5 چیز بدون درد برای مراقبت از زمین

[ad_1]

سیاره زمین در حال حاضر تنها خانه در کل کره زمین است و طبیعی است که برای حفظ سلامت خود از آن مراقبت کنیم. زمین همیشه در زندگی روزمره ما تعادل ایجاد می کند ، که به نوبه خود تعادل را در روابط روزانه ما ایجاد می کند. زمین از سه قسمت تشکیل شده است: منطقه آبزی ، لیتوسفر و جو.

از آغاز پیدایش زمین تا کنون ، این سه قسمت توانسته اند شرایطی را برای وجود حیات بر روی زمین ایجاد کرده و زیست کره یا بیوسفر را ایجاد کنند. مراقبت از زمین برای ایجاد ثبات در تمام جنبه های فیزیکی و بیولوژیکی زمین انجام می شود. برنامه ریزی برای تثبیت هیدروسفر ، لیتوسفر و اتمسفر باید انجام شود تا بتوانیم زمین را به عنوان یک بیوسفر پایدار حفظ کنیم. علاوه بر اجرای چنین برنامه هایی در سطح جهان ، گام های کوچکی را می توان در سطح فردی برداشته که در نهایت می تواند به هدف بزرگتر پایداری و مراقبت از زمین برسد. در این مقاله ، ما پنج راه ساده برای محافظت از تنها خانه خود را مورد بحث قرار می دهیم.

کمتر بخرید

نیازی به دانستن نحوه تعمیر و بازیابی ابزارها و تجهیزات خود ندارید. در سرتاسر جهان افرادی هستند که اقلام جبران ناپذیری را جمع آوری می کنند تا بتوانند از قطعات سالم داخل آنها برای تعمیر سایر اقلام استفاده کنند. چنین تعمیرگاه هایی به دلیل همراه Quad-19 متوقف شده اند ، اما برخی هنوز به معنای واقعی کلمه کار می کنند و شما می توانید ابزارهای بی فایده خود را با قطعات ارزشمند برای تعمیر سایر وسایل جایگزین کنید. می توانید به جای خرید مجدد ، تجهیزات را برای تعمیرات جزئی در اختیار متخصص بگذارید.

انرژی خانگی

اگر با وجود سیستم خنک کننده هنوز هم خانه شما گرم است ، به پنجره های خود نگاهی بیندازید. می توانید ترک ها و گوشه های باز در و پنجره های خود را با چسب آکواریوم یا چسب عایق بپوشانید تا هوای سرد را در داخل خانه هدر ندهید. با نصب کرکره بر روی پنجره ها می توانید حرارت ورودی خانه را تا 80 درصد کاهش دهید.

در زمستان ، با پوشاندن دریچه های تهویه مطبوع با تجهیزات مناسب ، می توانید از اتلاف گرما جلوگیری کنید. همچنین در ذخیره سازی برق و گاز صرفه جویی کنید و با پوشیدن لباس گرم در خانه و کاهش گرمایش به کاهش آلودگی محیط زیست کمک کنید.

آب آرام

یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که 26 نوع مختلف دارو در آب آشامیدنی ایالات متحده وجود دارد. سعی کنید داروهای خود را در حمام یا سینک آشپزخانه رها نکنید و راهی خوب و ایمن برای دفع آنها پیدا کنید. می توانید داروهای اضافی خود را برای استفاده های دیگر به داروخانه بازگردانید. بسته بندی برخی از داروها نحوه دفع آنها را توضیح می دهد. قبل از هر کاری دستورالعمل ها را بخوانید. اگر هیچ پیشنهادی وجود ندارد ، می توانید آن را در کیسه زباله مخلوط با موادی مانند خاک ، خاک قهوه و چای یا فضله حیوانات خانگی قرار دهید.

از پلاستیک استفاده نکنید

همه پلاستیک هایی که برای بسته بندی غذا و خوراک استفاده می شود سالانه تنها 10 میلیون تن زباله دفن زباله تولید می کند. برای خرید میوه و سبزیجات می توانید از سبدها و کیسه های پلاستیکی قبلی و یا حتی پارچه ای خود استفاده کنید. همچنین می توانید از زیپ برای بسته بندی غذا در خانه استفاده کنید ، که دوام بیشتری نسبت به کیسه های فریزر دارد و می توان چندین بار از آنها استفاده کرد.

کارهایی که می توانید در حیاط انجام دهید

آب باران و طوفان هایی که آزاد می شوند روغن موتور ، بقایای و میکروارگانیسم ها را وارد چرخه آب می کنند که می تواند سلامت آب را به خطر بیندازد. با ایجاد باغ و کاشت درخت و درختچه در حیاط ، می توانید به چرخه آب و خاک فیلتر طبیعی آن کمک کنید. ناودانها معمولاً به سمت آبراههایی که آسفالت یا سنگ هستند و وارد زمین نمی شوند ، هدایت می شوند. می توانید ناودان خود را به مسیر باغ هدایت کنید. شما می توانید با نصب مخازن جمع آوری آب و هدایت ناودانها ، آب باران را جمع آوری کرده و از آن برای آبیاری در باغ یا مکانهای دیگر خود استفاده کنید.

در صورت امکان ، می توانید یک سقف سبز ایجاد کنید تا از رواناب باران جلوگیری شود. سقف های سبز دارای لایه هایی از گیاهان هستند که مانند اسفنج آب را جذب می کنند. این لایه ها علاوه بر جلوگیری از هدر رفت آب باران ، می توانند از هدر رفتن انرژی در ساختمانها و سر و صدای اطراف آنها جلوگیری کنند. همچنین چنین سقف هایی عمر طولانی تری نسبت به سقف های معمولی دارند و هر سال می توانند هزینه های ساخت و ساز را کاهش دهند.

البته برخی از این راه حل ها برای همه اقلیم ها مناسب نیست و باید با محیط بانان مشورت کرد تا از راه حل های پیچیده تری مانند بام سبز استفاده شود. با این حال ، اقدامات کوچکی مانند بازیافت داروهای اضافی و استفاده از کیسه های پارچه ای به جای پلاستیک می تواند با کاهش ضایعات غیر ضروری در سراسر جهان به بخشی از برنامه روزانه شما تبدیل شود.

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما