یک راه عالی برای از بین بردن جرم گوش و دوده

[ad_1]

گرفتگی گوش می تواند آزاردهنده باشد، شنوایی را تحت تأثیر قرار دهد، زندگی روزمره را مختل کند و حتی باعث آسیب شود.

به گزارش سایت المرسل؛ در عین حال، برخورد نادرست با گرفتگی گوشه ها می تواند اوضاع را بدتر کند. در اینجا ساده ترین راه ها وجود دارد:

نفس عمیق

بستن بینی، نفس عمیق از طریق دهان، بستن لب ها و دمیدن گونه ها، بازدم به آرامی از طریق بینی. فشار گوش مسدود شده به باز شدن گوش مسدود شده کمک می کند. این تکنیک مخصوصاً در سفرهای هوایی مفید است.

بخار

بخار دادن به مدت ده تا پانزده دقیقه در یک حمام آب گرم باعث شل شدن مخاط در سرتاسر سر (از جمله گوش) می شود. می توانید قابلمه را روی اجاق بجوشانید، حوله ای روی سرتان بگذارید و بخار را تنفس کنید.

کمپرس گرم

یک پارچه گرم و یک کمپرس گرم و مرطوب می توانند همین اثر را داشته باشند. علاوه بر این، اگر فردی درد دارد، گذاشتن یک پارچه گرم یا پد گرم کننده روی گوش می تواند کمک کننده باشد، که هر دوی این موارد درد عمومی فک و سر را کاهش می دهد، فقط کافی است آب داغ را روی یک پارچه تمیز بریزید. سپس آن را فشار داده و مالش دهید. گوش های آسیب دیده

جرم گوش

ملین موم

ملین‌ها، روغن‌های کودک، روغن‌های زیتون، روغن‌های معدنی، گلیسیرین و پراکسید هیدروژن همگی برای از بین بردن جرم گوش کار می‌کنند. می توانید چند قطره گرم را در مجرای گوش بریزید و سر را کج کنید تا مایعات به مدت 10 تا 10 دقیقه حفظ شود. سی ثانیه پس از تخلیه، گاهی اوقات موم گوش پایین می آید. اگر این کار انجام نشد، این روش باید سه تا پنج روز ادامه یابد.

اب

آب در گوش؛ اگر فردی زمان زیادی را در دریاچه، برکه یا دریا بگذراند، ممکن است آب زیادی در گوشش باشد. حرکت ملایم انگشت اشاره به سمت بالا و پایین گوش می تواند به شل شدن مایع محبوس شده کمک کند. مثل چند قطره الکل یا سرکه برای خشک کردن گوش.

در صورت احتقان در گوش آیا باید به پزشک مراجعه کنم؟

اگر همه روش‌های فوق با شکست مواجه شدند و بعد از سه تا پنج روز تغییری ایجاد نشد یا علائمی مانند گرفتگی صدا یا کم شنوایی کامل شدیدتر شد، فرد شاکی از انسداد گوش باید با پزشک مشورت کند. التهاب گوش باعث درد شدید می شود.

اگر فردی احتباس مایعات، تب، ترشح، سرگیجه یا وزوز گوش دارد، باید به پزشک نیز مراجعه کند.

اگر گوش به طور معمول توسط جرم گوش مسدود شده باشد، ممکن است لازم باشد گوش با دست نیز خارج شود. ساده ترین روش شستن گوش ها با استفاده از پمپ برقی است که جرم گوش را شستشو می دهد.

درک این نکته مهم است که متخصصان پزشکی نه تنها از احتقان در گوشه خلاص می شوند و انسداد را برطرف می کنند، بلکه به بهبودی نیز کمک می کنند. به عنوان مثال، اگر فردی عفونت گوش (یا سینوسی) داشته باشد که شنوایی او را تحت تأثیر قرار می دهد، ممکن است به آنتی بیوتیک های تجویزی نیاز داشته باشد.

ادیومترها همچنین ممکن است آنتی هیستامین ها، ضد تشنج ها، قطره های گوش، استروئیدها (برای آلرژی) و داروهای ضد قارچ (برای گوش شناگر) را برای رفع انسداد گوش تجویز کنند.

یک راه عالی برای از بین بردن جرم گوش و دوده

هشدار: قرپوشیدن هر چیزی در گوش اشتباه است و بدتر از آن گذاشتن شمع در گوش است. در این روش یک شمع توخالی مخروطی شکل آغشته به موم یا پارافین در داخل مجرای گوش قرار می گیرد. سپس یک شمع روشن می کنند. گفته می شود گرمای شمع جرم گوش را از بین می برد، اما هیچ دلیل ثابت شده ای برای این امر وجود ندارد و بسیار خطرناک است، زیرا موم و منافذ می توانند گوش را تحریک کنند یا در گوش گیر کنند. از پرده گوش. بودن.

یک راه عالی برای خلاص شدن از شر آلودگی و دوده از گوش شما

پراکسید هیدروژن احتمالاً رایج ترین روش تمیز کردن گوش است، زیرا پراکسید هیدروژن باعث نرم شدن و شکستن گوش می شود. این امر همچنین تخلیه جرم گوش را آسان تر می کند.

با استفاده از روغن‌ها، روغن زیتون رایج‌ترین روغنی است که برای از بین بردن جرم گوش به‌طور طبیعی استفاده می‌شود، اما می‌توانید روغن بادام را نیز انتخاب کنید، روغن دست خود را به دمای مناسب گرم کنید، سپس سه یا چهار قطره را در مجرای گوش بریزید. یک یا دو بار در روز سر خود را به پهلو نگه دارید تا زمانی که گوش ها به طور طبیعی تمیز شوند.

این روغن گوش را نرم کرده و اجازه می دهد تا به طور طبیعی و بدون درد خشک شود. این روش می تواند به عنوان یک اقدام پیشگیرانه استفاده شود. هفته ای یکبار می توانید از سر دوش (گرم و با فشار بسیار کم) برای تمیز کردن گوش استفاده کنید.

انسداد ناگهانی گوش

جرم گوش معمولاً روش بدن برای محافظت از گوش است. بافت چسبنده آن کثیفی و سایر آلاینده ها را به دام می اندازد، به عنوان روان کننده عمل می کند و همانطور که به طور طبیعی از کانال گوش خارج می شود، به عنوان یک عامل خود تمیز شونده عمل می کند. عامل طبیعی کار می کند.

با این حال، گاهی اوقات می تواند بر شنوایی تأثیر بگذارد. طبق گفته آکادمی گوش و حلق و بینی آمریکا، جراحی سر و گردن علائم زیر را نشان می دهد که موم گوش باعث ایجاد مشکل می شود:

احساس سفت شدن در گوش
گوش درد
کم شنوایی جزئی
وزوز گوش یا صدای زنگ در گوش
خارش، بو یا ترشح
سرفه

مدت زمان ماندگاری گوش مسدود شده چقدر است؟

علائم انسداد گوش ممکن است در هر دو گوش همزمان یا در یک گوش ظاهر شود. علائم گوش درد می تواند از چند ساعت تا هفته ها یا ماه ها طول بکشد، که نشان می دهد چه مدت طول می کشد تا گوش درد به اولین علت گوش درد تبدیل شود.

اگر علت اصلی گوش درد سرماخوردگی باشد، گوش درد در عرض یک هفته برطرف می شود و علائم انسداد به تدریج فروکش می کند.

درمان جرم گوش

تکنیک های جاذبه یا خاراندن گوش های آسیب دیده روی زمین دراز می کشند و گوش هایشان موازی با زمین هستند، سر خود را خم کرده و پرده گوش خود را حرکت می دهند. نیروی جاذبه از بقیه مراقبت می کند، می توانید از سواب های پنبه ای برای حذف آب باقی مانده استفاده کنید. از گوش های خود استفاده کنید. .

تکنیک جاروبرقی: اعمال فشار کم به کف دست ها برای چند ثانیه اثر مکش ایجاد می کند که به حذف آب از مجاری کمک می کند. این کار را تکرار کنید تا تمام آب آن تمام شود.

مکانیسم سشوار: استفاده از سشوار در پایین ترین نقطه و هدایت آن به سمت گوش (نه خیلی نزدیک) به تبخیر آب و خشک شدن مجرای گوش کمک می کند.

تکنیک نقاشی: دست خود را پشت سر خود ببرید و به آرامی قسمت بیرونی گوش خود را با دست مخالف خود بکشید. این کار مجرای گوش را صاف می کند و آب را تخلیه می کند.

تکنیک های جویدن و زردی: حرکت دهان و فک به ثابت نگه داشتن فشار در شیپور استاش کمک می کند. جویدن آدامس و یرقان می تواند باعث تخلیه آب راکد شود. اگر آب را به طور کامل تخلیه نکرده اید، سر خود را تکان دهید.

مکانیسم شیمیایی: اگر هیچ یک از این روش های طبیعی کمکی نکرد، چندین قطره گوش بدون نسخه برای از بین بردن رطوبت کانال گوش وجود دارد. همچنین تمریناتی برای گرفتگی گوش وجود دارد که می توانید سعی کنید از شر آنها خلاص شوید.

[ad_2]

Nylah Rasmussen

قادر به تایپ با دستکش بوکس نیست. گیک الکل. دانشجوی بی عذرخواهی ایجاد کننده. کاوشگر بسیار جذاب تلویزیون نینجا. علاقه مند به وب معمولی معتاد آبجو

تماس با ما