودجه خواهید داشت.

تایرنی هشدار می دهد که ادعاهای پیونگ یانگ ممکن است اغراق آمیز باشد و تردید دارد که ارزش واقعی ساخت تسلیحات مافوق صوت برای کره شمالی تبلیغات است، نه اثربخشی نظامی.

با این حال، دیگران محتاط تر هستند. اشاره می کند که توانایی های کره شمالی در گذشته بارها دست کم گرفته شده است – که برای غرب نگران کننده است. اولین آب سرد روی برنامه هسته ای پیونگ یانگ ریخته شد. سپس موشک های بالستیک. و حتی جنگ سایبری.

او می‌گوید: “آنها چیزی را آزمایش خواهند کرد. کار نمی‌کند و کارشناسان خواهند گفت، “هی، می‌دانی، آنها در تلاش هستند تا به برخی از پتانسیل‌ها دست یابند، اما هنوز خیلی فاصله دارند.” “سپس آنها انجام می دهند.”

او هشدار داد: «کره شمالی در مورد نیات خود بسیار واضح است. او می خواهد قابلیت های مافوق صوت را توسعه دهد و قابلیت های مافوق صوت را توسعه خواهد داد.

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما