fastescobanner

راز تربیت فرزند؛ فقط “دختران” زنده می مانند

[ad_1]

تربیت فرزند یکی از معضلات اساسی جامعه به ویژه در اسلام است، به ویژه در دنیای امروز که شاهد گسترش فناوری اینترنت و فضای مجازی هستیم، مشکل آموزش از جایی به بعد دشوارتر می شود.

در زمینه بحث تحصیلی، گاهی پیش می آید که والدین مجبورند در تربیت فرزندان خود تغییراتی ایجاد کنند، مثلاً جملات مختلف را به زبان بیاورند یا با بچه ها تعامل کنند یا کارهای خاصی انجام دهند. با توجه به تفاوت های جسمی، ذهنی و شناختی دختر و پسر، والدین باید از جزئیات در تربیت خود استفاده کنند. ما با تربیت یک دختر روبرو هستیم.

1. فعالیت های مختلف را به او آموزش دهید

تصور نکنید که پسرتان به دلیل دختر بودن نیازی به دانستن خیلی چیزها ندارد، رانندگی و سوخت گیری و انجام کارهای فنی و تعمیر وسایل منزل را به او آموزش دهید. به طوری که در سنین بالاتر بتواند به امور خود رسیدگی کند و دختری مستقل شود نه فلج. بنابراین کلیشه های جنسیتی در مورد دختر و پسر را کنار بگذارید و تا حد امکان در مورد مسائل مختلف به آنها آموزش دهید.

2. مشکلات مربوط به جوانان را توضیح دهید

گاهی مادران منتظر می مانند تا دوستان، آشنایان یا دوست دختران در بحث نوجوانی شرکت کنند و تمام آموزش ها را به دخترشان بدهند تا دختر خود را درگیر نکند، زیرا یا احساس شرم می کنند یا نمی دانند چگونه ارتباط برقرار کنند. مادران عزیز چه خوب است که در سنین بلوغ وارد این مسائل شوید و تمام تغییرات مربوط به بلوغ را به صورت کاملا دوستانه به دختران آموزش دهید تا منتظر شنیدن صحبت های دیگران، به روش نادرست و نادرست باشید. با هزاران داستان دیگر؛ پس بگذارید به راحتی و بدون استرس خود را برای تغییرات بزرگ آماده کند.

3- از عبارت عشا ازدواج کن استفاده نکن.

لطفاً وقتی می خواهید برای دخترتان دعا کنید از عبارت «عشاء ازدواج کن» استفاده نکنید. چون تمام خوشبختی دنیا را در ازدواج می بیند. عبارات زیبای زیادی هست که می توانید در دعا از آنها استفاده کنید، مثل رضای خدا عاقبتتان به خیر می شود، انشاء الله به دانشگاه می روید، به خواست خدا موفق می شوید و به خواست خدا به آرزوهای زیبایتان می رسید. .

4. پس انداز را به او بیاموزید

به دخترتان بیاموزید که از این پس در هر سنی برای خودش پس انداز کند تا این عادت در جوانی باقی بماند و هرگز دست کم نگیرد. بسیاری از دختران به این فکر می کنند که نیازی به پس انداز نیست و همه چیز در خانه پدری مهیا است و نمی توانند به درستی به زندگی شوهرشان رسیدگی کنند یا حتی برای بزرگسالی شخصی خود مشکل دارند به خانه شوهر می روند.

5. قدر زیبایی درونی او را بدانید

این اتفاق می افتد که والدین همیشه از زیبایی ظاهری دختر خود قدردانی می کنند. از چشم ها و ابروهای زیبایش می گویند. به جای اینکه دائماً زیبایی ظاهری او را تحسین کنید، همیشه سعی کنید زیبایی درونی او را تحسین کنید، به عنوان مثال:

به جای اینکه بگویید «چشمانت زیباست و موهایت زیباست»، بسیار مهربان و بخشنده هستید.

اجازه دهید دخترتان نه تنها زیبایی ظاهری بلکه زیبایی درونی خود را نیز افزایش دهد.

6. کارهای خانه را بین دختر و پسرتان تقسیم کنید

خواهش می کنم اگر دختر و پسر دارید به اندازه ای که از دخترتان می خواهید در کارهای خانه کمک کند به پسرتان مسئولیت بدهید و این بد نیست. باور کنید کار خانه فقط مختص خانم ها نیست. این اتفاق می افتد که شما فرزندی را تربیت می کنید که بعد از ازدواج به همسرش در خانه کمک نمی کند و این سنت پیامبر است که در خانه به یکدیگر کمک کنند، بنابراین اولین قدم. دختر و پسر خود را اینگونه تربیت کنید. دادن.

توصیه هایی به پدرانی که دختر دارند

در نهایت، تحقیقات نشان داده است که پدران می توانند نقش بیشتری نسبت به مادران در ایجاد هویت جنسی سالم دختران خود داشته باشند، بنابراین بهتر است پدران در رفتار خود بسیار مراقب باشند. اگر این رفتار بد باشد، الگوی نامناسبی دارد. ، و اگر خوب باشد، ممکن است در آینده انتخاب های خوبی انجام دهد; باز هم تحقیقات نشان داده است که دخترانی که در خانه‌هایی بزرگ می‌شوند که مادر در آن مسلط است و پدر غیرفعال است و هیچ نقشی در تصمیم‌گیری ندارد، در آینده با مردان مشکل خواهند داشت. پس پدرها باید بدانند که دختران به رفتار خود اهمیت زیادی می دهند، شما به عنوان یک پدر همیشه جلوی فرزندتان هستید، نحوه رفتار با فرزندان و رفتار با مادرتان بر رفتار زنانه دخترتان تأثیر می گذارد. اگر مردی مسئولیت پذیر، حامی، تایید کننده و دوست داشتنی هستید، دخترتان تعریف روشنی از مردانگی و پدر بودن در ذهن خود خواهد داشت و همچنین عزت نفس بیشتری خواهد داشت.

[ad_2]

Makayla Massey

کاشف برنده جایزه کل معتاد زامبی. متعصب فرهنگ پاپ بی عذرخواهی. تواهولیک.

تماس با ما