fastescobanner

خواص باورنکردنی سیاه دانه

[ad_1]

سیاه دانه گیاهی است که بیش از دو هزار سال است که در طب سنتی برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

سیاه دانه گیاهی است که بیش از دو هزار سال است که در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. سیاه دانه برای درمان سردرد، دندان درد، گرفتگی بینی و کرم های روده، چشم صورتی، آبسه و انگل استفاده می شود. امروزه از سیاه دانه برای درمان عوارض گوارشی مانند قولنج، نفخ، اسهال، اسهال خونی، آلرژی، سرفه، برونشیت، آمفیزم، آنفولانزا، آنفولانزای خوکی و احتقان قفسه سینه استفاده می شود.

سیاه دانه می تواند فشار خون و کلسترول را کاهش دهد، ضد سرطان است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. برخی از افراد روغن سیاه دانه را مستقیماً روی پوست برای تسکین آرتریت، سردرد و برخی بیماری های پوستی استفاده می کنند. در آشپزی و غذاهای مختلف از لوبیا سیاه به عنوان ادویه و طعم دهنده نیز استفاده می شود.

خواص باورنکردنی سیاه دانه

سیاه دانه سرشار از آنتی اکسیدان است
سیاه دانه سرشار از آنتی اکسیدان است. همانطور که می دانید، آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند. آنتی اکسیدان ها می توانند التهاب را کاهش داده و از بیماری هایی مانند بیماری قلبی، آلزایمر و سرطان پیشگیری کنند. سیاه دانه سرشار از تیموکینون است که یک آنتی اکسیدان بالقوه است و دارای خواص ضد التهابی است. مطالعات نشان داده است که این ترکیب قدرتمند می تواند از سلامت مغز محافظت کرده و به درمان انواع سرطان کمک کند.

سیاه دانه برای درمان آسم مفید است
آسم یک عارضه مزمن است که در آن دیواره های راه های هوایی ملتهب می شوند و عضلات اطراف منقبض می شوند و تنفس را برای فرد دشوار می کنند.

مطالعات نشان داده‌اند که روغن سیاه‌دانه، به‌ویژه تیموکینون موجود در روغن سیاه‌دانه، می‌تواند علائم آسم را با کاهش التهاب و شل کردن ماهیچه‌های دستگاه تنفسی تسکین دهد.

سیاه دانه به کاهش وزن نیز کمک می کند
تحقیقات نشان داده است که روغن سیاه دانه ممکن است در کاهش شاخص توده بدنی (BMI) در افراد چاق، افراد مبتلا به سندرم متابولیک یا دیابت نوع 2 مفید باشد.

سیاه دانه برای سلامت پوست و مو مفید است
روغن سیاه دانه علاوه بر استفاده در طب سنتی می تواند به درمان انواع بیماری های پوستی و آبرسانی به پوست کمک کند. تحقیقات نشان داده است که روغن سیاه دانه به دلیل داشتن خواص ضد التهابی و آنتی بیوتیکی در درمان بیماری های پوستی مانند آکنه، اگزما، خشکی پوست و پسوریازیس مفید است.

خواص باورنکردنی سیاه دانه

سیاه دانه را می توان به عنوان یک داروی گیاهی به روش های مختلف استفاده کرد:

سیاه دانه ها را همانطور که هستند گاز بگیرید.
سیاه دانه را آسیاب کرده و با آب یا عسل یا روغن مخلوط کنید.
سیاه دانه را در آب بجوشانید و به عنوان چای بنوشید.
روغن سیاه دانه را بگیرید و بخورید یا از تاپیک استفاده کنید.
خواص آنتی بیوتیکی قوی مواد مغذی و آنزیم های موجود در عسل طبیعی در ترکیب خواص زیست فعال سیاه دانه بسیار موثر است.

بهترین روش استفاده از سیاه دانه با عسل
بهترین راه برای مصرف سیاه دانه با عسل مخلوط کردن آن با آب است. آب مواد مغذی موجود در عسل خام را فعال می کند و اثرات آن را در بدن افزایش می دهد. همچنین، هنگامی که سیاه دانه را به طور طبیعی مصرف و فرآوری می کنید، بدن شما به راحتی می تواند تمام ترکیبات زیست فعال آن را جذب کند.

یک قاشق چایخوری عسل طبیعی و ارگانیک را در یک لیوان آب گرم (نه داغ) حل کنید. یک قاشق چایخوری پودر مربای سیاه دانه درست کنید و مخلوطی از آب و عسل به آن اضافه کنید. 30 دقیقه قبل از صبحانه با معده خالی بنوشید. در صورت تمایل می توانید دو قاشق چایخوری سرکه سیب را به این مخلوط اضافه کنید.

پس از نوشیدن مخلوط آب، عسل و لوبیا سیاه، 30 دقیقه صبر کنید تا کاملا جذب بدن شود و سپس صبحانه بخورید. مخلوط کردن عسل با آب ولرم بیشتر از عسل با عسل خالی یا مواد دیگر بر بدن شما تأثیر می گذارد.

نکته ای در مورد روغن سیاه دانه
توصیه می کنیم روغن سیاه دانه را از فروشگاه یا برند معتبر خریداری کنید. حرارت دادن یا فرآوری سیاه دانه و تبدیل آن به روغن با روش های مرسوم می تواند ترکیبات زیست فعال آن را از بین ببرد. محصولات سیاه دانه زیادی در بازار وجود دارد، اما همه آنها ارگانیک نیستند.

عوارض و هشدارهای سیاه دانه
در دوران بارداری: مصرف لوبیا سیاه در حد اعتدال هیچ گونه ناراحتی در دوران بارداری ایجاد نمی کند. اما تعداد بیشتری از زنان باردار مجاز نیستند.

کودکان: مصرف خوراکی کوتاه مدت سیاه دانه به کودکان آسیبی نمی رساند.

اختلالات خونریزی: سلول های سیاه خون می توانند لخته شدن خون را کاهش دهند و خطر خونریزی را افزایش دهند. سیاه دانه می تواند اختلالات خونریزی را تشدید کند.

دیابت: در برخی افراد، سیاه دانه می تواند سطح قند خون را کاهش دهد. اگر دیابت دارید و می خواهید لوبیا سیاه مصرف کنید، باید سطح قند خون خود را با دقت بیشتری کنترل کنید تا دچار افت قند خون نشوید.

فشار خون پایین: سیاه دانه فشار خون را کاهش می دهد. در واقع، مصرف لوبیا سیاه می تواند به میزان قابل توجهی فشار خون را در افراد مبتلا به فشار خون پایین کاهش دهد.

جراحی: سیاه دانه می تواند لخته شدن خون را کاهش دهد، قند خون را کاهش دهد و در برخی افراد باعث خواب آلودگی شود. سیاه دانه می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد و در کنترل قند خون و بیهوشی در حین و بعد از جراحی اختلال ایجاد کند. مصرف سیاه دانه را حداقل دو هفته قبل از عمل قطع کنید.

چه تعداد سیاه دانه برای استفاده مناسب است؟
دوز مناسب سیاه دانه به عواملی مانند سن، وضعیت سلامتی و عوارض احتمالی بستگی دارد. مطالعات زیادی در مورد میزان مصرف سیاه دانه انجام نشده است. اما به یاد داشته باشید که داروهای گیاهی همیشه بی خطر نیستند و این مهم است. حتما برچسب روی محصول را به دقت بخوانید و با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما